Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla 2.5 installatie lukt, wel, maar niet zichtbaar?
12 jul 2012 20:12
Hallo allemaal,
ik ga mij in het diepe gooien en Joomla proberen te leren gebruiken.
www.gravitysolutions.nl is met een standaard template gemaakt maar al snel kwam ik er achter dat de website-creator van starthosting.nl vrij beperkt is.
Dus herinnerde ik een oud-collega mij zeggen: als je een website wilt maken moet je Joomla gebruiken. Het lukt alleen niet helemaal, kunnen jullie mij helpen?
1. Ik heb Joomla 2.5 op een oude website geprobeerd als test, maar installeren lukt, website maken ook echter krijg ik hem niet zichtbaar op de website na de laatste stap in Joomla. Wat doe ik fout? Als ik de site intype heb ik nog steeds de oude versie.
2. Ook wil ik in de toekomst graag scripts/plugins(?) gaan gebruiken om een webshop(je!) te maken, en misschien nog wat handige tools installeren zoals social media-toepassingen. Is het bij deze plugins/scripts ook een kwestie van 'gewoon uploaden' (via FileZilla) en je kan ze dan gebruiken?
3. Ik heb nu een standaard template, als ik zelf templates wil maken, overschrijft hij dan de standaard template en ben ik alle content(teksten) kwijt of voegt hij ze zelf weer toe?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen en hoop ook heel actief te worden in deze community als beginnende Joomla-gebruiker!
Mvg
Dion van Gravity Solutions
ik ga mij in het diepe gooien en Joomla proberen te leren gebruiken.
www.gravitysolutions.nl is met een standaard template gemaakt maar al snel kwam ik er achter dat de website-creator van starthosting.nl vrij beperkt is.
Dus herinnerde ik een oud-collega mij zeggen: als je een website wilt maken moet je Joomla gebruiken. Het lukt alleen niet helemaal, kunnen jullie mij helpen?
1. Ik heb Joomla 2.5 op een oude website geprobeerd als test, maar installeren lukt, website maken ook echter krijg ik hem niet zichtbaar op de website na de laatste stap in Joomla. Wat doe ik fout? Als ik de site intype heb ik nog steeds de oude versie.
2. Ook wil ik in de toekomst graag scripts/plugins(?) gaan gebruiken om een webshop(je!) te maken, en misschien nog wat handige tools installeren zoals social media-toepassingen. Is het bij deze plugins/scripts ook een kwestie van 'gewoon uploaden' (via FileZilla) en je kan ze dan gebruiken?
3. Ik heb nu een standaard template, als ik zelf templates wil maken, overschrijft hij dan de standaard template en ben ik alle content(teksten) kwijt of voegt hij ze zelf weer toe?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen en hoop ook heel actief te worden in deze community als beginnende Joomla-gebruiker!
Mvg
Dion van Gravity Solutions
- GravitySolutions
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
12 jul 2012 20:21 - 12 jul 2012 20:26
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ad 1. Heb je joomla wel in een submap geinstalleerd, bv de map joomla?
Als je dan je oude site intikt met een /joomla erachter moet de nieuwe site verschijnen.
Ad 2. Ja plugins, componenten en modules kun je gewoon via extensiebeheer uploaden.
Ad 3. Nee, nieuwe templates kun je gewoon installeren. Bij extensies/templatebeheer kun je dan de template aanvinken die je wilt gebruiken.
De inhoud blijft allemaal behouden.
Ad 1. Heb je joomla wel in een submap geinstalleerd, bv de map joomla?
Als je dan je oude site intikt met een /joomla erachter moet de nieuwe site verschijnen.
Ad 2. Ja plugins, componenten en modules kun je gewoon via extensiebeheer uploaden.
Ad 3. Nee, nieuwe templates kun je gewoon installeren. Bij extensies/templatebeheer kun je dan de template aanvinken die je wilt gebruiken.
De inhoud blijft allemaal behouden.
- Lazy Garfield
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
12 jul 2012 20:35 - 12 jul 2012 20:49
Bedankt!
Wat Ad1 betreft: hij staat als losse map inderdaad, maar de mensen moeten gewoon www.gravitysolutions.nl intypen en dan mijn site zien, toch niet dat ze elke keer /Joomla er achter moeten typen?
En moet ik de bestanden van de sitebuilder(van starthosting) weggooien? Hoe weet ik welke bestanden dit zijn? (Dit lees ik namelijk op dit forum bij andere topics)
Wat Ad1 betreft: hij staat als losse map inderdaad, maar de mensen moeten gewoon www.gravitysolutions.nl intypen en dan mijn site zien, toch niet dat ze elke keer /Joomla er achter moeten typen?
En moet ik de bestanden van de sitebuilder(van starthosting) weggooien? Hoe weet ik welke bestanden dit zijn? (Dit lees ik namelijk op dit forum bij andere topics)
- GravitySolutions
- Nieuw op Joomla!NL
12 jul 2012 20:56www.gravitysolutions.nl/ is geen joomla site en als je zegt dat Joomla in een losse map geinstallerd is moet je toch echt de naam van je losse map erachter typen.hij staat als losse map inderdaad, maar de mensen moeten gewoon www.gravitysolutions.nl intypen en dan mijn site zien, toch niet dat ze elke keer /Joomla er achter moeten typen?
Of Joomla direct in de root van je site plaatsen maar dan ben je www.gravitysolutions.nl/ kwijt.
- Lazy Garfield
12 jul 2012 21:11
Ik wil hem echt als site hebben, dan moet ik de site maar weer opnieuw vullen
Hoe doe ik dit in de juiste map zetten zodat men gelijk er op komt?
Hoe doe ik dit in de juiste map zetten zodat men gelijk er op komt?
- GravitySolutions
- Nieuw op Joomla!NL
12 jul 2012 21:16 - 12 jul 2012 21:26Door de joomla mappen en bestanden te installeren in de root van je site dus de public html of httpdocs.Hoe doe ik dit in de juiste map zetten zodat men gelijk er op komt?
Dat verschilt per hosting.
- Lazy Garfield
12 jul 2012 21:21
Haal alles van je oude site weg. Ga naar de map joomla, selecteer in FileZilla alle joomla mappen en bestanden en sleep ze een map hoger.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 jul 2012 14:22 - 18 jul 2012 14:26Astrid schreef : Haal alles van je oude site weg. Ga naar de map joomla, selecteer in FileZilla alle joomla mappen en bestanden en sleep ze een map hoger.
Het wil allemaal niet zo lukken.
Joomla staat nu in de map www, als ik hem een map hoger zet dan komt men gelijk op mijn Joomla-site uit (bij www.gravitysolutions.nl )?
Hoe weet ik of ik alle 'oude' bestanden van mijn sitebuilder heb verwijderd?
- GravitySolutions
- Nieuw op Joomla!NL
18 jul 2012 14:25
Als je hele map www leeg is, behalve de map Joomla natuurlijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
18 jul 2012 14:29 - 18 jul 2012 14:30Astrid schreef : Als je hele map www leeg is, behalve de map Joomla natuurlijk.
ok heb nu alles verwijderd, maar mapje 'webstats' is niet te verwijderen. Maar alsnog geeft hij mijn joomla site niet weer
path to log folder is nu: /home/gravitysolutions.nl/www
klopt dit?
- GravitySolutions
- Nieuw op Joomla!NL
18 jul 2012 14:32
Mapje webstats is niet erg. Maar heb je nu ook alle mappen en bestanden van je joomla map rechtstreeks in de map www staan?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
18 jul 2012 14:34 - 18 jul 2012 14:34Astrid schreef : Mapje webstats is niet erg. Maar heb je nu ook alle mappen en bestanden van je joomla map rechtstreeks in de map www staan?
ja, maar ik blijf een foutmelding krijgen. zie www.gravitysolutions.nl
maar onder /Joomla er achter, doet hij het wel (!)
- GravitySolutions
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.750 seconden