Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Poging joomla installatie.

18 jul 2012 15:36 - 18 jul 2012 19:00
Beste forumgebruikers,

Joomla is, na vele pogingen, nu geïnstalleerd op mijn server www.gravitysolutions.nl

Mijn beeld van Joomla is denk ik verkeerd, ik dacht dat websites werden ontworpen met programma's als Joomla, maar ik zie alleen een hele (voor mij) chaotische softwaretoepassing met een voorbeeldwebsite en voorbeeldtemplates en alles wat ik aan pas blijft op 'Joomla' lijken.

Als ik alles zelf wil bepalen (dus waar welk kopje staat, welk lettertpe, grootte van een plaatje, etc.) kan ik dan beter iets anders gebruiken (als leek op dit gebied)?
Edit Astrid: Ik heb je andere post/topic gesloten omdat crossposting hier verboden is.
Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Voor de leek) mij onduidelijk leek voor andere lezers.

18 jul 2012 16:02
Beste,

Je link komt uit in de installatiewizard van Joomla dus óf je hebt de wizard niet goed doorlopen óf je moet de map installation nog verwijderen.
Joomla is inderdaad wat je er van mag verwachten maar enige kennis is natuurlijk wel meegenomen.
Ik raad je echter aan om eerst de installatie goed af te ronden.

Groet, Paul
  • paulg
  • paulg's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

18 jul 2012 16:06
hoi

je hebt de installatie link gegeven, die moet je eerst afmaken voordat je verder stappen kan ondernemen.
er is trouwens een uitgebreide handleiding hoe je de installatie kan voltooien mocht je tegen problemen aanlopen.
  • Byrn
  • Byrn's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

18 jul 2012 16:18

Byrn schreef : hoi

je hebt de installatie link gegeven, die moet je eerst afmaken voordat je verder stappen kan ondernemen.
er is trouwens een uitgebreide handleiding hoe je de installatie kan voltooien mocht je tegen problemen aanlopen.

Ik kan de installatie niet voltooien aangezien mijn database gegevens niet (meer) kloppen. Waar kan ik de handleiding vinden?

18 jul 2012 16:25
De database en ook je ftp-gegevens heb je gekregen van je provider. Uiteraard moet je wel vooraf even een database aanmaken voordat je de installatiewizard opstart.
Eeen complete handleiding vind je bijvoorbeeld hier .

Groet, Paul
  • paulg
  • paulg's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

18 jul 2012 16:26 - 18 jul 2012 17:19
Klopt dit dan wel?

Databasetype *
] "MySQLi" of Mysql?
Naam host *
dit is toch gravitysolutions.nl ??
Gebruikersnaam *

Gebruikersnaam om in te loggen op website is 'xxxxxx', dus nu toch ook?

Wachtwoord
hoeftn iet toch?
Naam database *
xxxxx (net aangemaakt)

Tabelvoorvoegsel *
is er ook
Back-upVerwijderen
Alle bestaande back-up tabellen van vorige Joomla! installaties worden vervangen

Edit Astrid: Ik heb gevoelige gegevens verwijderd.

18 jul 2012 16:30 - 18 jul 2012 16:31
Kies voor MySQli, je hostnaam is localhost.
Nu moet je alleen nog je database gebruikersnaam en je database gebruikerswachtwoord invullen.
Geen wachtwoord gebruiken lijkt me zeer onverstandig. De datbasegebruikersnaam vind je in de beheersconsole van je hostingpakket. Wachtwoord heb je ontvangen van je webhoster anders moet je deze zelf even wijzigen bij de gebruikersnaam.

Groet, Paul
  • paulg
  • paulg's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

18 jul 2012 16:33

paulg schreef : Kies voor MySQli, je hostnaam is localhost.
Nu moet je alleen nog je database gebruikersnaam en je database gebruikerswachtwoord invullen.
Geen wachtwoord gebruiken lijkt me zeer onverstandig. De datbasegebruikersnaam vind je in de beheersconsole van je hostingpakket. Wachtwoord heb je ontvangen van je webhoster anders moet je deze zelf even wijzigen bij de gebruikersnaam.

Groet, Paul

Hi paul, bedankt maar deze doen het helaas ook niet. Uur geleden deed alles nog prima

18 jul 2012 16:36 - 18 jul 2012 17:07
hosting is starthosting.nl, website van mij is gravitysolutions.nl
Edit Astrid: Ik heb gevoelige gegevens verwijderd.

18 jul 2012 16:38 - 18 jul 2012 16:40
Maak anders een nieuwe databasegebruiker en wachtwoord aan. De databasenaam en voorvoegsel weet je immers al. Omdat je kennelijk al een database had aangemaakt moet je hetzelfde voorvoegsel weer gebruiken uit de eerste installatie. Overigens kun je al je eerder ingevulde gegevens uitlezen en eventueel wijzigen vanuit het bestand configuration.php die in de root van je website staat.

Groet, Paul

p.s. ik zou die gegevens overigens niet posten hier maar noteren en goed bewaren.
  • paulg
  • paulg's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

18 jul 2012 16:42

paulg schreef : Maak anders een nieuwe databasegebruiker en wachtwoord aan. De databasenaam en voorvoegsel weet je immers al. Omdat je kennelijk al een database had aangemaakt moet je hetzelfde voorvoegsel weer gebruiken uit de eerste installatie. Overigens kun je al je eerder ingevulde gegevens uitlezen en eventueel wijzigen vanuit het bestand configuration.php die in de root van je website staat.

Groet, Paul

p.s. ik zou die gegevens overigens niet posten hier maar noteren en goed bewaren.

de eerdere gegevens zijn verwijderd omdat ik joomla in verkeerde map had geïnstalleerd, ik ga even opnieuw proberen met nieuwe database en ww

18 jul 2012 16:50
hier bv

je moet niet al jouw gegevens op het forum knallen, hier zal het wel meevallen maar als men kwaad wil kan je wel nagaan wat er kan gebeuren

GravitySolutions schreef :

Byrn schreef : hoi

Ik kan de installatie niet voltooien aangezien mijn database gegevens niet (meer) kloppen. Waar kan ik de handleiding vinden?

• Byrn
  • Byrn's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.711 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie