Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Weergave Admin. snelkoppelingen
03 jun 2012 16:49 - 03 jun 2012 16:51
Alhoewel ik de vraag reeds eerder heb gesteld, probeer ik het nogmaals.
Na de update van Joomla 1.7 naar Joomla 2.5.4 wordt in het Admin. gedeelte het tabblad met de snelkoppelingen niet correct weergegeven. Ook de verwijzing onder de snelkoppelingen (Joomla! 2.5.4 Joomla!® is vrije software vrijgegeven onder de GNU Algemene Publieke Licentie.)
wordt niet meer weergegeven.
In versie 2.5 zijn er minimaal 2 extra snelkoppelingen te zien : Joomla is up to date en Alle extensies zijn up to date ;
Echter bij mij zijn deze koppelingen niet te zien.
Bij systeem informatie wordt wel verwezen naar Joomla 2.5.4
PHP gebouwd op Linux server43.firstfind.nl 2.6.32-5-686-bigmem #1 SMP Mon Jan 16 16:42:05 UTC 2012 i686
Database versie 5.1.61-0+squeeze1-log
Database collatie utf8_general_ci
PHP versie 5.3.3-7+squeeze8
Webserver Apache
WebServer naar PHP interface apache2handler
Joomla! versie Joomla! 2.5.4 Stable [ Ember ] 2-April-2012 14:00 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 11.4.0 Stable [ Brian Kernighan ] 03-Jan-2012 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0) AppleWebKit/536.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/19.0.1084.52 Safari/536.5
Binnen de Hulpprogramma's voor webmasters van Google werd deze melding gemaakt:
Update beschikbaar voor Joomla22 mei 2012
Geachte eigenaar of webmaster van www.lekkerhardlopen.nl/ ,
Uit onze laatste crawl van uw website blijkt dat u Joomla 1.7 gebruikt. Google raadt u aan
Dus ondanks dat binnen Joomla zelf in Systeem informatie wel wordt verwezen naar 2.5.4 ziet Google crawl toch nog steeds 1.7????
Heb reeds de laaste versie Joomla 2.5.4 over de bestaande installatie gezet zonder resultaat.
Wie herkent dit fenomeen?
Wat kan ik hier eventueel aan doen ?
alvast dank
Na de update van Joomla 1.7 naar Joomla 2.5.4 wordt in het Admin. gedeelte het tabblad met de snelkoppelingen niet correct weergegeven. Ook de verwijzing onder de snelkoppelingen (Joomla! 2.5.4 Joomla!® is vrije software vrijgegeven onder de GNU Algemene Publieke Licentie.)
wordt niet meer weergegeven.
In versie 2.5 zijn er minimaal 2 extra snelkoppelingen te zien : Joomla is up to date en Alle extensies zijn up to date ;
Echter bij mij zijn deze koppelingen niet te zien.
Bij systeem informatie wordt wel verwezen naar Joomla 2.5.4
PHP gebouwd op Linux server43.firstfind.nl 2.6.32-5-686-bigmem #1 SMP Mon Jan 16 16:42:05 UTC 2012 i686
Database versie 5.1.61-0+squeeze1-log
Database collatie utf8_general_ci
PHP versie 5.3.3-7+squeeze8
Webserver Apache
WebServer naar PHP interface apache2handler
Joomla! versie Joomla! 2.5.4 Stable [ Ember ] 2-April-2012 14:00 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 11.4.0 Stable [ Brian Kernighan ] 03-Jan-2012 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0) AppleWebKit/536.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/19.0.1084.52 Safari/536.5
Binnen de Hulpprogramma's voor webmasters van Google werd deze melding gemaakt:
Update beschikbaar voor Joomla22 mei 2012
Geachte eigenaar of webmaster van www.lekkerhardlopen.nl/ ,
Uit onze laatste crawl van uw website blijkt dat u Joomla 1.7 gebruikt. Google raadt u aan
Dus ondanks dat binnen Joomla zelf in Systeem informatie wel wordt verwezen naar 2.5.4 ziet Google crawl toch nog steeds 1.7????
Heb reeds de laaste versie Joomla 2.5.4 over de bestaande installatie gezet zonder resultaat.
Wie herkent dit fenomeen?
Wat kan ik hier eventueel aan doen ?
alvast dank
- papadoc
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
03 jun 2012 17:19
In Joomla backend naar Extensiebeheer > Databank repareren (eventueel meerdere malen herhalen)
Onder "Onderhoud" checkin tabellen en daarna de cache legen.
Onder "Onderhoud" checkin tabellen en daarna de cache legen.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
03 jun 2012 18:54
Hello, dank voor je reactie, maar helaas bovenstaande procedure meerdere malen uitgevoerd.
Zonder resultaat: onderstaande weergave veranderd niet
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.4-2012-03-19.
Update versie (in #__extensions): 2.5.4.
Database driver: mysql.
63 database wijzigingen controleren geslaagd.
23 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Zonder resultaat: onderstaande weergave veranderd niet
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.4-2012-03-19.
Update versie (in #__extensions): 2.5.4.
Database driver: mysql.
63 database wijzigingen controleren geslaagd.
23 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
- papadoc
03 jun 2012 19:22
Misschien overbodig maar toch wat tips:
1. Ga naar je plugins en selecteer de Quickicons. Kijk of de betreffende plugins gepubliceerd zijn.
2. Ontbreken de knoppen in al je browsers? Check het ook even in Chrome en Firefox. Zie je ze in een andere browser wel gooi dan even je internetcache leeg.
Groet, Paul
1. Ga naar je plugins en selecteer de Quickicons. Kijk of de betreffende plugins gepubliceerd zijn.
2. Ontbreken de knoppen in al je browsers? Check het ook even in Chrome en Firefox. Zie je ze in een andere browser wel gooi dan even je internetcache leeg.
Groet, Paul
- paulg
- Bekend met Joomla!NL
03 jun 2012 19:31
Binnen de plugins is alleen beschikbaar: Quick Icon - JCE File Browser
Verder heb ik geen Quick icons (???)
Ook bij gebruik van de andere Browsers blijft het probleem.
dank voor je reactie
Verder heb ik geen Quick icons (???)
Ook bij gebruik van de andere Browsers blijft het probleem.
dank voor je reactie
- papadoc
03 jun 2012 20:00
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Da's apart, bij mij staan die er wel en ik meen dat dit core-extensies zijn. (zie bijlage) Het kán ook zijn dat deze icons een onderdeel van Admin Tools (Akeeba) zijn.
- paulg
- Bekend met Joomla!NL
04 jun 2012 11:11
Heb je al bij "ontdekken" gekeken? Als hij daar ook niet tevoorschijn komt dan moet je een compleet installatiepakket (zonder de map installation) met ftp overzetten naar je server en dan nog een keer ontdekken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 jun 2012 14:25
JAAAA gevonden, inderdaad via ontdekken zijn de 2 quick icons nu wel zichtbaar.
De versie aanduiding blijft wel achterwege ( vermelding nu : Joomla!® is vrije software vrijgegeven onder de GNU Algemene Publieke Licentie.)
Wel raar dat Google de huidige versie niet herkent maar een crawl waarschuwing weergeeft Joomla 1.7
Heb ik verder geen last van maar toch...
Dank je wel Astrid
De versie aanduiding blijft wel achterwege ( vermelding nu : Joomla!® is vrije software vrijgegeven onder de GNU Algemene Publieke Licentie.)
Wel raar dat Google de huidige versie niet herkent maar een crawl waarschuwing weergeeft Joomla 1.7
Heb ik verder geen last van maar toch...
Dank je wel Astrid
- papadoc
04 jun 2012 14:52
Versieaanduiding: Ga naar modulebeheer, kies Beheergedeelte, kies Nieuw en maak nieuwe module Versie aan en publiceer die op positie footer.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.703 seconden