Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Hulp gevraagd bij een Reis blog
10 apr 2012 22:06
Hallo
Ik heb een vraagje:
Mijn schoonouders willen graag een reisblog hebben,
Ze willen graag hun reisverhalen makkelijk kwijt op hun website.
Ik heb nu Joomla 2.5.4 geinstaleerd, en dit werkt verder goed.
Echter ik zit waarschijnlijk op de verkeerde plek op internet te zoeken naar een geschikte gratis template die ik ervoor kan gebruiken.
Want ik kan geen mooie makkelijke template vinden.
Ze willen graag Frontend (hopelijk is dit duidelijk) inloggen en hun verhalen met foto's kunnen uploaden (backend vinden ze te ingewikkeld)
Mijn vraagt is, is dit mogelijk, en bestaat dan ook de mogelijkheid om meerdere foto's in 1 keer te uploaden.
En kan iemand mij een link geven van een template die dit mogelijk maakt.
Alvast bedankt!!
Ik heb een vraagje:
Mijn schoonouders willen graag een reisblog hebben,
Ze willen graag hun reisverhalen makkelijk kwijt op hun website.
Ik heb nu Joomla 2.5.4 geinstaleerd, en dit werkt verder goed.
Echter ik zit waarschijnlijk op de verkeerde plek op internet te zoeken naar een geschikte gratis template die ik ervoor kan gebruiken.
Want ik kan geen mooie makkelijke template vinden.
Ze willen graag Frontend (hopelijk is dit duidelijk) inloggen en hun verhalen met foto's kunnen uploaden (backend vinden ze te ingewikkeld)
Mijn vraagt is, is dit mogelijk, en bestaat dan ook de mogelijkheid om meerdere foto's in 1 keer te uploaden.
En kan iemand mij een link geven van een template die dit mogelijk maakt.
Alvast bedankt!!
- lafox
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
11 apr 2012 00:39
Je haalt twee dingen door elkaar...
Een template is alleen maar de vormgeving (even kort door de bocht)
De mogelijkheid om via de voorkant een nieuw artikel te maken is niet zo moeilijk op te zetten.
Zorg er voor dat de inlogmodule op de frontend benaderbaar is, (mijn advies, niet op de eerst pagina maar gewoon ergens weggestopt, en vergeet niet om dingen uit te zetten zoals registratie en password vergeten).
Maak daarna in je menu het linkje naar de module nieuw artikel. (natuurlijk alleen benaderbaar voor geregistreerde gebruiker met de juiste rechten.
Eigenlijk ben je er dan al.
Wil je het nog beter doen, zet dan de JCE editor op de site. Richt deze in voor de gebruiker, (kun je compleet naar je hand zetten) en met de ingebouwde media manager kunnen zij helemaal makkelijk werken (vooral als jij zelf alle parameters goed invult, dan hoeven zij zich ook geen zorgen te maken over de afstand van tekst t.o.v. foto's, instellingen bij linkjes enz).
Qua template.... 1 keer een google en je vind er duizenden.
Een template is alleen maar de vormgeving (even kort door de bocht)
De mogelijkheid om via de voorkant een nieuw artikel te maken is niet zo moeilijk op te zetten.
Zorg er voor dat de inlogmodule op de frontend benaderbaar is, (mijn advies, niet op de eerst pagina maar gewoon ergens weggestopt, en vergeet niet om dingen uit te zetten zoals registratie en password vergeten).
Maak daarna in je menu het linkje naar de module nieuw artikel. (natuurlijk alleen benaderbaar voor geregistreerde gebruiker met de juiste rechten.
Wil je het nog beter doen, zet dan de JCE editor op de site. Richt deze in voor de gebruiker, (kun je compleet naar je hand zetten) en met de ingebouwde media manager kunnen zij helemaal makkelijk werken (vooral als jij zelf alle parameters goed invult, dan hoeven zij zich ook geen zorgen te maken over de afstand van tekst t.o.v. foto's, instellingen bij linkjes enz).
Qua template.... 1 keer een google en je vind er duizenden.
Manusje van alles bij
HoogenraadMedia.nl
- mario-g
- Joomla!NL ontdekker
12 apr 2012 06:10 - 12 apr 2012 06:10
Oke bedankt,
Jce editor heb ik er al op staan, ik ga daar even mee stoeien, hoe ik daar de instellingen
mee goed kan zetten voor ze.
Het uitzetten van wachtwoord vergeten en registreren, duik ik ook even in.
Zoals ik het nu lees, is elke template dus gewoon te gebruiken als reisblog met deze instellingen.
Alvast bedankt voor de hulp, (ik ga er dit weekend even mee aan de slag)
Mvg
Renee
Jce editor heb ik er al op staan, ik ga daar even mee stoeien, hoe ik daar de instellingen
mee goed kan zetten voor ze.
Het uitzetten van wachtwoord vergeten en registreren, duik ik ook even in.
Zoals ik het nu lees, is elke template dus gewoon te gebruiken als reisblog met deze instellingen.
Alvast bedankt voor de hulp, (ik ga er dit weekend even mee aan de slag)
Mvg
Renee
- lafox
- Joomla!NL ontdekker
12 apr 2012 06:30 - 12 apr 2012 06:30
Ik zou zeggen,
Keep it simple. Gooi een foto van de reisbestemming in de header. Menu met eigenlijk alleen BLOG en misschien nog een uiteenzetting van het doel van de reis, eventueel een linkpagina met te bezoeken plaatsen, wetenswaardigheden en thats it wel een beetje.
Zo'n blog is er toch vooral voor de achterblijvers. En mochten de bezoekersaantallen goed zijn, kun je later altijd nog veel meer aan de vormgeving doen.
Keep it simple. Gooi een foto van de reisbestemming in de header. Menu met eigenlijk alleen BLOG en misschien nog een uiteenzetting van het doel van de reis, eventueel een linkpagina met te bezoeken plaatsen, wetenswaardigheden en thats it wel een beetje.
Zo'n blog is er toch vooral voor de achterblijvers. En mochten de bezoekersaantallen goed zijn, kun je later altijd nog veel meer aan de vormgeving doen.
Manusje van alles bij
HoogenraadMedia.nl
- mario-g
- Joomla!NL ontdekker
17 apr 2012 22:12mario-g schreef : De mogelijkheid om via de voorkant een nieuw artikel te maken is niet zo moeilijk op te zetten.
Nou bijna alles gelukt, maar is er ook de mogelijkheid dat je via de frontend ook menu's kan aanmaken?
Het aanmaken van artikelen is geen probleem meer
JCE editor, is ook geen probleem, Bedankt daarvoor!
De bedoeling is ook dat men ook een menu kan aanmaken en daar dus een artikel aan kunnen plakken.
Of moet dit echt via de backend gedaan worden?
alvast bedankt
Mvg
Renee
- lafox
- Joomla!NL ontdekker
22 apr 2012 10:44
Nou alles is eigenlijk wel zoals ik het graag wilde,
alleen bovenstaande wil nog niet lukken,
iemand nog een tip hiervoor?
alvast bedankt
Mvg
Renee
alleen bovenstaande wil nog niet lukken,
iemand nog een tip hiervoor?
alvast bedankt
Mvg
Renee
- lafox
- Joomla!NL ontdekker
22 apr 2012 11:40
Via de frontend kun je geen menu's aanmaken. Dit zal toch echt in de backend moeten gebeuren.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden