Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Administration site geeft #404 Component not found

11 mei 2012 13:20
Hallo,

Ik heb Joomla! 2.5.4 Stable [ Ember ] 2-April-2012 geinstalleerd op mijn locale server draaiend op een windows machine met xammp, de installatie staat in een subdirectory van htdocs voor development doeleinden.

Wanneer ik in het configuratie script de $live_site parameter (met subdirectory) op geef kan ik niet meer inloggen in de back-end, geeft een error component not found.

Ik ben er al achter dat het probleem zich voordoet in libraries/joomla/environment/uri.php op lijn 227 "if (JPATH_BASE == JPATH_ADMINISTRATOR)" als dit waar is voeg administrator toe aan het pad.

Deze vergelijking geeft verschillende directory scheidings tekens terwijl deze gelijk zouden moeten zijn:
JPATH_BASE = E:\xampp\htdocs\joomla_development\achthoek_2\administrator
JPATH_ADMINISTRATOR = E:\xampp\htdocs\joomla_development\achthoek_2/administrator

De scheidings tekens worden gedefineerd in defines.php maar niet door een zogenaamde "DIRECTORY SEPARATOR" maar door een forward slash.

In installaties van Joomla 1.5 was dit nog wel met een "DIRECTORY SEPARATOR" of als "DS" gedefinieerd, de vraag is dan ook waarom ze dit hebben gewijzigd, want wanneer ik de foreward slashes vervang door "DIRECTORY SEPARATOR"s zijn alle problemen opgelost.
  • pietjepel
  • pietjepel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

11 mei 2012 16:48
Hi pietjepel,
Ik zou deze vraag even voorleggen aan de ontwikkelaars. Invullen van live site is overigens niet nodig voor lokale installatie, maar het idd vreemd dat dit veranderd is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie