Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Regelafstand veranderd na upgrade naar 2.5
12 apr 2012 21:06
Hi,
Ik heb dmv JUpgrade nu 2 websites geupgrade van 1.5.26 naar 2.5.
Er zijn een paar dingen dan te regelen in bijv locaties en dergelijken. Prima, dat snap ik.
Maar ik zie ook een heel duidelijk een verschil in de teksten die ik niet goed begrijp.
Wanneer je aan het einde van een regel een enter geeft, heb krijg je in 1.5 meer ruimte dan in 2.5.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en wat ik eventueel kan doen om dit weer snel te fixen?
Ik vermoed zelf dat het iig niets met JUpgrade te maken heeft omdat de html gelijk is.
BVD!!
Ik heb dmv JUpgrade nu 2 websites geupgrade van 1.5.26 naar 2.5.
Er zijn een paar dingen dan te regelen in bijv locaties en dergelijken. Prima, dat snap ik.
Maar ik zie ook een heel duidelijk een verschil in de teksten die ik niet goed begrijp.
Wanneer je aan het einde van een regel een enter geeft, heb krijg je in 1.5 meer ruimte dan in 2.5.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en wat ik eventueel kan doen om dit weer snel te fixen?
Ik vermoed zelf dat het iig niets met JUpgrade te maken heeft omdat de html gelijk is.
BVD!!
- Lc
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
13 apr 2012 07:28
Welke editor gebruikte je in Joomla 2.5?
Installeer en gebruik weer de zelfde als deze voor Joomla 2.5 geschikt is, dan zou het probleem moeten zijn verhopen.
n9iels
Installeer en gebruik weer de zelfde als deze voor Joomla 2.5 geschikt is, dan zou het probleem moeten zijn verhopen.
n9iels
Kijk op
www.joomladocumenten.nl
voor handleidingen en documentaties over Joomla!
- n9iels
- Joomla!NL vriend(in)
-
13 apr 2012 12:54
Ik gebruikte de standaard editor.
En ik denk (eigenwijs) dat het daar niet aan kan liggen, omdat de html-versie van de tekst gelijk is gebleven.
(tegelijkertijd vind ik het dan wel gek dat in een nieuwe joomla-versie dezelfde html anders wordt weergegeven....).
En ik denk (eigenwijs) dat het daar niet aan kan liggen, omdat de html-versie van de tekst gelijk is gebleven.
(tegelijkertijd vind ik het dan wel gek dat in een nieuwe joomla-versie dezelfde html anders wordt weergegeven....).
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
13 apr 2012 13:14
Hallo,
Even een schot voor de boeg,
Neem onderstaande instelling eens over als je TinyMCE als standaard gebruikt.
In Pluginbeheer: Tekstverwerker - TinyMCE
Even een schot voor de boeg,
Neem onderstaande instelling eens over als je TinyMCE als standaard gebruikt.
In Pluginbeheer: Tekstverwerker - TinyMCE
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
22 apr 2012 21:24
Helaas, de optie BR-element heeft geen effect....
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
23 apr 2012 09:22
Omdat je schrijft over een upograde van 1.5 naar 2.5 moet je ook eens kijken naar de status van de mappen. Zijn die allemaal groen en dus schrijfbaar?
Dat vind je via de backend bij:
Website - Systeeminformatie
En dan het tabblad Maprechten.
Mocht daar een map rood zijn, ga dan naar die map toe met een FTP-programma zoals Filezilla en zet de rechten goed (755).
Probeer daarna nog eens de aanpassing die Jelle voorstelde.
En lukt dat dan ook nog niet?
Installeer dan eens de beste editor die er is: JCE.
Je zult verrast zijn wat je daar allemaal meer mee kan als met de TineMCE-editor.
Dat vind je via de backend bij:
Website - Systeeminformatie
En dan het tabblad Maprechten.
Mocht daar een map rood zijn, ga dan naar die map toe met een FTP-programma zoals Filezilla en zet de rechten goed (755).
Probeer daarna nog eens de aanpassing die Jelle voorstelde.
En lukt dat dan ook nog niet?
Installeer dan eens de beste editor die er is: JCE.
Je zult verrast zijn wat je daar allemaal meer mee kan als met de TineMCE-editor.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
23 apr 2012 13:16
De folderrechten staan goed (zijn groen).
Ik gebruik vaak JCE, maar voor sommige sites heb ik niet veel nodig, daar gebruik ik tinyeditor. Maar inmiddels ben ik ook begonnen met de upgrade van wat groter sites, waarop dus JCE is geinstalleerd.
Hier zie ik hetzelfde gebeuren.
Omdat de HTML van de artikelen gelijk blijft, begrijp ik niet zo goed dat het er in de nieuwe Joomla anders uitziet.
Dat is toch vreemd? Ik mis ik een inzicht?
Ik gebruik vaak JCE, maar voor sommige sites heb ik niet veel nodig, daar gebruik ik tinyeditor. Maar inmiddels ben ik ook begonnen met de upgrade van wat groter sites, waarop dus JCE is geinstalleerd.
Hier zie ik hetzelfde gebeuren.
Omdat de HTML van de artikelen gelijk blijft, begrijp ik niet zo goed dat het er in de nieuwe Joomla anders uitziet.
Dat is toch vreemd? Ik mis ik een inzicht?
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
23 apr 2012 13:18
Als je een upgrade hebt gedaan dan heb je ook een andere template als het goed is. Ik vermoed eerder dat het aan de template ligt dan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.746 seconden