Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Contactformulier werkt niet

04 apr 2012 16:14
Beste,

Ik heb een raar probleem. Ik had in eerste instatie een Joomla! site ontwikkeld in 1.7, en die vervolgens een upgrade gehad naar 2.5(.0 toendertijd nog).
Sindsdien werkt het contactformulier niet meer. Eerlijk gezegd weet ik niet 100% zeker of het daar voor wel werkte, maar volgens mij wel.

Op deze server draaien meer Joomla! sites (1.5.X & 2.5.X) maar die geven allemaal geen probleem. Mails worden gewoon verstuurd, de poort voor SMTP staat open en de instellingen kloppen.
Raar is ook dat alle andere mails (registratie, wachtwoord wijzigen, etc.) wel gewoon verstuurd worden, maar alleen het contactformulier werkt niet.

Ik heb de database nagekeken ten opzichte van de andere sites, maar kon daar niks raars vinden. Ook de sourcefiles heb ik een keer overschreven met de 2.5(.3 ondertussen) upgrade-bestanden, en zelfs nog een keer met de full package, maar zonder succes.
Daarna heb ik nog de update gedaan (vandaag) naar 2.5.4, maar ook hierin werkt het contactformulier nog niet zoals deze zou moeten.

Wat me opviel is dat ik bij de andere sites netjes een melding zie dat de mail is verstuurd, echter bij de site die niet werkt zie ik dat niet. Daar "ververst" hij de pagina.

Ik gebruik: IIS 7.0, MySQL 5.5.17 & PHP 5.4.0.
Weet iemand misschien wat dit is? Ik ben zelf een beetje ten einde raad.

Alvast bedankt!~

Groeten,

Sonny Gillissen
  • sonnygillissen
  • sonnygillissen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 apr 2012 16:51 - 04 apr 2012 16:52
Hoi Sonny,

Update eens naar Joomla 2.5.4, in Joomla 2.5.0 zat een probleem (weet niet meer welke) in het contact formulier. Daar ben ik ook wel eens tegen aan gelopen.

Je server maakt gebruik van IIS in plaats van Apache....dat is ook geen aanrader dus.
De combinatie Linux/Apache werkt beter voor een webserver en Joomla dan Windows/IIS.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

04 apr 2012 16:56
Hoi Otto,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Helaas heeft de 2.5.4 update geen effect gehad. Dit heb ik vanochtend al getest voordat ik het bericht op dit forum plaatste.
Vreemde vind ik ook dat alle sites (het zijn er meer) alles mailen, ook de betreffende (BICPO, dan heeft het beestje een naam). Het enige dat de BICPO niet doet is het contactformulier, overige mails worden wel verzonden.
  • sonnygillissen
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 apr 2012 17:01
Hi Sonny,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Paar suggesties: Ik zie dat je contactformulier in het Engels is. Dit kan veroorzaakt worden door het ontbreken van taalbestanden, maar ik vermoed dat het een template override is. En dat zou dan ook meteen de oorzaak van je probleem kunnen zijn.
Kijk eens of je in de map html van je template een com_contact hebt staan. Zo ja, hernoem hem even en kijk of je contactformulier dan wel werkt.
Anders misschien nog een keer een compleet installatiepakket van 2.5.4 overzetten (zonder de map installation).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

04 apr 2012 17:05
Hoi Astrid,

Bedankt! En ook dank voor je antwoord!

Ik ben helemaal geholpen, het contactformulier werkt nu zoals deze zou moeten! Het was inderdaad een bug in het template, na een template-update (zag dat ik achterliep hierop) werkte alles.
Nooit geweten dat hier ook nog een haak en een oog aan kon zitten, super bedankt!

Groeten,

Sonny Gillissen
  • sonnygillissen
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.624 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie