Hallo,
Ik heb Joomla! 2.5.4 Stable [ Ember ] 2-April-2012 geinstalleerd op mijn locale server draaiend op een windows machine met xammp, de installatie staat in een subdirectory van htdocs voor development doeleinden.
Wanneer ik in het configuratie script de $live_site parameter (met subdirectory) op geef kan ik niet meer inloggen in de back-end, geeft een error component not found.
Ik ben er al achter dat het probleem zich voordoet in libraries/joomla/environment/uri.php op lijn 227 "if (JPATH_BASE == JPATH_ADMINISTRATOR)" als dit waar is voeg administrator toe aan het pad.
Deze vergelijking geeft verschillende directory scheidings tekens terwijl deze gelijk zouden moeten zijn:
JPATH_BASE = E:\xampp\htdocs\joomla_development\achthoek_2\administrator
JPATH_ADMINISTRATOR = E:\xampp\htdocs\joomla_development\achthoek_2/administrator
De scheidings tekens worden gedefineerd in defines.php maar niet door een zogenaamde "DIRECTORY SEPARATOR" maar door een forward slash.
In installaties van Joomla 1.5 was dit nog wel met een "DIRECTORY SEPARATOR" of als "DS" gedefinieerd, de vraag is dan ook waarom ze dit hebben gewijzigd, want wanneer ik de foreward slashes vervang door "DIRECTORY SEPARATOR"s zijn alle problemen opgelost.