Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Problemen installatie
Problemen installatie
11 mei 2012 23:27
Ik ben van plan een nieuwe website te maken die gebruik maakt van een database. Aangezien dit voor mij een geheel nieuw gebied is ben ik eerst wat aan het experimenteren. Dit wilde ik doen met de databasemogelijkheden van de website die ik al heb, tenminste dit was de bedoeling.
Tot nu toe lukt het echter niet om Joomla 2.5.4 geheel te installeren. Bij de configuratie van de database vul ik de gegevens die ik van mijn huidige host gekregen in, maar verschijnt de foutmelding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database. Foutnummer: Unable to connect to the Database: Could not connect to MySQL.".
De gegevens zijn (volgens mij) correct, dus het lijkt ergens anders aan te liggen. Maar goed, ik heb geen enkele ervaring dus alle hulp is welkom!
Tot nu toe lukt het echter niet om Joomla 2.5.4 geheel te installeren. Bij de configuratie van de database vul ik de gegevens die ik van mijn huidige host gekregen in, maar verschijnt de foutmelding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database. Foutnummer: Unable to connect to the Database: Could not connect to MySQL.".
De gegevens zijn (volgens mij) correct, dus het lijkt ergens anders aan te liggen. Maar goed, ik heb geen enkele ervaring dus alle hulp is welkom!
- sjpiebach
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen installatie
11 mei 2012 23:30
Hoi,
De melding die je krijgt geeft toch echt aan dat er iets niet correct is met de gegevens waarmee je contact wilt maken met de database. Let op, de gegevens die je in moet vullen zijn case sensitive.
De melding die je krijgt geeft toch echt aan dat er iets niet correct is met de gegevens waarmee je contact wilt maken met de database. Let op, de gegevens die je in moet vullen zijn case sensitive.
- Otto
- Bezoeker
Problemen installatie
11 mei 2012 23:35 - 11 mei 2012 23:56
Ik hen de gegevens gekopieerd uit de gegevensbrief die ik van mij host (one.com) gekregen heb.
De site waar ik gebruik van maak is: verdienenofoplichting.nl
de gegevens die ik invul zijn:
Databasetype: Mysql
Host: verdienenofoplichting.nl.mysql
User:
Database:
Tabelvoorvoegsel: willekeurig iets zonder cijfers
sjpiebach, Ik heb de gebruikersnaam en databasenaam uit je bericht gehaald om misbruik te voorkomen. #webbiertje
De site waar ik gebruik van maak is: verdienenofoplichting.nl
de gegevens die ik invul zijn:
Databasetype: Mysql
Host: verdienenofoplichting.nl.mysql
User:
Database:
Tabelvoorvoegsel: willekeurig iets zonder cijfers
sjpiebach, Ik heb de gebruikersnaam en databasenaam uit je bericht gehaald om misbruik te voorkomen. #webbiertje
- sjpiebach
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen installatie
12 mei 2012 20:18 - 12 mei 2012 20:18
Correctie op mijn eigen vraag. Ik wil Joomla lokaal installeren. Hierbij krijg ik continu de eerder genoemde foutmelding. Ik werkt met een windows 7 64 bit pc.
- sjpiebach
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen installatie
12 mei 2012 20:22
Neem aan dat je dan xampp gebruikt als lokale server?
Dan moet je bij host - localhost invullen, bij user - root invullen en het wachwoord leeg laten.
Dan moet je bij host - localhost invullen, bij user - root invullen en het wachwoord leeg laten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.627 seconden