Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

08 apr 2012 14:02
#1
Geupdate naar 2.5.4. maar vergeten mijn default taal ondersteuning voor de back-end op EN-US te zetten.
De site waar ik engels gebruik, daar krijg ik gewoon mijn oude vertrouwde administrator scherm inhoud, maar mijn site met Nederlandse ondersteuning geeft alleen een leeg scherm. Vond via google een tip om integration.php op regel 130 iets aan te passen, maar ik kan deze file niet vinden.
Iemand een hint hoe ik mijn taal voor de back-end op engels kan zetten?

Bedankt
Discussie gesloten.
  • nubro01
  • nubro01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

08 apr 2012 14:50
#2
Hallo,

Probeer eens het engels taalpakket te installeren, deze kun je hier vinden:
community.joomla.org/translations/joomla-16-translations.html

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

08 apr 2012 22:42
#3
De update IS in het engels en ondersteund blijkbaar niet goed de oude instelling voor Nederlands, foutje van Joomla?
Een andere installatie die ik op Engels heb laten staan, doet het wel, maar daar gaat het fout als ik naar de database kijk via control panel, dan krijg ik een Http 500 fout boodschap. 2.5 was mijn eerste stappen wat Joomla betreft en ik betwijfel nu of dit wel een goede keuze was. Ik heb ook voor MS SQL gekozen i.p.v. MYSQL en daar heb ik ook al diverse problemen mee gehad, die ik dankzij mijn 40 jarige ICT ervaring wel heb kunnen oplossen. Dit zal mij ook wel lukken, maar ik vind e.a. wel knullig gedaan, nergens ook maar iets gelezen dat je voorzichtig moet zijn met een andere taal kiezen en binnen Google heb ik nog nietsgevonden hoe ik mijn taal instelling, zonder back-end kan veranderen. Niet in configuration.php of web.config en nog niet gevonden waarom een logout, mij niet een leeg inlog scherm geeft, zodat ik een andere taal kan kiezen.
Al met al zou ik iedereen willen adviseren heel erg voorzichtig te zijn met 2.5.4!
Discussie gesloten.
  • nubro01
  • nubro01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

09 apr 2012 11:52
#4
Lang leve een backup. Na alles terug gezet te hebben en een "fix it" voor de database versie, is alles weer zoals het was. Vreemd want de schema tabel gaf nog steeds 2.5.3 aan!
Ik heb twee test sites, een met EN-US en NL ondersteuning en een met slechts En-US.
Als ik de 2.5.3-2.5.4 update op beide draai en ik blijf in gelogged, dan kan ik op de site met twee talen alles doen en zie ik alle schermen, maar zodra ik uit log dan verlies ik alle relevante informatie, ik kan niet meer inloggen omdat ik niets heb om in te vullen of op te klikken. Bij de EN-US versie zie ik wel alles en kan ik in en uitloggen en worden alle backend schermen opgebouwd, behalve bij http://sitenaam/administrator/index.php?option=com_installer&view=database, dan krijg ik een http 500 fout melding en krijg ik geen database informatie.
De schema tabel verwijst echter nog steeds naar 2.5.3-2012-03-13.
Eerst maar eens kijken hoe het update proces verloopt en wie of wat de schema tabel zou moeten aanpassen naar welke waarde? Misschien 2.5.4-2012-04-02 ?????
Discussie gesloten.
  • nubro01
  • nubro01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

09 apr 2012 11:59
#5

Geupdate naar 2.5.4. maar vergeten mijn default taal ondersteuning voor de back-end op EN-US te zetten.

Ik snap eerlijk gezegd helemaal niks van je verhaal. Taalinstelling heeft helemaal niks te maken met update. Ik kan mijn site zelfs in het chinees zetten als ik dat zou willen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37135

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

12 mei 2012 19:15 - 12 mei 2012 19:16
#6
Mijn problemen hebben te maken met het feit dat ik MS SQL gebruik en geen MySQL. Ik heb diverse problemen op een internationale Joomla site gevonden. Blijkt dat er verschillende bugs zijn, puur geralateerd aan MS SQL server.
Initieel dacht ik dat het aan mijn taal instellingen lag, maar het bleek een optie binnen Joomla te zijn. Mijn test site in de Engelse taal ging goed, terwijl de Test site met default Nederlands fouten gaf. Beide geven wel problemen met MS SQL server.
Mijn exuses voor het late reageren, was met Wordpress bezig, lijkt mij een goed alternatief, hoe wel het alleen MySql ondersteund en geen MS SQL.
Laatst bewerkt 12 mei 2012 19:16 door nubro01.
Discussie gesloten.
  • nubro01
  • nubro01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?

12 mei 2012 19:21
#7
Hallo,

Dus heb je op de vraag "Update 2.5.4, geen NL ondersteuning?" nu het antwoord gekregen.
Bedankt voor het terugkoppelen.

Zijn er nog andere vragen kan je natuurlijk altijd een nieuwe topic openen.
En kunnen we deze topic sluiten.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.841 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie