Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
na upgrade naar Joomla 2.5 werkt contactformulier niet meer.
19 mrt 2012 15:43
Beste,
Ik heb net een upgrade gedaan naar Joomla 2.5 maar nadien waren er enkele problemen ivm het contactformulier. Op het contactformulier stond de tekst COM_CONTACT_EMAIL_LABEL is ondertussen opgelost dankzij het installeren van de Nederlandstalige taalbestanden. Ik dacht wel dat die standaard in de update van deze site zat, maar blijkbaar helpt het als je ze nog 's appart installeert.
Tot dusver gaat dus alles perfect, het probleem zit hem er nu in dat als ik het bericht wil versturen een fout krijg nl. deze:
Serverfout
Er is een fout opgetreden toen de website www.hetdak.org/contactpersonennh1.html probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren.
Nu vroeg ik me af hoe dit op te lossen valt?
Of kan ik maar betere een afzonderlijke contact form module of plugin downloaden?
Ik heb net een upgrade gedaan naar Joomla 2.5 maar nadien waren er enkele problemen ivm het contactformulier. Op het contactformulier stond de tekst COM_CONTACT_EMAIL_LABEL is ondertussen opgelost dankzij het installeren van de Nederlandstalige taalbestanden. Ik dacht wel dat die standaard in de update van deze site zat, maar blijkbaar helpt het als je ze nog 's appart installeert.
Tot dusver gaat dus alles perfect, het probleem zit hem er nu in dat als ik het bericht wil versturen een fout krijg nl. deze:
Serverfout
Er is een fout opgetreden toen de website www.hetdak.org/contactpersonennh1.html probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren.
Nu vroeg ik me af hoe dit op te lossen valt?
Of kan ik maar betere een afzonderlijke contact form module of plugin downloaden?
- The original Stinger
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
19 mrt 2012 17:16
Je contactformulier kan dus niet gevonden worden. Zou het menu-item een keer opnieuw aanmaken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 mrt 2012 14:48 - 20 mrt 2012 15:11
Dit blijkt niet te werken hoor, nog steeds dezelfde fout.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
21 mrt 2012 09:46
Ook enkele plugins en extensies uitgetest maar ze geven allemaal dezelfde fout.
Wat moet ik anders instellen zodat het contactformulier werkt met Joomla 2.5?
Wat moet ik anders instellen zodat het contactformulier werkt met Joomla 2.5?
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
21 mrt 2012 10:08
Volgens mij heeft het te maken met het default.php bestand:
Waarschijnlijk ontbreekt er hier iets of staat er iets verkeerd in.
Code:
<?php
/**
* @version $Id: default.php 20196 2011-01-09 02:40:25Z ian $
* @package Joomla.Site
* @subpackage mod_search
* @copyright Copyright (C) 2005 - 2011 Open Source Matters, Inc. All rights reserved.
* @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt
*/
// no direct access
defined('_JEXEC') or die;
?>
<form action="<?php echo JRoute::_('index.php');?>" method="post">
<div class="search<?php echo $moduleclass_sfx ?>">
<?php
$output = '<input name="searchword" id="mod-search-searchword" maxlength="'.$maxlength.'" class="searchbox'.$moduleclass_sfx.'" type="text" size="'.$width.'" value="'.$text.'" onblur="if (this.value==\'\') this.value=\''.$text.'\';" onfocus="if (this.value==\''.$text.'\') this.value=\'\';" />';
if ($button) :
if ($imagebutton) :
$button = '<input type="image" value="'.$button_text.'" class="button'.$moduleclass_sfx.'" src="'.$img.'" onclick="this.form.searchword.focus();"/>';
else :
$button = '<input type="submit" value="'.$button_text.'" class="button'.$moduleclass_sfx.'" onclick="this.form.searchword.focus();"/>';
endif;
endif;
switch ($button_pos) :
case 'top' :
$button = $button.'<br />';
$output = $button.$output;
break;
case 'bottom' :
$button = '<br />'.$button;
$output = $output.$button;
break;
case 'right' :
$output = $output.$button;
break;
case 'left' :
default :
$output = $button.$output;
break;
endswitch;
echo $output;
[b] ?>
<input type="hidden" name="option" value="com_contact" />
<input type="hidden" name="view" value="contact" />[/b]
</div>
</form>
Waarschijnlijk ontbreekt er hier iets of staat er iets verkeerd in.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
21 mrt 2012 11:28
Maak een backup van je site en zet alle mappen en bestanden van je huidige joomla versie (zonder map installation) over met ftp naar je server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
21 mrt 2012 13:53Astrid schreef : Maak een backup van je site en zet alle mappen en bestanden van je huidige joomla versie (zonder map installation) over met ftp naar je server.
mjah, door met die com_contact mappen te rommelen heb ik een backup terug gezet van joomla 1.7.5 waar het contactformulier wel nog werkt, de enige optie zal dus zijn een nieuwe website te maken met een joomla 2.5 template (en deze keer een goede). Vraag me af of ik de css en content van de huidige website gemakkelijk kan overzetten naar een nieuwe 2.5 template, zodat alles er min of meer hetzelfde blijft uitzien maar onder een andere template en best eerst 's lokaal maken via localhost.
Moet toch mogelijk zijn.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
21 mrt 2012 16:11
Dus dit draadje kan gesloten worden?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
22 mrt 2012 08:53Astrid schreef : Dus dit draadje kan gesloten worden?
Eigenlijk niet, ik zou nog altijd graag een oplossing te weten komen voor dit probleem aangezien ik ooit toch wel de upgrade zal willen doen met oudere versies van Joomla sites met dit soort templates.
Momenteel staat m'n site ook nog steeds in de 1.7.5 versie.
- The original Stinger
- Bekend met Joomla!NL
28 mrt 2012 22:56
Ook bij mij werkt het contactformulier niet op 4 verschillende website's en geeft het bij versturen een pagina met een 500 Internal Server Error.
Deze site's zijn opnieuw opgezet in 2.5.1. en 3 gebruiken er een oude template (1.5), maar 1tje heeft er ook een nieuwe 1.7/2.5-template. Het lijkt me dus niet aan de template te liggen.
Ik weet dus niet of het The Original Stinger gaat helpen nieuwe templates te maken.
Iemand nog een suggestie trouwens hoe dit op te lossen???
Deze site's zijn opnieuw opgezet in 2.5.1. en 3 gebruiken er een oude template (1.5), maar 1tje heeft er ook een nieuwe 1.7/2.5-template. Het lijkt me dus niet aan de template te liggen.
Ik weet dus niet of het The Original Stinger gaat helpen nieuwe templates te maken.
Iemand nog een suggestie trouwens hoe dit op te lossen???
- Wilma
- Nieuw op Joomla!NL
29 mrt 2012 00:11
Na diverse dingen uitgeprobeerd te hebben, heb ik het inmmidels opgelost: bij algemene instellingen/server/e-mailinstellingen de mailer op "smtp" gezet (i.p.v. php).
Het contactformulier verstuurd nu goed en ik hoop dat iemand anders hier ook iets aan heeft!
Het contactformulier verstuurd nu goed en ik hoop dat iemand anders hier ook iets aan heeft!
- Wilma
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.791 seconden