Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Van 1.7.3 naar 2.5.3
Van 1.7.3 naar 2.5.3
03 apr 2012 11:47
Wie kan mij helpen om mijn site
www.dynamictennismaasgouw.nl
(versie 1.7.3) te upgraden naar Joomla 2.5.3? Ik heb dit geprobeerd via extensiebeheer en de keuze Upload pakketbestand maar alle Phocagalleries en andere foto's kon ik niet meer terugvinden.
Op het forum heb ik gelezen dat het ook mogelijk moet zijn om te upgraden via extensiebeheer en dan Installeren vanuit map te kiezen. Wie kan mij aan het te volgen stappenplan helpen?
Of zijn er nog andere mogelijkheden om dit uit te voeren?
Hoepie
Op het forum heb ik gelezen dat het ook mogelijk moet zijn om te upgraden via extensiebeheer en dan Installeren vanuit map te kiezen. Wie kan mij aan het te volgen stappenplan helpen?
Of zijn er nog andere mogelijkheden om dit uit te voeren?
Hoepie
- Hoepie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Van 1.7.3 naar 2.5.3
03 apr 2012 12:27
Nadat je natuurlijk een backup van je site hebt gemaakt kan je het beste via ftp updaten naar 1.7.5 met dit
patchpakket
. Dus uitpakken en met ftp overzetten naar je server.
Dan checken of je van alle extensies de laatste versie hebt en indien nodig updaten. Dan kan je via de backend Extensiebeheer tab updaten de upgrade naar 2.5.4 uitvoeren.
Als je dan nog een keer checkt bij updates dan zie je als het goed is ook het laatste NL-taalpakket staan. Dat kan je dan ook updaten.
Dan checken of je van alle extensies de laatste versie hebt en indien nodig updaten. Dan kan je via de backend Extensiebeheer tab updaten de upgrade naar 2.5.4 uitvoeren.
Als je dan nog een keer checkt bij updates dan zie je als het goed is ook het laatste NL-taalpakket staan. Dat kan je dan ook updaten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Van 1.7.3 naar 2.5.3
03 apr 2012 19:28
Bedankt Astrid voor je plan van aanpak. Ik ga dit donderdag uitvoeren en hou je op de hoogte van het resultaat.
Hoepie
Hoepie
- Hoepie
- Bekend met Joomla!NL
Van 1.7.3 naar 2.5.3
05 apr 2012 19:29
Hallo Astrid,
heb je voorstel proberen uit te voeren:
- backup geen probleem en update naar 1.7.5 verliep ook prima.
- bij het zoeken naar updates via extensiebeheer kreeg ik onmiddellijk de update naar 2.5.4 en probeerde die uit te voeren.
Hier ging het mis en kreeg de eerste keer de foutmelding 005 en na nogmaals proberen kreeg ik foutmelding 007. Zie bijlage
En wat nu? Site heb ik momenteel off-line staan
Hoepie
heb je voorstel proberen uit te voeren:
- backup geen probleem en update naar 1.7.5 verliep ook prima.
- bij het zoeken naar updates via extensiebeheer kreeg ik onmiddellijk de update naar 2.5.4 en probeerde die uit te voeren.
Hier ging het mis en kreeg de eerste keer de foutmelding 005 en na nogmaals proberen kreeg ik foutmelding 007. Zie bijlage
En wat nu? Site heb ik momenteel off-line staan
Hoepie
- Hoepie
- Bekend met Joomla!NL
Van 1.7.3 naar 2.5.3
05 apr 2012 19:46
Eerste was een server time out zo te zien (kan zelfs van de update server zijn geweest) en tweede is volgens mij niet zo'n probleem. Kan je wel in je backend? Zo ja, als het goed is zie je dan nu bij updates ook het NL-taalpakket. Als je dat niet ziet, dan even via joomladownloads downloaden en installeren. Dan op tabblad database even een database repair uitvoeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Van 1.7.3 naar 2.5.3
05 apr 2012 20:54
Dank je wel Astrid, het is gelukt!
Er zit echter nog één struikelblokje en dat is de kalendermodule JEvents. Hiervan maak ik gebruik van versie 2.0.11. Als ik goed heb rondgekeken is deze versie niet geschikt voor gebruik in Joomla 2.5.4
Welke oplossing kun je me hiervoor adviseren?
Hoepie
Er zit echter nog één struikelblokje en dat is de kalendermodule JEvents. Hiervan maak ik gebruik van versie 2.0.11. Als ik goed heb rondgekeken is deze versie niet geschikt voor gebruik in Joomla 2.5.4
Hoepie
- Hoepie
- Bekend met Joomla!NL
Van 1.7.3 naar 2.5.3
05 apr 2012 21:31Hallo,Hoepie schreef : Dank je wel Astrid, het is gelukt!
Hoepie
Fijn dat het gelukt is.
Maak even een nieuwe topic voor je vervolg vraag in het juiste forum zo houden we het forum overzichtelijk.
Dan sluit ik deze.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.679 seconden