Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Opzetten intranet op Synology NAS

04 mei 2012 18:42 - 04 mei 2012 18:43
Hallo iedereen,

Ik probeer een soort intranet op te zetten op een Synology NAS. De installatie van Joomla 2.5.4 op zich verloopt vlekkeloos.
Ik wil echter ook een Fotoalbum, een overzicht van MP3's en een soort document explorer toevoegen aan de site en dit is waar het probleem start.
Joomla staat in de folder /web en is met een webbrowser te bereiken via het ip-adres.
Mijn foto's , mp3's en documenten staan echter folders welke niet onder /web staan, maar wel in /var/services/photo, /var/services/music en /var/services/homes
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze foto's, mp3's en bestanden zichtbaar worden onder mijn website? Ik heb reeds enkele extensies en plugins uitgeprobeerd maar zonder succes. Wat ik ook gedaan het is de paden naar de diverse zaken toegevoegd aan open_basedir onder de php instellingen.
Wie kan mij hier bij helpen? Ik ben ten einde raad.
  • peter9030
  • peter9030's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 mei 2012 18:48
Een NAS is gemaakt voor het delen van bestanden en niet om als webserver te fungeren. Ik raad je aan om een goede betrouwbare host te gaan gebruiken. Dat zal je heel veel tijd en kopzorgen schelen.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

04 mei 2012 19:56
De NAS werk heel goed als webserver. Hij is niet de allersnelste maar goed genoeg voor niet professionele doeleinden.
Wat een webhost betreft, die heb ik voor het hosten van mijn domein, maar deze wil ik nu net niet gaan gebruiken.
Het is mijn bedoeling een intranetje op te zetten dat niet van buitenaf bereikbaar is, dus enkel te gebruiken door de gezinsleden voor het sharen van foto's, muziek en documenten, alsook voor het hosten van een adresboek, agenda,....
  • peter9030
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 mei 2012 20:14
Een goede betrouwbare host kan ook een Linux PCtje zijn. Hiermee ben je vaak toch wat flexibeler dan met een NAS.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

07 mei 2012 15:43
Ik weet ook wel dat een goed Linux pc'tje dienst kan doen als server, maar dat wil ik niet. Een extra pc zorg weer eens voor extra verbruik, terwijl de NAS zowiezo 24/24 aanligt en maar een fractie verbruikt van een pc voeding.
Maar goed, dit topic mag wat mij betreft afgesloten worden. Heb de oplossing gevonden voor mijn probleem en ondertussen werkt reeds een 1 ste versie van mijn intranetje ZONDER problemen op mijn NAS.
  • peter9030
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

07 mei 2012 16:22
Zou je de oplossing met de leden willen delen? Kan me voorstellen dat er meer leden op deze manier en intranet willen maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.654 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie