Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Verplaatsen Website

Verplaatsen Website

19 apr 2012 12:50
Ik ben vrij recent overgestapt naar het bouwen van een website met Joomla 2.5.
Hiervoor maakte ik een website altijd volledig in HTML.

Omdat ik niet bekend was met Joomla heb ik deze geinstalleerd in een subdirectory van mijn website. www.awld.nl/joomla .
Hierin ben ik aan de slag gegaan en heb de afgelopen week veel geleerd. Ik ben nu zover tevreden met datgene dat ik reeds heb gemaakt dat ik deze wilde overzetten naar de echt website www.awld.nl

Waarchijnlijk ben ik hierin een beetje te simpel geweest. Ik heb met een FTP-programma (filezilla) de map Joomla gecopieerd naar mijn lokale PC en vervolgens alle mappen en bestanden met filzilla teruggeplaatst maar dan in de root van de website.
Nu is mijn website echter niet zichtbaar en krijg ik de melding: Fatal error: Class 'JFactory' not found in /home/awld.nl/www/index.php on line 27

Ook kan ik niet in de administartor-omgeving komen. Bij de aanroep hiervan krijg ik de melding: Fatal error: Class 'JFactory' not found in /home/awld.nl/www/administrator/index.php on line 29

Hoe kan ik alles weer aan de praat krijgen. In de map Joomla werkt wel alles nog.
  • phoenixcmb
  • phoenixcmb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Verplaatsen Website

19 apr 2012 12:56
Verplaats met filezilla de bestanden die in de map joomla staan naar de root. Dan hoef je daarna nog alleen de configuration.php aan te passen. Het pad naar de map tmp en logs.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Verplaatsen Website

19 apr 2012 13:02
Bedankt voor het snelle antwoord.
Dit heb ik ondertussen gedaan.Er stond /host/awld.nl/www/joomla/tmp en /host/awld.nl/www/joomla/logs en heb deze gewijzgigd naar /host/awld.nl/www/tmp en /host/awld.nl/www/logs maar zonder gewenst resultaat.
  • phoenixcmb
  • phoenixcmb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Verplaatsen Website

19 apr 2012 13:12
Ik wil wel even voor je kijken. als je mij de inlog gegevens stuurt van je ftp en website. Als je dit wilt dan mag je mij deze gegevens wel via een pm sturen.

Verplaatsen Website

19 apr 2012 17:38 - 19 apr 2012 23:39
De website is verhuist naar de root. De bestanden waren denk ik niet goed meegekomen tijdens de verhuizing.Ook stonden er nog bestanden in de root van de oude html website. Dit kan ook de oorzaak zijn geweest dat het niet lukte.

Ik heb van TS begrepen dat ik deze topic kan sluiten.
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.626 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie