Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Phoca maps "Get Route" in het Nederlands
08 jun 2012 23:01 - 09 jun 2012 21:27
alle maprechten staan in joomla beheergedeelte op schrijfbaar behalve deze 2
moet ik deze op 755 zetten??
ik krijg joomla maps niet in NL maar bv joomla gallery lukt wel weer.
erg vaag voor mij.
administrator/language/nl-NL Niet schrijfbaar
language/nl-NL Niet schrijfbaar
Edit Astrid: alle off topic reacties verwijderd.
moet ik deze op 755 zetten??
ik krijg joomla maps niet in NL maar bv joomla gallery lukt wel weer.
erg vaag voor mij.
administrator/language/nl-NL Niet schrijfbaar
language/nl-NL Niet schrijfbaar
Edit Astrid: alle off topic reacties verwijderd.
- Byrn
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
09 jun 2012 21:09 - 09 jun 2012 22:23
Om antwoord op je vraag te geven: een .ini is een bestand en de rechten moeten dus op 644 staan en je mappen op 755.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 jun 2012 22:01
ben nu aan het veranderen geweest, nu is bijna niets meer schrijfbaar,
hulp gewenst, wie wil mij helpen als ik gegevens pm doorgeef met instellen?
hulp gewenst, wie wil mij helpen als ik gegevens pm doorgeef met instellen?
- Byrn
- Bekend met Joomla!NL
09 jun 2012 22:23
Hallo Byrn,
Het is mij volledig onduidelijk waarom je met je map en bestandsrechten aan het stoeien bent.
Met welk doel wil je bestanden en mappen schrijfbaar hebben?
Een webserver kun je zien als een dorp of stad die je bouwt en waar je dus voor de veiligheid afspraken moet maken. Zie het CMS Joomla als een huis in dit dorp dat gebruik maakt van de infrastructuur en voorzieningen van het dorp.
Om alles goed en veilig te laten verlopen zijn er dus afspraken waar men zich aan moet houden.
De reeks getallen die je bij de mappen en bestanden ziet staan bestaat altijd uit 3 cijfers, het eerste getal geeft de eigenaars rechten weer, het tweede de rechten voor de geregistreerde gebruikers en het derde de rechten voor iedereen.
Voor Mappen zijn binnen Joomla de maximale rechten om alles veilig te houden 755. Dat betekent dat de eigenaar (FTP gebruiker) dus mag lezen, schrijven en uitvoeren in de map. Dit is noodzakelijk om nieuwe bestanden te magen plaatsen en om gewijzigde bestanden op te kunnen slaan. Een geregistreerde gebruiker en bezoeker mag dus alleen lezen en starten.
Voor Bestanden zijn binnen Joomla de maximale rechten 644. De eigenaar (FTP gebruiker) mag lezen en schrijven, dit is noodzakelijk om wijzigingen op te slaan. Geregistreerde gebruikers en bezoekers mogen alleen maar lezen.
Als een webserver juist is ingericht, dan kun je dus met de vereiste map en bestandsrechten alles doen wat je moet doen en is er geen kunst en vliegwerk nodig. Als je mappen/bestanden op 777 moet zetten omdat het net met de FTP laag aan werkt, dan is er dus iets niet helemaal mis met de inrichting van je host.
Het is mij volledig onduidelijk waarom je met je map en bestandsrechten aan het stoeien bent.
Met welk doel wil je bestanden en mappen schrijfbaar hebben?
Een webserver kun je zien als een dorp of stad die je bouwt en waar je dus voor de veiligheid afspraken moet maken. Zie het CMS Joomla als een huis in dit dorp dat gebruik maakt van de infrastructuur en voorzieningen van het dorp.
Om alles goed en veilig te laten verlopen zijn er dus afspraken waar men zich aan moet houden.
De reeks getallen die je bij de mappen en bestanden ziet staan bestaat altijd uit 3 cijfers, het eerste getal geeft de eigenaars rechten weer, het tweede de rechten voor de geregistreerde gebruikers en het derde de rechten voor iedereen.
Voor Mappen zijn binnen Joomla de maximale rechten om alles veilig te houden 755. Dat betekent dat de eigenaar (FTP gebruiker) dus mag lezen, schrijven en uitvoeren in de map. Dit is noodzakelijk om nieuwe bestanden te magen plaatsen en om gewijzigde bestanden op te kunnen slaan. Een geregistreerde gebruiker en bezoeker mag dus alleen lezen en starten.
Voor Bestanden zijn binnen Joomla de maximale rechten 644. De eigenaar (FTP gebruiker) mag lezen en schrijven, dit is noodzakelijk om wijzigingen op te slaan. Geregistreerde gebruikers en bezoekers mogen alleen maar lezen.
Als een webserver juist is ingericht, dan kun je dus met de vereiste map en bestandsrechten alles doen wat je moet doen en is er geen kunst en vliegwerk nodig. Als je mappen/bestanden op 777 moet zetten omdat het net met de FTP laag aan werkt, dan is er dus iets niet helemaal mis met de inrichting van je host.
- Otto
- Bezoeker
10 jun 2012 09:57
kijk hier aub
gaat het om get route?
de beschrijving is wel NL, heb vast iets niet goed staan??
gaat om Phoca maps versie 2.0.4
zou ik dan een instelling niet goed hebben staan?
heb maptaal op nl staan
misschien moet het naar een ander gedeelte extensies verplaats worden
gaat het om get route?
de beschrijving is wel NL, heb vast iets niet goed staan??
gaat om Phoca maps versie 2.0.4
zou ik dan een instelling niet goed hebben staan?
heb maptaal op nl staan
misschien moet het naar een ander gedeelte extensies verplaats worden
- Byrn
- Bekend met Joomla!NL
10 jun 2012 10:05
Hoi Byrn,
De fout die te zien is op de link is een fout in Phoca Maps die los staat van je eigen installatie. Wij hebben dezelfde fout al een gehad en op kunnen lossen. Het resultaat is hier te zien. Mijn partner heeft dit opgelost met behulp van het Phoca forum.
De post erover vind je hier.
Volgens mij gebruik je dus een verouderde versie.
De fout die te zien is op de link is een fout in Phoca Maps die los staat van je eigen installatie. Wij hebben dezelfde fout al een gehad en op kunnen lossen. Het resultaat is hier te zien. Mijn partner heeft dit opgelost met behulp van het Phoca forum.
De post erover vind je hier.
Volgens mij gebruik je dus een verouderde versie.
- Otto
- Bezoeker
10 jun 2012 10:46
Een paar tips:
Heb je het taalbestand van de plugin ook geinstalleerd?
- Zorg dat je titel van je onderwerp aansluit bij je vraag (heb ik inmiddels aangepast)
- Geef aan over welke extensie het gaat. Joomla gallery en Joomla maps bestaan niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
10 jun 2012 14:28 - 10 jun 2012 14:30
heb nu het hostingbedrijf een meeltje gestuurd of ze de boel kunnen resetten, had natuurlijk geen backup gemaakt, anders moet ik maar weer opnieuw beginnen, kan nu niets meer aanpassen, wil ik bv een plaatje in een artikel uploaden kan niet meer, baal als een stekker, veel te impulsief gehandeld.
- Byrn
- Bekend met Joomla!NL
10 jun 2012 22:20 - 10 jun 2012 22:21
Heb je vwb Phoca Maps wel naar de posts van Astrid en Otto gekeken?
Daar antwoord je nl helemaal niet op!
- Lazy Garfield
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
11 jun 2012 07:53Lazy Garfield schreef : Heb je vwb Phoca Maps wel naar de posts van Astrid en Otto gekeken?
tuurlijk bekijk ik die antwoorden, ga nou niet meteen alles controleren hoe er geantwoord wordt, ben bezig met alle opties te bekijken, heb er niet veel,
otto bedankt voor het uitzoeken in ieder geval, heb veel steun hier aan het joomlaforum
- Byrn
- Bekend met Joomla!NL
11 jun 2012 07:57Astrid schreef : Een paar tips:
Dan heb je eerder kans op een passend antwoord.
- Zorg dat je titel van je onderwerp aansluit bij je vraag (heb ik inmiddels aangepast)
- Geef aan over welke extensie het gaat. Joomla gallery en Joomla maps bestaan niet.
taalbestand wel geinstalleerd, misschien niet goed?
ga de hele boel website opnieuw installeren, jullie horen nog
in ieder geval zover bedankt voor de ondersteuning .
gr Byrn
- Byrn
- Bekend met Joomla!NL
11 jun 2012 12:38
Ik sluit dit draadje omdat het nu een wirwar van onderwerpen is geworden. Als je na herinstallatie nog een probleem ergens mee hebt, maak dan een nieuwe vraag aan en let op de tips die ik je gegeven heb.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.799 seconden