Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Tekstopmaak verdwijnt na opslaan

Tekstopmaak verdwijnt na opslaan

09 jul 2012 15:37
Hallo, ik heb mijn joomla een upgrade gegeven naar 2.5.4 en dat ging redelijk akkelijk mag ik wel zeggen. Ik heb nu alleen een probleem. Wanneer ik tekst opsla in mijn artikel dan verdwijnt vervolgens heel de opmaak. Ook afbeelding worden eruit gehaald.
Daarnaast is ook een probleem dat wanneer ik een artikel wil verwijderen (had een testartikel aangemaakt) ik de melding krijg dat ik eerst een artikel moet selecteren, dat heb ik dan wel gedaan.

Ik ben gaan rondkijken op internet en vind wel wat info, nl ik zou mij cache moeten leegmaken. Ik ben gegaan naar de algemene instellingen en dan naar systeem. daar staat mijn cache op:UIT - cachen is uitgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Ik weet het nu niet meer, wie heeft raad?

Mag ik vragen om een duidelijke uitleg, ik ben nog niet heel goed in Joomla.

Dankjewel Corné
www.menscontext.nl
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

09 jul 2012 15:48 - 09 jul 2012 15:49
Het "opmaakprobleem na opslaan" is opgelost ik heb nl de database gerepareerd. Vond het door op andere woorden te zoeken (zie: Joomla gooit alle opmaak weg (deel 2))

Het niet kunnen verwijderen van de artikelen staat dus nog wel open.

Groet Corne
  • 013medic
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

09 jul 2012 15:53

Ik ben gaan rondkijken op internet en vind wel wat info, nl ik zou mij cache moeten leegmaken.

Daarmee wordt je browsercache bedoeld.
En fijn dat je naar 2.5.4 bent gegaan, maar we zitten inmiddels op 2.5.6!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

14 jul 2012 02:47
Dit komt waarschijnlijk doordat er in de css harde codes staan die gerelateerd zijn aan de positie die je gebruikt voor de artikelen.

Je moet ook even wat duidelijker zijn met je vragen en de urls bijvoegen en aangeven waar het om gaat. Anders is het voor iedereen maar een beetje gissen.

Ik zou ook niet zoveel in de instellingen van Joomla rommelen. Voordat je het in de gaten hebt klopt er niks meer van. Ze zijn niet dom bij Joomla en het meeste staat al zoals het moet staan. Het enige dat ik verander in de global configuration zijn een aantal SEO instellingen. De rest blijf ik vanaf.

En als je al een beginner bent met Joomla zorg er dan in ieder geval voor dat de site gehost staat bij een 100% compatible Joomla host. En dat zijn ze niet allemaal, ook niet degene die het wel beweren. Laatst nog twee dagen werk kwijtgeraakt omdat mijn klant een vaste host had met jongens "die alles konden". Maar Joomla konden ze dus niet.
Ik probeer te overleven in de jungle van China.

19 jul 2012 13:55
Dankjewel voor je antwoord.
De artikelen zijn dus niet zichtbaar als je niet in de backend komt, ik heb die nl offline staan. Ze staan dus alleen maar in de lijst van artikelen. Maar nu wil ik ze dus verwijderen en dan krijg ik de melding dat ik ze niet kan verwijderen, omdat ik geen artikel heb geselecteerd. Wat ik dus wel degelijk heb gedaan.

Heb je dan nog iets meer van me nodig?

Grt Corné
  • 013medic
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.651 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie