Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Verhuizen naar de root
Verhuizen naar de root
07 apr 2012 15:45
Hallo allemaal,
Ik ben voornemens om mijn site van een submap eindelijk naar de root te gaan verplaatsen. Via dit bericht lijkt het te moeten kunnen. Inmiddels draai ik op J2.5.4
Vragen:
Alvast dank!
Groet Mive
Ik ben voornemens om mijn site van een submap eindelijk naar de root te gaan verplaatsen. Via dit bericht lijkt het te moeten kunnen. Inmiddels draai ik op J2.5.4
Vragen:
- Heeft iemand al ervaring met een verhuizing van 2.5.x? Werkt dat net als 1.5.x?
- Waar pas ik, nadat ik de bestanden via FTP heb verplaatst, de link aan naar de root? (ik zie bij 'algemene instellingen' alleen verwijzingen naar /log en /tmp
- Kan ik de oude submap ook renamen?
Alvast dank!
Groet Mive
- mive
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Verhuizen naar de root
07 apr 2012 15:55Dat doe je in de configuration.phpWaar pas ik, nadat ik de bestanden via FTP heb verplaatst, de link aan naar de root?
- Lazy Garfield
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
Verhuizen naar de root
07 apr 2012 16:03mive schreef : Kan ik de oude submap ook renamen?
Je kunt in principe altijd bestanden een nieuwe naam geven, zolang je in je achterhoofd houd dat andere bestanden mogelijk naar deze naam leiden, die zul je dan een nieuw pad moeten geven naar de nieuwe submap.
- ldschuitema
- Joomla!NL ontdekker
Verhuizen naar de root
07 apr 2012 16:19
Eigenlijk is de vraag al door Lazy Garfield beantwoord.
Even voor de volledigheid:
-Ja je kunt op dezelfde manier naar e root verplaatsen als bij Joomla 1.5
Haal die submap uit je paden in het bestand 'configuration.php' en je website draait op de root-locatie.
Het hernoemen van je submap heeft niet zo veel zin, want dan moet je alsnog je configuration.php aanpassen om de website te laten werken.
En in de URL blijft de submap zichtbaar.
Wil je daar vanaf, dan kun je in een htacess-bestand doorsturen naar deze map, maar dan zou ik gewoon de site naar de root-map zetten.
Eigenlijk zoals je zelf al voorstelde.
Even voor de volledigheid:
-Ja je kunt op dezelfde manier naar e root verplaatsen als bij Joomla 1.5
Haal die submap uit je paden in het bestand 'configuration.php' en je website draait op de root-locatie.
Het hernoemen van je submap heeft niet zo veel zin, want dan moet je alsnog je configuration.php aanpassen om de website te laten werken.
En in de URL blijft de submap zichtbaar.
Wil je daar vanaf, dan kun je in een htacess-bestand doorsturen naar deze map, maar dan zou ik gewoon de site naar de root-map zetten.
Eigenlijk zoals je zelf al voorstelde.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Verhuizen naar de root
07 apr 2012 16:23
Dank voor jullie berichten. Ik wil alleen tijdelijk renamen om bij complicaties alles snel te kunnen terugzetten. (de site is al live). Als alles draait haal ik de submap uiteraard alsnog weg.
- mive
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Verhuizen naar de root
07 apr 2012 16:26
Zorg gewoon voor een regelmatige backup met Akeeba Backup.
Daarmee heb je een versie die je altijd kunt terugzetten in je rootmap.
Wat er ook gebeurt.
Een backup in een submap heeft niet zo veel zin, want ik vermoed niet dat je ook met twee databases werkt.
Alleen dan heb je wat aan die submap-constructie.
Daarmee heb je een versie die je altijd kunt terugzetten in je rootmap.
Wat er ook gebeurt.
Een backup in een submap heeft niet zo veel zin, want ik vermoed niet dat je ook met twee databases werkt.
Alleen dan heb je wat aan die submap-constructie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden