Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Van localhost naar server
31 mei 2012 13:26
Aan allen,
Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld, mijn excuses daarvoor, maar...
Ik heb mij al even suf gezocht op het forum, maar vind het juiste antwoord niet.
Ik heb op mijn localhost mijn nieuwe site gebouwd (joomla 2.5.4) en tijdens de installatie heb ik zelf de database een naam gegeven en het opgegeven voorvoegsel gebruikt.
Daarna heb ik een backup genomen met Akeeba.
Nu wou ik deze backup gebruiken om de site over te zetten naar de server.
Maar hij kon geen verbinding maken met de database en na veel trial-and-error, heb ik zelfs per ongeluk alles gewist op de server (database enzo).
Aan de hoster (hostingtime) gevraagd om alles te resetten zodat ik een nieuwe install kon doen.
Dit is ondertussen gebeurt en daarna via Fillezilla mijn lokale site geupload. Als ik nu de mappen nakijk zie ik dat alles is geupload, maar het grootste deel (template, componenten) is in mijn backend niet zichtbaar.
Weet iemand hoe dit kan?
Sorry voor de lange uitleg.
Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld, mijn excuses daarvoor, maar...
Ik heb mij al even suf gezocht op het forum, maar vind het juiste antwoord niet.
Ik heb op mijn localhost mijn nieuwe site gebouwd (joomla 2.5.4) en tijdens de installatie heb ik zelf de database een naam gegeven en het opgegeven voorvoegsel gebruikt.
Daarna heb ik een backup genomen met Akeeba.
Nu wou ik deze backup gebruiken om de site over te zetten naar de server.
Maar hij kon geen verbinding maken met de database en na veel trial-and-error, heb ik zelfs per ongeluk alles gewist op de server (database enzo).
Aan de hoster (hostingtime) gevraagd om alles te resetten zodat ik een nieuwe install kon doen.
Dit is ondertussen gebeurt en daarna via Fillezilla mijn lokale site geupload. Als ik nu de mappen nakijk zie ik dat alles is geupload, maar het grootste deel (template, componenten) is in mijn backend niet zichtbaar.
Weet iemand hoe dit kan?
Sorry voor de lange uitleg.
- svekke_s
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
31 mei 2012 13:33 - 31 mei 2012 13:34
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je bij extensiebeheer al op ontdekken geklikt en gekeken of alles geinstalleerd is?
Heb je bij extensiebeheer al op ontdekken geklikt en gekeken of alles geinstalleerd is?
- Lazy Garfield
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
31 mei 2012 13:48
Ik heb bij extensiebeheer gekeken en daar stonden een heleboel zaken, ik heb deze nu allemaal geïnstalleerd.
Maar ik blijf wat problemen hebben.
Mijn aangepaste template zie ik wel staan bij templates maar niet bij stijlen.
Mijn artikels, menu's enzo vind ik ook niet terug.
Maar zou dit kunnen liggen aan het volgende:
Namelijk op mijn localsite heb ik een databasenaam en op de server een andere.
Nu ben ik aan het denken dat dit de grootste oorzaak zou kunnen zijn.
Maar ik blijf wat problemen hebben.
Mijn aangepaste template zie ik wel staan bij templates maar niet bij stijlen.
Mijn artikels, menu's enzo vind ik ook niet terug.
Maar zou dit kunnen liggen aan het volgende:
Namelijk op mijn localsite heb ik een databasenaam en op de server een andere.
Nu ben ik aan het denken dat dit de grootste oorzaak zou kunnen zijn.
- svekke_s
- Nieuw op Joomla!NL
31 mei 2012 13:51
Heeft niet te maken met je databasenaam maar met de inhoud van je database. Als je een nieuwe installatie doet, dan wordt er een lege database aangemaakt.
Ga op localhost naar phpmyadmin, exporteer je database naar een sql bestand. Ga bij je hoster naar phpmyadmin, leeg alle tabellen in de database en importeer dan het sql bestand dat je van lokaal geexporteerd hebt.
Ga op localhost naar phpmyadmin, exporteer je database naar een sql bestand. Ga bij je hoster naar phpmyadmin, leeg alle tabellen in de database en importeer dan het sql bestand dat je van lokaal geexporteerd hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 mei 2012 13:58
Klinkt tricky, maar ik ga het proberen.
Heeft het voorvoegsel hier ook een invloed op?
Heeft het voorvoegsel hier ook een invloed op?
- svekke_s
- Nieuw op Joomla!NL
31 mei 2012 14:02
Ja. Dus of in de sql van localhost je prefix veranderen naar dat van je server of (eenvoudiger) prefix gebruiken van je localhost en dat aanpassen bij algemene instellingen of in je configuration.php
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.682 seconden