Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Oude Joomla! 1.0 mag weg hoe naar 2.5.4?

02 apr 2012 23:31
Ik heb nog Joomla! 1.0 uit 2007 en zou graag de nieuwste versie 2.5.4 er bij installeren.
De oude website staat in de directory HTTPDOCS in de root maar als ik daar een nieuwe dir bij zet en vul met versie 2.5.4 mappen en files dan wordt deze in mijn internet Explorer niet gevonden.
Misschien is in de jaren de structuur aangepast en waar moet de nieuwe versie dan worden neergezet.
Wie kan me even helpen?
  • janalons
  • janalons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

03 apr 2012 06:50 - 03 apr 2012 06:50
Hallo,

Als ik het goed begrijp wil je dus 2 Joomla sites naast elkaar zodat je de 2.5 kan bouwen terwijl de 1.0 er nog is? Dat is vrij simpel, misschien heb je iets aan deze uitleg:
www.joomla.ophetweb.nu/joomlabibliotheek...tes-op-een-webruimte

Je kunt ook een Joomla site offline bouwen en als deze af is online zetten, daarvoor zijn deze handleidingen nuttig:
www.joomla.ophetweb.nu/joomlabibliotheek...-site-offline-bouwen
www.joomla.ophetweb.nu/joomlabibliotheek...-webruimte-verhuizen

Succes!

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

03 apr 2012 10:48
n9iels Bedankt voor de tips.
Ik heb voor de zekerheid versie 2.5.3 dutch opnieuw geladen zie bijlage en in de map 'httpdocs' van de andere 3 Joomla 1.0 installaties gezet. Ook heb ik een nieuwe MySQL db laten aanmaken versie 5.1.41 dus nieuw genoeg. Echter als ik met mijn Internet explorer 9 de site wil openen dan lukt dat niet met: www.alons-advies.nl/webshop/ . Er gebeurt niets dus scherm blijft leeg of ik krijg soms een foutmelding over een beveiligings certificaat. In het FTP scherm (bijlage) kun je zien dat bij de 'webshop' joomla een tijd vermeld staat en bij alle oude joomlas versies 1 niet. Probeer zelf maar eens eerst met www.alons-advies.nl/ dan krijg te keurig mijn oude website maar zodra je www.alons-advies.nl/webshop/ probeerd dan nul punten!
Ik hoop dat je me met dit vreemde probleem kunt helpen, misschien moet ik de vraag bij mijn hosting bedrijf neerleggen?
  • janalons
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

03 apr 2012 11:01
Hallo janalons,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Klopt dat je niets ziet. Je hoster voldoet niet aan de minimale vereiste qua php versie. Op de server staat PHP 4.4.7 en dat moet minimaal 5.2.4 zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

03 apr 2012 12:27
Bedankt voor de snelle reactie, het zaakje werkt nu als een zonnetje want de Hoster heeft PHP nu goed ingesteld.
Ik ben nog een beetje onwennig op dit forum en zal de zoekfunctie meer gaan gebruiken, bedankt voor de tip.
Gr Jan
  • janalons
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.633 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie