Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Installatie Joomla 2.5.1 stable

11 apr 2012 11:08 - 11 apr 2012 11:18
Hallo, ik had een testomgeving (basic sjabloon van Joomla zelf, nog niets aan gedaan) in Joomla 1.5 en was eindelijk van plan er eens echt mee van start te gaan.
Omdat er blijkbaar al een stabiele 2.5.1 bestaat, heb ik die gepasted in de map waar de 1.5 stond. Toen dit volledig gebeurd was, kreeg ik het Joomla-scherm dat zegt dat ik in stap 7 zit en de installatiemap moet verwijderen.
Als ik dit doe, krijg ik echter fatale foutmeldingen:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /../../public_html/wim/libraries/joomla/plugin/helper.php on line 59

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /../../public_html/wim/libraries/joomla/plugin/helper.php on line 59

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /../../public_html/wim/libraries/joomla/application/menu.php on line 90

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /../../public_html/wim/includes/application.php on line 449

Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in /../..n/public_html/wim/templates/beez_20/index.php on line 121

De server waarop het draait (budgetwebhosting) voldoet aan de vereisten (zeggen ze daar) waar Astrid het soms over heeft.

Mijn vragen:
1. is dit handmatig op te lossen
2. smijt ik er beter alles af en doe ik een manuele installatie volledig opnieuw (de oorspronkelijke is verlopen via Fantastico die dit automatisch doet): indien dit laatste: bestaat er geen duidelijk stappenplan hiervoor? (met dus alles in: databases maken, installatie, ...)

Bedankt!

Wim.
  • Leerman
  • Leerman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

11 apr 2012 11:41
hallo, topic mag gesloten worden. Ik weet het, had eerst wat beter moeten zoeken! ;-)
Er staat een schitterende handleiding op deze pagina van jullie: www.joomla.ophetweb.nu/joomlabibliotheek...omla-2-5-installeren
in combinatie met de vlotte Joomla-programmatuur, is het 'poepsimpel'!
(heb nieuwe install gedaan op andere lokatie, zal nu hetzelfde doen op oorspronkelijke)
  • Leerman
  • Leerman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

11 apr 2012 11:43
Inmiddels is die 2.5.1 ook weer oud. 2.5.4 is de meest actuele.

Heb jij gewoon die 1.5.xx overschreven door? Of ben je vanaf de basis weer begonnen?
Manusje van alles bij HoogenraadMedia.nl
  • mario-g
  • mario-g's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

11 apr 2012 11:44
mooi, jij was er al uit toen ik het antwoord tiepte
Manusje van alles bij HoogenraadMedia.nl
  • mario-g
  • mario-g's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.605 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie