Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Wat is de beste en probleemloze manier om te verhuizen?

27 mrt 2012 11:02
Maak er maar eens een nieuw toppic aan, want ik blijf onregelmatig problemen hebben met het verhuizen van sites. Bouw regelmatig Joomla sites en beheer enkele servers. Soms verloopt alles vlekkeloos en andere kieren blijven problemen naar boven komen.

Wat ik doe is dat ik op server 1 een nieuwe site bouw onder domeinnaam A en database AA.
Als de site klaar is, verhuis ik de site via FTP naar domeinnaam B en herschrijf de configuratie, pas de rechten aan en benoem de juiste paden. Hij blijft in dit geval op dezelfde server staan. Daarna exporteer ik de database AA en importeer deze in database BB.

Soms werkt alles perfect en soms krijg ik veel problemen. Problemen zijn divers van niet kunnen uploaden van afbeeldingen tot het niet kunnen installeren van modules of componenten. Zelf heb ik wel het idee dat het hier om een rechtenprobleem gaat, maar ben er niet uit waar dit in zit.

Zonder in details te gaan zou ik graag willen weten wat jullie goede en minder goede ervaringen zijn m.b.t. het verhuizen en vooral hoe je dit doet. We praten nu alleen over versie 2.5x
  • casperb71
  • casperb71's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

28 mrt 2012 20:31

Zelf heb ik wel het idee dat het hier om een rechtenprobleem gaat, maar ben er niet uit waar dit in zit.

Als je op dezelfde server blijft dan zou dit niet het probleem moeten zijn. Als je naar een andere hoster/server gaat dan moet je altijd goed kijken wat daar de vereisten zijn. Niet alle servers zijn op dezelfde manier geconfigureerd.
En waarom een nieuwe database aanmaken als je op dezelfde server blijft? Die snap ik even niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

28 mrt 2012 21:43 - 01 apr 2012 20:08
Hallo Astrid. dat van die Database heeft met de veiligheid te maken. Ik gebruik nooit 2x dezelfde namen bij een DB.

Edit Jelle.D: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels: forum.joomlanl.nl/forum/regels.html .
  • casperb71
  • casperb71's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.684 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie