Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Alles kwijt?

Alles kwijt?

12 apr 2012 09:51
Als gevolg van een php upgrade bij mijn provider werd mijn Joomla 1.0 website niet meer correct
weergegeven. Inmiddels ben ik overgestapt naar Joomla 2.5; bij de installatie heb ik de gegevens van de bestaande database ingevuld. Installatieprocedure: Joomla 1.0 files verwijderd, nieuwe installatie uitgevoerd. Een map met de nodige media- en documentatiebestanden bleef ongemoeid.
Niettemin krijg een "lege" website in beeld. Wat te doen?
  • Jan Verbiest
  • Jan Verbiest's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Alles kwijt?

12 apr 2012 10:20 - 12 apr 2012 18:04
Jan,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Joomla 1.0 wordt al sinds juli 2009 niet meer onderhouden. De code van de Joomla versies die daarna zijn uitgebracht, verschilt zo veel van die van Joomla 1.0 dat een gangbare "upgrade" niet mogelijk is. Er kan hier beter gesproken worden over een "migratie". In veel gevallen zullen de verschillen dusdanig groot dat het migreren van een Joomla 1.0 website naar een recente Joomla versie hoogstwaarschijnlijk meer tijd (en frustratie) zal opleveren dan de website opnieuw opbouwen in een nieuwe Joomla 2.5 installatie. We raden u dan ook dit laatste te doen.

Wilt u toch een migratie van Joomla 1.0 uitvoeren? Lees dan ook het artikel www.byte.nl/wiki/Joomla_1.0_Migreren_Naar_Joomla_1.5

Deze info heb voor u van de site van Byte gehaald. Daar wordt namelijk erg netjes uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.638 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie