Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Nog een rechtenprobleem

Nog een rechtenprobleem

03 jun 2012 22:40
Joomla en bestandsrechten.... om heel erg moe van te worden...

Volgende is het geval:
Laatste Joomla versie geinstalleerd. FTP laag ingeschakeld omdat anders Apache de eigenaar is. Uploaden van extensies gaat goed (behalve een enkele 30s. timeout) maar ik krigj toch diverse foutmeldingen (bijvoorbeeld: JCacheStorageFile::_deleteFolderVerwijderen index.html mislukt bij het aanmaken van een categordie in Virtuemart 2).

Bij Systeem informatie -> maprechten staat een heel lijstje met schrijfbare en ook met rode niet schrijfbare mappen. Via de Filemanager in DA zie ik dat alle schrijfbare mappen op 777 staan en alle niet schrijfbare mappen op 755.

Ik was niet van plan om alles op 755 te zetten en vraag me ook af waarom het nodige op 777 staat..

De vraag is waarom een 755 map niet schrijfbaar zou kunnen zijn met FTP laag ingeschakeld?
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Nog een rechtenprobleem

03 jun 2012 22:44
Hallo Hasse,

Heeft je hoster de safe_mode uit staan?
De rechten moeten als volgt staan:

mappen -> 755
bestanden -> 644

777 is onveilig, dan staat alles voor iedereen open, dat mag niet voorkomen.

Vraag anders je hoster of hij FAST-CGI voor je aan wil zetten. Dan behoren rechten issues tot het verleden.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Nog een rechtenprobleem

03 jun 2012 22:47
Safemode staat uit.

Doorgaans zal een host niet voor een klant een instelling zo maar aanpassen. Van een vraag om FAST-CGI aan te zetten verwacht ik dan ook niet veel. Host is Versio. Die hebben best veel sites ook.
  • Hasse
  • Hasse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Nog een rechtenprobleem

03 jun 2012 22:53 - 03 jun 2012 22:54
Normaal moet het met de FTP laag aan werken als de safe_mode uit staat.
Heeft je hoster misschien aanvullende instructies, kijk eens in de FAQ van hem.

Overigens hebben hosters vaak meer dan 1 server en hebben ze soms diverse configuraties. Misschien kunnen ze je account omzetten. Als je het niet vraagt, dan weet je het nooit zeker.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie