Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
menu item type werkt niet
22 apr 2012 01:35
Hallo, ik heb net een compleet nieuwe installatie gedaan van joomla 2.5.4 NL en deze verliep heel vlotjes zonder problemen.
Als ik nu een nieuw menu wil aanmaken, dan kan ik menu item type niet selecteren.
Ik dacht eerst dat het aan mijn browser lag (safari op iMac) maar ben dan gaan kijken op een windows pc met internet explorer en firefox, zonder resultaat.
Heb in algemene instellingen de SEO allemaal op Nee gezet (gelezen in een van de berichten), maar niets blijkt te helpen.
Ik heb altijd met 1.5.x gewerkt zonder problemen. De PHP-versie die op de server van mijn provider geïnstalleerd is, is versie 5.2.14
Als ik nu een nieuw menu wil aanmaken, dan kan ik menu item type niet selecteren.
Ik dacht eerst dat het aan mijn browser lag (safari op iMac) maar ben dan gaan kijken op een windows pc met internet explorer en firefox, zonder resultaat.
Heb in algemene instellingen de SEO allemaal op Nee gezet (gelezen in een van de berichten), maar niets blijkt te helpen.
Ik heb altijd met 1.5.x gewerkt zonder problemen. De PHP-versie die op de server van mijn provider geïnstalleerd is, is versie 5.2.14
- frankdenil
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
23 apr 2012 12:35
Hi frankdenil,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Kijk eens of het helpt als je de complete administrator map uit een installatiepakket nog een keer overzet met ftp.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Kijk eens of het helpt als je de complete administrator map uit een installatiepakket nog een keer overzet met ftp.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 apr 2012 16:35
Dag Astrid,
heb ik net gedaan, doch het probleem blijft hetzelfde
groetjes,
Frank
heb ik net gedaan, doch het probleem blijft hetzelfde
groetjes,
Frank
- frankdenil
- Nieuw op Joomla!NL
23 apr 2012 16:46
Vreemd en ik kom er niet echt iets over tegen. Heb je handmatig geinstalleerd of via een installer van je hoster? Welk ftp programma gebruik je?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 apr 2012 16:59
ik heb het ge-upload via het ftp-programma FileZilla
Frank
Frank
- frankdenil
- Nieuw op Joomla!NL
30 apr 2012 20:35 - 30 apr 2012 20:55
Ik heb mijn website geupgrade van 1.5 naar 2.5.4. Dat ging met wat trubbels gepaard, maar is uiteindelijk gelukt. Ik dacht nu dat alles werkte, dus heb de oude versie van de server verwijderd en ook oude database verwijzingen verwijderd (jupgrade en jos, j17 is blijven staan). Ik kwam tot de ontdekking dat er 2 menu-items zijn zonder koppeling aan het bijbehorende artikel. Wanneer ik nu in de backend dit probeer te herstellen loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Ik kan geen menu-itemtype meer selecteren bij het aanmaken van een nieuw menu-item en in een bestaand menu-item kan ik wel klikken op selecteer artikel en zie dan ook een lange lijst met artikelen, maar kan geen artikel meer selecteren. Heel vreemd. Zou er toch iets niet in orde zijn/ ontbreken?
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
30 apr 2012 21:07 - 30 apr 2012 21:09
Voor wat mijn probleem betreft ben ik er uit. Het blijkt een bug te zijn. Het antwoord kwam ik tegen op deze site:
forum.joomla.org/viewtopic.php?f=616&t=705150
Ik gebruik Google Chrome en daarin blijkt de menu item selectie niet te werken. In Internet Explorer werkt het wel. Kortom, werk aan de winkel voor de Joomla programmeurs.
Ik gebruik Google Chrome en daarin blijkt de menu item selectie niet te werken. In Internet Explorer werkt het wel. Kortom, werk aan de winkel voor de Joomla programmeurs.
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
30 apr 2012 21:24 - 15 jul 2013 19:19
Hallo docneet,
Fijn dat je het opgelost hebt.
Gaarne volgende keer je bericht in een eigen topic plaatsen de vraag van TS is niet gelijk.
Hij heeft een schone installatie gedaan en het werkt met geen enkele browser.
En als je denkt dat het een bug is kan je het hier melden.
Nu even afwachten of Frank ook nog een oplossing voor zijn probleem krijgt.
Edit Jelle. Helaas geen reactie meer van TS, Topic gesloten.
Fijn dat je het opgelost hebt.
Gaarne volgende keer je bericht in een eigen topic plaatsen de vraag van TS is niet gelijk.
Hij heeft een schone installatie gedaan en het werkt met geen enkele browser.
En als je denkt dat het een bug is kan je het hier melden.
Nu even afwachten of Frank ook nog een oplossing voor zijn probleem krijgt.
Edit Jelle. Helaas geen reactie meer van TS, Topic gesloten.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden