Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
404-error na update van Joomla 1.7 naar Joomla 2.5
02 jul 2012 11:55
Hallo,
Na verschillende malen te zijn geadviseerd door Google om mijn Joomla 1.7 website te updaten naar de nieuwste versie, heb ik Joomla geupdate naar Joomla 2.5.6. Dit heb ik gedaan door Joomla zelf naar updates te laten zoeken.
Alles leek goed te gaan, al kwamen er een paar meldingen. Nu werken op mijn website www.vanthulldevelopment.com de sub menu-items niet meer en krijg ik de 404 - Categorie niet gevonden foutpagina. Het aparte is dat alle sub menu-items onder contact nog wel werken en de rest niet meer. :(
Na diverse fora te hebben gelezen, heb ik een aantal dingen geprobeerd. Alleen de zoekmachinevriendelijke URL's uitzetten had hier resultaat. Dit heb ik natuurlijk liever niet omdat ik graag de zoekmachine optimalisatie optimaal heb.
Wie kan mij helpen????
Alvast bedankt,
Laura
Na verschillende malen te zijn geadviseerd door Google om mijn Joomla 1.7 website te updaten naar de nieuwste versie, heb ik Joomla geupdate naar Joomla 2.5.6. Dit heb ik gedaan door Joomla zelf naar updates te laten zoeken.
Alles leek goed te gaan, al kwamen er een paar meldingen. Nu werken op mijn website www.vanthulldevelopment.com de sub menu-items niet meer en krijg ik de 404 - Categorie niet gevonden foutpagina. Het aparte is dat alle sub menu-items onder contact nog wel werken en de rest niet meer. :(
Na diverse fora te hebben gelezen, heb ik een aantal dingen geprobeerd. Alleen de zoekmachinevriendelijke URL's uitzetten had hier resultaat. Dit heb ik natuurlijk liever niet omdat ik graag de zoekmachine optimalisatie optimaal heb.
Wie kan mij helpen????
Alvast bedankt,
Laura
- Laura-Dimitra
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
02 jul 2012 12:00
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Geen of dit binnen 1.7 nog aanwezig was, maar heb je destijds gebruik gemaakt van een sectieblog? Deze is namelijk zeker niet meer aanwezig in J 2.5.
Geen of dit binnen 1.7 nog aanwezig was, maar heb je destijds gebruik gemaakt van een sectieblog? Deze is namelijk zeker niet meer aanwezig in J 2.5.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
02 jul 2012 12:02
Bovenstaande lijkt het niet te zijn. Schakel je SEF en SEO eens uit binnen de algemene instellingen en kijk even of er een .htaccess en/of er een htaccess.txt in je root staat.
Groetjes , George
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
02 jul 2012 12:10
Bedankt George, voor je snelle reacties! Ik heb een htaccess.htaccess en htaccess.txt bestand in mijn root staan. SEF had ik al gecheckt; als ik deze uit zet, werkt het grotendeels weer maar dan heb ik geen zoekmachine vriendelijke url's. URL herschrijven had ik altijd uit staan (en nogsteeds). In 1.7 heb ik nooit problemen gehad. Wat kan ik nu proberen? Wil je dat ik voor jou de zoekmachine vriendelijke url's uit zet?
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
02 jul 2012 12:11
Mijn probleem lijkt overigens erg op dit probleem:
www.joomlanl.nl/forum/forum/63-2-5-x-ins...niet-meer-na-upgrade
ik heb alleen geen acesef.
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
02 jul 2012 12:15
Ik zou de htaccess.txt hernoemen naar .htaccess (denk om de punt aan het begin) SEF / SEO uitzetten en vervolgens de cache legen van de website. Vervolgens checken of alles weer werkt en daarna SEF / SEO weer inschakelen zoals gewenst is.
Groetjes , George
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
02 jul 2012 13:43
Ik heb nu als instellingen .htaccess (dit werkt) en als ik de zoekmachine vriendelijke url's en cache gewist heb,werkt alles. Ik heb dan alleen lelijke url's. Als ik de zoekmachine vriendelijke url's weer aanzet heb ik hetzelfde probleem. Wat moet ik doen?
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
02 jul 2012 13:50 - 02 jul 2012 13:51
Alle koppelingen van de menu's en menu-items handmatig vervangen terwijl je de SEF / SEO hebt gepubliceerd.
Soms werkt het dus niet om alles automatisch te laten verlopen.
Soms werkt het dus niet om alles automatisch te laten verlopen.
Groetjes , George
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
02 jul 2012 14:29
Je bent geweldig!!!! DANKJEWEL! Ik had al zo veel geprobeerd, maar het is nu dus opgelost. TOP!
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
02 jul 2012 14:33
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groetjes , George