Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

meertalig icm 2 domeinnamen

meertalig icm 2 domeinnamen

11 mrt 2012 12:11
#1
Ik heb 2 domeinnamen; 1 voor NL en 1 internationaal (com) waarbij de domeinnaam voorafgaande aan de extensie (nl cq com) niet gelijk is (bijvoorbeeld ikbenopzoeknaar.nl en iwanttogoto.com; Het onderwerp, layout, afbeeldingen, te gebruiken extensies etc en de content voor de site wel gelijk alleen in een andere taal. De NL site heeft meertalige vlaggetjes en normaal gesproken maak je dan een link intern naar die taal echter nu dient die taal naar de .com site te gaan. De internationale site (5 talen) heeft ook een NL vlaggetje en die dient dan te gaan naar de NL site;
Concreet: Is het seo verantwoord om de link naar de andere taal dan te maken met een url achter dat vlaggetje of kan ik dat beter anders opzetten? Graag jullie advies.
Sky Walker ;)
____________________________________________________________________
www.bro-man.nl ingeschreven in de KvK te Eindhoven onder nummer 17256755
Kijk ook eens op www.joomla-workshop.com
Discussie gesloten.
  • Sky Walker
  • Sky Walker's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 22

meertalig icm 2 domeinnamen

11 mrt 2012 12:26 - 11 mrt 2012 12:26
#2
Heb wel een idee, maar niet zeker of dat helemaal goed is. Maar onder het mom van "je weet maar nooit" geef ik hem je toch maar even.
Ik zit te denken aan een conditional redirect. Hier staat wel iets, en misschien brengt dit jou of een ander lid op een idee.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 11 mrt 2012 12:26 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

meertalig icm 2 domeinnamen

11 mrt 2012 14:01
#3
Volgens mij maakt het niets uit. Persoonlijk houd ik mij eigenlijk niet zo heel erg bezig met hypothetische vraagstukken.

Het is uitstekend dat je voor de 2 taalgebieden ieder een 'eigen' url hebt, dat helpt je de juiste site in het juiste deel van de zoekmachines te laten scoren.
Natuurlijk kunnen ze naar elkaar verwijzen, ze horen bij elkaar en de verwijzing is kruislings.

Besteed heel veel tijd en aandacht de juiste semantische opbouw en aan specifieke content voor het gebied waar dat gedeelte van je site op gericht is.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.795 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie