Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

500 error bij benaderen backend en frontend.

500 error bij benaderen backend en frontend.

08 apr 2012 12:46
#1
Beste forumleden,

Ik heb gisteren mijn 1.7.3 handmatig geupdate naar 2.5.4.
Dit ging vrijwel goed, echter heb ik een beetje lopen kloten met het htaccess bestand.

Door de handmatige update via FTP, komt er ook een nieuw bestand voor htaccess, en nog stommer; nou weet ik dus niet meer welke voor de verse 2.5.4. is.

Ik denk zelf dat hier de oorzaak ligt van het feit dat ik mijn backend en frontend niet meer kan benaderen. Ik heb via Cplesk de error log bekeken en ontdek de volgende foutmelding:

Backend:
[Sun Apr 08 12:23:57 2012] [warn] mod_fcgid: can't apply process slot for /var/www/vhosts/mijnsite.nl/httpdocs/cms/administrator/index.php

En bij de frontend deze:
[Sun Apr 08 12:22:40 2012] [warn] mod_fcgid: can't apply process slot for /var/www/vhosts/mijnsite.nl/httpdocs/cms/index.php

Het probleem is dat mijn kennis hier stopt, maar de foutmeldingen logisch bekeken dragen de backend als de frontend dezelfde oorzaak dat ze niet benaderd kunnen worden.
Maar goed de tekst; mod_fcgid gaat mijn petje te boven en hopelijk is er iemand die hiervoor een oplossing heeft.

Wellicht essentieel om te vermelden, wat ik ook nog heb gedaan voordat dit probleem ontstond.
Ik heb in tmp map een com_csvi aangemaakt met daarin de map debug. Dit i.v.m. een installatie van CSVI en deze mappen bij de installatie niet waren aangemaakt. Nadat ik deze mappen had gemaakt heb ik hun toegankelijkheid op 777 gezet. En dit is specifiek het laatste voordat het fout ging zeg maar.

Hieronder nog wat extra info;

Joomla 2.5.4
VM 2.0.2
CSVI 4.3 Pro
PHP 5.3.8

Hoop echt dat er iemand is die de oplossing heeft, zelf zou ik inmiddels echt niet meer weten.

Alvast super bedankt!!!

P.S. Ik heb de sitenaam in de errors weg gelaten omdat anders Google deze gaat vinden en de resultaten van de zoeker beinvloedt, is dus niet omdat jullie het niet mogen weten, maar meer om Google even weg te sturen. :P
  • Olbren
  • Olbren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 61

500 error bij benaderen backend en frontend.

08 apr 2012 13:46
#2
Er kunnen verschillende oorzaken zijn die een 500 error veroorzaken. Hieronder de veel voorkomende oorzaken van deze melding:

De map waarin het PHP script is geplaatst heeft alle rechten toegekend gekregen. PHP weigert uit te voeren als de map waarin het bestand staat alle rechten toegewezen heeft gekregen. De map mag maximaal de rwxrwxr.x (775) rechten hebben.
Het PHP script zelf heeft te veel rechten toegewezen gekregen. De rechten voor een PHP script mag maximaal rw.rw.r.. (664) zijn.
U heeft PHP5 geactiveerd, maar een van de scripts die u heeft draaien ondersteund geen PHP5. U kunt uw website terug zetten naar PHP4 of uw website aanpassen zodat PHP5 wel ondersteund wordt.
Er is een tijdelijk probleem opgetreden op de server, waardoor er een error 500 gegeven is. Als de error 500 blijft, verwijderen dan de tijdelijke internet bestanden in uw browser. U forceert dan het ophalen van de laatste versie van de pagina's
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

500 error bij benaderen backend en frontend.

08 apr 2012 13:51
#3
Bedankt voor je reactie webbiertje!

Ik ga direct het een en ander checken.
Met het "script"bedoel je toch index.php bestanden die nodig zijn om frontend en backend te
bereiken?

Ik laat je zo ff weten of het gelukt is.
  • Olbren
  • Olbren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 61

500 error bij benaderen backend en frontend.

08 apr 2012 14:01
#4
Helaas...

/var/www/vhosts/mijnsite.nl/httpdocs/cms/administrator rechten naar 775 gezet
/var/www/vhosts/mijnsite.nl/httpdocs/cms/administrator/index.php rechten naar 664 gezet

/var/www/vhosts/mijnsite.nl/httpdocs/cms rechten naar 775 gezet
/var/www/vhosts/mijnsite.nl/httpdocs/cms/index.php rechten naar 664 gezet

Mocht helaas niet baten.

Wat betreft het PHP5 aspect... dat zou ik dan zelf gedaan moeten hebben?
Ik kan me niet herinneren dat ik iets daarmee te maken, veranderd heb.
Zou ik niet weten hoe ik dit weer kan terugzetten, zonder dat ik bij mijn backend kan komen.

Bij het checken van de backend en frontend is overigens error wel veranderd, heb nu te maken met een 503 error. Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.



Echter is de melding in de logerror nog steeds hetzelfde.
  • Olbren
  • Olbren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 61

500 error bij benaderen backend en frontend.

08 apr 2012 14:49
#5
Hallo,

Zet je mappen eens op CHMOD 755 mocht dat niet helpen zou ik even de host contacten.
Misschien hebben die wat veranderd.
En misschien dan direct even vragen hoe je de .htaccess moet indelen. ( omdat je deze hebt veranderd )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

500 error bij benaderen backend en frontend.

08 apr 2012 15:05
#6
Beste Jelle.D

Denk dat er een klein wondertje heeft plaats gevonden.

Zonder dat ik dingen heb veranderd waren opeens de backend en de frontend weer te
benaderen en lijkt alles weer als van ouds.
Wel frustrerend dat ik dus nu nog steeds niet weet waar het aan lag.

Adviseer je om toch nog de mappen op 755 te zetten?
(vindt nu alles het weer doet, dat een beetje eng. :pinch:)
Waar staat CHMOD eigenlijk voor, dat las ik net ook al overal?
  • Olbren
  • Olbren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 61

500 error bij benaderen backend en frontend.

08 apr 2012 15:11
#7
Oké,

Fijn dat het weer werkt.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus. :ohmy: ( toch de host? )
Normaal gesproken de mappen op 755 en files op 644.
Dit heeft met schrijfrechten te maken zodat kwaadwilligen je mappen of files niet kunnen aanpassen.
Google maar eens op CHMOD en dan vind je genoeg uitleg hier over.
Of maak een nieuwe topic aan voor verdere vragen.
Dan sluit ik deze.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.869 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie