Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Foutmelding bij verhuizing
20 mrt 2012 19:18
Beste mensen
Ik heb lokaal een jomla site gemaakt met joomla 2.5.3. Hij is helemaal af. Daarna heb ik met akeeba een zipbestand aangemaakt en het zipbestand met kickstart.php en Nl taalbebestaand in de root online gezet. Toen via de browser IE 8 met de commando /kickstart.php en ge-installeerd in de root.
Toen de website opgevraagd online en kreeg de volgende foutmelding te zien.
Wie kan mij helpen.
Table 'dsa-zevenaarnl.OT6DS_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO `OT6DS_session` (`session_id`, `client_id`, `time`) VALUES ('jrikn802ut95na9crohclfro9lu817do', 0, '1332267321')
vrgr
kelderg
Ik heb lokaal een jomla site gemaakt met joomla 2.5.3. Hij is helemaal af. Daarna heb ik met akeeba een zipbestand aangemaakt en het zipbestand met kickstart.php en Nl taalbebestaand in de root online gezet. Toen via de browser IE 8 met de commando /kickstart.php en ge-installeerd in de root.
Toen de website opgevraagd online en kreeg de volgende foutmelding te zien.
Wie kan mij helpen.
Table 'dsa-zevenaarnl.OT6DS_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO `OT6DS_session` (`session_id`, `client_id`, `time`) VALUES ('jrikn802ut95na9crohclfro9lu817do', 0, '1332267321')
vrgr
kelderg
- kelderg
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
20 mrt 2012 19:45
Hallo,
Ik gebruik zelf akeeba niet.
Maar probeer het volgende eens.
Run de databasefix (extensiebeheer --> tab Database)
Geeft dat geen oplossing dan hoop ik dat een ander forumlid je kan helpen met de oplossing.
Ik gebruik zelf akeeba niet.
Maar probeer het volgende eens.
Run de databasefix (extensiebeheer --> tab Database)
Geeft dat geen oplossing dan hoop ik dat een ander forumlid je kan helpen met de oplossing.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
20 mrt 2012 19:57
Hallo Jelle
Ik kan online de backend niet benaderen, maar lokaal wel en dan geeft hij de volgende verwijzing
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.3-2012-03-13.
Update versie (in #__extensions): 2.5.3.
Database driver: mysql.
62 database wijzigingen controleren geslaagd.
22 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Ik kan online de backend niet benaderen, maar lokaal wel en dan geeft hij de volgende verwijzing
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.3-2012-03-13.
Update versie (in #__extensions): 2.5.3.
Database driver: mysql.
62 database wijzigingen controleren geslaagd.
22 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
- kelderg
20 mrt 2012 20:05
Oké,
Tja dan wordt het even moeilijk we kunnen niet zien of het heeft geholpen online.
Persoonlijk doe ik het altijd nog op de ouderwetse manier,
backup via FTP en een database export.
Dus hoop ik iemand hier die dit ook meegemaakt heeft met een backup terug zetten van akeeba.
Tja dan wordt het even moeilijk we kunnen niet zien of het heeft geholpen online.
Persoonlijk doe ik het altijd nog op de ouderwetse manier,
backup via FTP en een database export.
Dus hoop ik iemand hier die dit ook meegemaakt heeft met een backup terug zetten van akeeba.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
20 mrt 2012 22:19
Hallo Jelle
Ik heb je raad opgevolgd, maar ben het even kwijt. Ik heb de site lokaal ontwikkeld en via FTP overgezet online.
Daarna de database van lokaal geexporteerd en geimporteerd online. Als ik nu de www.mijndomeinnaam.nl in de browser dan geeft hij een foutmelding"geen connectie met de database.Daarom ik ben het even kwijt. Wat zie ik over het hoofd.
vrgr
kelderg
Ik heb je raad opgevolgd, maar ben het even kwijt. Ik heb de site lokaal ontwikkeld en via FTP overgezet online.
Daarna de database van lokaal geexporteerd en geimporteerd online. Als ik nu de www.mijndomeinnaam.nl in de browser dan geeft hij een foutmelding"geen connectie met de database.Daarom ik ben het even kwijt. Wat zie ik over het hoofd.
vrgr
kelderg
- kelderg
20 mrt 2012 22:24
Oké,
Heb je de configuration.php ook aangepast aan de nieuwe locatie?
Kijk in de file configuration.php en controleer het volgende.
Heb je de configuration.php ook aangepast aan de nieuwe locatie?
Kijk in de file configuration.php en controleer het volgende.
Code:
$log_path = 'Juiste pad/logs';
$tmp_path = 'Juiste pad/tmp';
$live_site = 'http://www.Je site.nl';
$user = 'Gebruikersnaam inlog server';
$db = 'Naam van je database';
$dbprefix = 'xxx_';
$password = 'Database paswoord';
$sitename = 'Naam van je site';
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
20 mrt 2012 22:52
Dat was ik veregeten maar ik krijg weer dezelfde foutmelding terwijl ik de database van lokaal naar online hebt ge-exporteerden ge-importeerd hebt.
Ik heb het bij de provider neergelegd.
de foutmelding was :
Table 'dsa-zevenaarnl.OT6DS_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO `OT6DS_session` (`session_id`, `client_id`, `time`) VALUES ('v4v6m3ddn7uhvj49pj7omag4qdradrb8', 0, '1332280068')
vrgr
kelderg
Ik heb het bij de provider neergelegd.
de foutmelding was :
Table 'dsa-zevenaarnl.OT6DS_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO `OT6DS_session` (`session_id`, `client_id`, `time`) VALUES ('v4v6m3ddn7uhvj49pj7omag4qdradrb8', 0, '1332280068')
vrgr
kelderg
- kelderg
20 mrt 2012 23:03 - 20 mrt 2012 23:11
Oké,
Is dit je dbprefix in je database?
EDIT: De prefix mag alleen bestaan uit letters nummers en onderscores.( eerste altijd een letter en laatste altijd een onderscore max 15 tekens )
Bij jou staat er een streepje en geen onderscore en een punt, klopt dat wel?
Is dit je dbprefix in je database?
Volgens mij kan hij dat niet vinden.dsa-zevenaarnl.OT6DS_
EDIT: De prefix mag alleen bestaan uit letters nummers en onderscores.( eerste altijd een letter en laatste altijd een onderscore max 15 tekens )
Bij jou staat er een streepje en geen onderscore en een punt, klopt dat wel?
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
21 mrt 2012 12:19
Kun je wel via phpmyadmin zien of er een database is aangemaakt bij je provider?
Ik werk altijd met Akeeba en heb er nooit problemen mee gehad.
Soms moet er een omleiding gemaakt worden (extra werkmap aanmaken), omdat je zit met rechten e.d.
Ik werk altijd met Akeeba en heb er nooit problemen mee gehad.
Soms moet er een omleiding gemaakt worden (extra werkmap aanmaken), omdat je zit met rechten e.d.
- MJH
- Bezoeker
21 mrt 2012 20:54
Hallo Jelle
Het probleem is opgelost.Ik had het probleem bij de provider neergelegd enze hebben dit keurig opgelost. Hieronder vindt je de oplossing en misschien handig voor andere gebruikers:
"Ik heb de inhoud van de database bekeken. De tabel bleek gewoon te bestaan. MySQL maakt echter verschill tussen uppercase en lowercase. Wat betekend dat de prefix OT6DS_ wat anders is als ot6ds. Ik heb daarom de prefix aangepast in configuration.php en de oude uitgecommentarieerd.
// public $dbprefix = 'OT6DS_';
public $dbprefix = 'ot6ds_';
Je kunt Joomla enigszins versnellen door Windows Cache (Wincache) als caching-back-end te gebruiken. Wincache ondersteuning moeten wij, op verzoek, speciaal instellen. Zie ook ons officieuze blog:
www.testingcode.org/blog/2012/01/install...eiding-joomla-2-5-0/ (even op de pagina zoeken naar Wincache).
Je kunt in configuration.php de session_handler aanpassen door public $session_handler = 'database' een lege waarde te geven; Sessies moet je niet in de database opslaan, dat kost veel te veel verkeer naar en van de MySQL-databaseserver. je bespaart dit dan op je verkeer."
Het probleem is opgelost.Ik had het probleem bij de provider neergelegd enze hebben dit keurig opgelost. Hieronder vindt je de oplossing en misschien handig voor andere gebruikers:
"Ik heb de inhoud van de database bekeken. De tabel bleek gewoon te bestaan. MySQL maakt echter verschill tussen uppercase en lowercase. Wat betekend dat de prefix OT6DS_ wat anders is als ot6ds. Ik heb daarom de prefix aangepast in configuration.php en de oude uitgecommentarieerd.
// public $dbprefix = 'OT6DS_';
public $dbprefix = 'ot6ds_';
Je kunt Joomla enigszins versnellen door Windows Cache (Wincache) als caching-back-end te gebruiken. Wincache ondersteuning moeten wij, op verzoek, speciaal instellen. Zie ook ons officieuze blog:
www.testingcode.org/blog/2012/01/install...eiding-joomla-2-5-0/ (even op de pagina zoeken naar Wincache).
Je kunt in configuration.php de session_handler aanpassen door public $session_handler = 'database' een lege waarde te geven; Sessies moet je niet in de database opslaan, dat kost veel te veel verkeer naar en van de MySQL-databaseserver. je bespaart dit dan op je verkeer."
- kelderg
21 mrt 2012 21:01
Hallo,
Dan zaten we toch in de buurt wat de dbprefix betreft
Maar fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling!
Dan zaten we toch in de buurt wat de dbprefix betreft
Maar fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling!
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden