Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Niet ingelogd wel edit mogelijk?

08 jul 2012 18:49

paulg schreef : Hoi Rob,

Ik zou één probleem tegelijk aanpakken en maak dus eerst een handmatige backup. Dus maak een export van je database en doe een handmatige kopieeractie van je website met Filezilla.
Daarna upload je met Filezilla een uitgepakt Joomla-pakket(zónder map Installation) en zet bij uploaden alles op overschrijven.

Groet, paul

Goed idee Paul.
Ik doe mijn best alles te snappen wat jullie mij schrijven.
Dit duurt even, kom er op terug.
=====
Met vriendelijke groet,
Wildspoor
Rob
=====
  • akhtaris
  • akhtaris's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

08 jul 2012 20:57 - 08 jul 2012 20:59
Een vraag die mij in het hoofd blijft rondspoken is of jij lokaal je website (XAMP) hebt gemigreerd met [strike]SPUpgrade[/strike] JUpgrade of op de server?
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

09 jul 2012 08:51
Hallo Georg,
Dank voor je reply
Nee dat heb ik niet gedaan.
Xamp heb ik wel op de computer staan maar werkt nog niet 100%. Loop steeds vast met het installeren van Joomla. Ben met Xamp niet actief bezig.
Met vriendelijke groet,
Wildspoor
Rob
=====
  • akhtaris
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

14 jul 2012 19:32
Hallo Astrid,

Ben weer terug van weggeweest.

Stap 1
a. Heb Akeeba kunnen installeren. Back-up is gemaakt.
b. back-up database gemaakt.

Stap 2
Joomla 2.5.6. laatste versie via ftp overgezet (met uitzondering van de installatie map)

Na test blijk dat het niet heeft gewerkt.
De sitemap ziet er niet uit en de linken van de weblinks kan het publiek editten.

Heb jij al iets meer info of het misschien een bug is?
Met vriendelijke groet,
Wildspoor
Rob
=====
  • akhtaris
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

14 jul 2012 21:58 - 14 jul 2012 22:00
Lijkt mij geen bug, maar zoals je zelf zegt een probleem van de migratie. Ik denk dat je de migratie opnieuw uit moet voeren.

In het kort de te nemen stappen:
  1. Joomla updaten naar 1.5.26.
  2. Eerst binnen de 1.5 website updaten naar de meest recente en 2.5 compatibel versie van je gebruikte extensies.
  3. Extensies die niet compatibel zijn met 2.5 verwijderen.
  4. Je zet alles artikelen om die je nu in een sectie-blog hebt staan.
  5. Je zorgt dat de template van de te migreren website eentje is die wordt ondersteund door 2.5.

Edit: JUpgrade heeft net een nieuwe versie gereleased. Misschien dat het nu goed gaat. Ik denk overigens niet dat de eerdere versie de oorzaak is, maar je weet maar nooit.
Groetjes , George
  • GeorgeV.
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

15 jul 2012 09:34
George,
Dank voor je reply.

Helaas maar daar begin ik niet aan. Heb erg veel werk gehad na de migratie om alles goed op zijn plaats werkbaar te krijgen. Na een ernstige fout van mijzelf heb ik het weer opnieuw moeten doen. Jammer maar het was niet anders. Het werkte uiteindelijk allemaal goed in de map JUPGRADE.
Na het verslepen van de submap naar de root is het fout gegaan. Het kan niet zo zijn dat dat het probleem heeft veroorzaakt maar zo is het wel gebeurt.
Opnieuw via een try and error manier weer opnieuw beginnen met een resultaat die onzeker is doe ik niet.

Ik blijf zoeken waar e.e.a. in de programmering is te wijzigen dat alles weer goed werkt. In de tussentijd blijven de niet werkende tabs maar even niet te gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Wildspoor
Rob
=====
  • akhtaris
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

15 jul 2012 12:30
Je zou nog even kunnen kijken of je binnen de website gebruik maakt van harde links. In dat geval zou het kunnen dat het een en ander niet werkt zodra je de map veranderd waarin de website draait.
Groetjes , George
  • GeorgeV.
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

15 jul 2012 17:00
George,
Dank voor je reply,

Ik gebruik alleen harde links.
=====
George,

Ik heb geprobeerd e.e.a. te elimineren.
Er zijn twee zaken die niet goed lopen.
1. De sitemap ziet er vreemd uit.
2. Bij een menu tab weblinks (Menu-itemtype 2) weergave kan het publiek edditten.

Bij de sitemap stond bij het hoofdmenu bij een weblink tab een error melding;
Code:
Fatal error: Call to a member function getChildren() on a non-object in /customers/e/3/1/akhtaris.nl/httpd.www/plugins/xmap/com_weblinks/com_weblinks.php on line 105

Als ik de menu tab in het hoofdmenu verwijderde sprong de sitemap weergave naar de volgende error melding. Na alle (4) verwijderde menu tabs te hebben verwijderd bleek de sitemap prima te werken.

In het hoofdmenu zijn voor weblinks weergave een drietal Menu-itemtypes te definiëren t.w.;
Weblinks
1. Weergave lijst met weblinkcategorieën
2. Weergave lijst met weblinks in een categorie
3. Stuur een weblink in
Menu-itemtype 1 en 3 uitgeprobeert en daar is niets mis mee, dat werk prima. Als ik nu Menu-itemtype 2 nieuw aanmaak in het hoofdmenu en deze publiceer blijft de sitemap alles gelukkig goed weergeven maar de pagina met links geeft nog steeds de mogelijkheid dat het publiek of een niet ingelogd persoon de linken kan edditten.
Bij inspectie van de pagina door Firebug staat in de programmeerregels de bekende eddit icoon weergegeven met diverse class items. Dit moet toch ergens vandaan komen. Heb diverse mappen via ftp doorzocht maar kan niet vinden (kennis ontbreekt) waar de keuze gemaakt wordt dat ge-eddit mag worden! Wie wat waar en door wie bepaalt deze keuze.

Ben ik niet duidelijk, of zijn er vragen hoor ik dat graag. Gezamenlijk komen we er altijd uit.
Met vriendelijke groet,
Wildspoor
Rob
=====
  • akhtaris
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

15 jul 2012 19:26 - 15 jul 2012 19:29
Hallo,

Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar deze topic is nu een puinhoop aan het worden zo dat niemand er nog iets van begrijpt.
Ook als je gelezen had dan was het idee naar voren gekomen dat de cookiewet plugin wel eens de boosdoener kon zijn wat ook blijkt uit het berichten van Astrid en Paul.
En heb nog niet vernomen of je dat getest hebt.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

15 jul 2012 20:12 - 15 jul 2012 20:14
Jelle,
Je hebt helemaal gelijk.
Het probleem is moeilijk te omschrijven mede door mijn kennis van de materie. Ik doe mijn best alles te begrijpen en dat lukt toe nu toe aardig.
Ik krijg veel hulp van meerdere kanten en probeer daar ook een antwoord op te geven.

Op de vraag om de cookie wetgeving uit te zetten is wel degelijk een antwoord gegeven aan Paul n.l. dat het niet heeft geholpen het probleem op te lossen. De cookie wetgeving is terug gezet.

Er staat nog een open melding van Astrid; Bevestiging van een mogelijke bug! Nog geen antwoord op gehad.

Communiceren is moeilijk en erg vervelend als je geeen antwoord krijgt. Heb email gestuurd naar Joomlanl.nl waar de cookie melding op jullie site blijft. GEEN antwoord gekregen.

Jelle doet met deze topic wat jij het beste vind om ook andere lezers niet verder in de war te brengen.

Sorry voor het ongemak en de tijd dat je hierin hebt gestoken.
Met vriendelijke groet,
Wildspoor
Rob
=====
  • akhtaris
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

15 jul 2012 20:14
Vervelend dat het nog steeds niet is opgelost. Mijn opmerking over die sitemap was alleen bedoeld voor het feit dat hier ook de boel wagenwijd openstaat. M.a.w. iedere bezoeker van jouw website heeft standaard userrechten en kan dus ook in je sitemap (of je weblinks) rommelen.
Heb je de rechten voor bezoekers op het hoogste niveau als eens dichtgezet zoals ik tipte in één van mijn vorige reacties?

Inderdaad vertrouw ik die cookietool ook niet. De instellingen staan sowieso niet goed want ik krijg bij ieder bezoek dat cookie-venster in beeld. Dat betekent dat deze niet goed werkt en dus in ieder geval een accept cookie niet wegschrijft.

Groet, Paul
  • paulg
  • paulg's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

15 jul 2012 20:21 - 15 jul 2012 20:29

akhtaris schreef : Communiceren is moeilijk en erg vervelend als je geeen antwoord krijgt. Heb email gestuurd naar Joomlanl.nl waar de cookie melding op jullie site blijft. GEEN antwoord gekregen.

Wat heeft dat te maken met jou vraag die je hier in dit topic stelt? We zijn een stel vrijwilligers die heel veel tijd besteden aan het forum zoals je zelf merkt. Vragen gesteld per mail en per PM worden niet beantwoord zoals bij iedere medewerker staat aangegeven. Vragen die wel worden beantwoord, worden beantwoord op basis van urgentie en deze was mijns inziens niet urgent omdat dit een vraag betreft die net zo goed via het forum gesteld kan worden. Het antwoord is overigens dat wij geen cookies van derden gebruiken momenteel en wij aan het onderzoeken zijn of Google analytics onder de wetgeving valt.

In post #29 heb ik je antwoord gegeven op:

Er staat nog een open melding van Astrid; Bevestiging van een mogelijke bug! Nog geen antwoord op gehad.

Groetjes , George
  • GeorgeV.
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.800 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie