Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
offline installeren
offline installeren
19 jul 2012 20:45
Hallo,
Ik ga mn zus helpen om een website op te zetten. Deze site wil ik graag offline opzetten en beheren totdat zij zelf een eigen domein neemt en de site daar neer gaat zetten.
Nu zoek ik een goede handleiding om joomla offline te installeren. Ik ben bezig geweest met xampp maar dat geeft wat problemen bij de installatie van joomla. Kent iemand een goede handleiding of een andere manier dan met xamapp?
Bedankt alvast
Ik ga mn zus helpen om een website op te zetten. Deze site wil ik graag offline opzetten en beheren totdat zij zelf een eigen domein neemt en de site daar neer gaat zetten.
Nu zoek ik een goede handleiding om joomla offline te installeren. Ik ben bezig geweest met xampp maar dat geeft wat problemen bij de installatie van joomla. Kent iemand een goede handleiding of een andere manier dan met xamapp?
Bedankt alvast
- -Aart-
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
offline installeren
19 jul 2012 21:01
Hallo,
Lees deze documentatie eens goed door als het niet met xampp lukt dan lukt het ook niet met een andere localhost server.
Lees deze documentatie eens goed door als het niet met xampp lukt dan lukt het ook niet met een andere localhost server.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
offline installeren
19 jul 2012 21:02
Xampp en joomla gaat perfect. Dus ik snap je probleem helaas niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
offline installeren
19 jul 2012 21:31
dank beiden
het probleem waar ik op stuit is de installatie van joomla. Bij het instellen van de database 'gaat' de installatie niet verder zonder enige foutmelding.
Ik ga alles verwijderen en komend weekend alles opnieuw proberen te installeren. Thx iig voor de link. Kende deze handleiding al wel. Volgens mij al wat ouder want inmiddels is de installatie al wat anders geworden.
het probleem waar ik op stuit is de installatie van joomla. Bij het instellen van de database 'gaat' de installatie niet verder zonder enige foutmelding.
Ik ga alles verwijderen en komend weekend alles opnieuw proberen te installeren. Thx iig voor de link. Kende deze handleiding al wel. Volgens mij al wat ouder want inmiddels is de installatie al wat anders geworden.
- -Aart-
- Nieuw op Joomla!NL
offline installeren
19 jul 2012 22:51 - 19 jul 2012 22:52
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
offline installeren
20 jul 2012 21:08
ik heb onderstaande op het forum van Xampp geplaatst. Maar omdat de kunde en service hier op het forum snel en goed is plaats ik de vraag hier ook even. Wie weet...
Ik wil graag Joomla offline installeren., Uiteraard gebruik ik Xampp. Echter heb ik twee vragen bij de installatie.
(ik heb een vistamachine en installeer Xampp in C://xampp
Als ik een database aanmaak krijg ik onderaan bij in phpMyadmin de (fout)melding:
Extra opties om met tabellen te werken, die gelinkt zijn, zijn uitgeschakeld. Om te weten te komen waarom klik hier.
Als ik klik op de uitnodiging, klik hier, zie ik dit:
$cfg[$i] ...
Niet Goed [ Documentatie ]
Tracking: Uitgeschakeld
Wat kan ik hier mee en hoe kan ik eea inschakelen?
Als ik dit negeer en een database aanmaak krijg ik de optie om het aantal tabellen in te stellen. Volgens mij is dit voor een joomla installatie niet nodig om in te stellen dus negeer ik dat. Maar dat maakt wel dat ik problemen krijg bij de installatie van Joomla (bij de databas tijdens het configuren van Joomla. Ik zal deze vraag op het Joomla forum stellen omdat dit hier niet thuis hoort.
Dus hoor ik graag of iemand mij kan helpen bij de eerste vraag. En op het joomla forum vraag ik natuurlijk antwoord op beiden vragen
Bedankt alvast
Aart
Ik wil graag Joomla offline installeren., Uiteraard gebruik ik Xampp. Echter heb ik twee vragen bij de installatie.
(ik heb een vistamachine en installeer Xampp in C://xampp
Als ik een database aanmaak krijg ik onderaan bij in phpMyadmin de (fout)melding:
Extra opties om met tabellen te werken, die gelinkt zijn, zijn uitgeschakeld. Om te weten te komen waarom klik hier.
Als ik klik op de uitnodiging, klik hier, zie ik dit:
$cfg[$i] ...
Niet Goed [ Documentatie ]
Tracking: Uitgeschakeld
Wat kan ik hier mee en hoe kan ik eea inschakelen?
Als ik dit negeer en een database aanmaak krijg ik de optie om het aantal tabellen in te stellen. Volgens mij is dit voor een joomla installatie niet nodig om in te stellen dus negeer ik dat. Maar dat maakt wel dat ik problemen krijg bij de installatie van Joomla (bij de databas tijdens het configuren van Joomla. Ik zal deze vraag op het Joomla forum stellen omdat dit hier niet thuis hoort.
Dus hoor ik graag of iemand mij kan helpen bij de eerste vraag. En op het joomla forum vraag ik natuurlijk antwoord op beiden vragen
Bedankt alvast
Aart
- -Aart-
- Nieuw op Joomla!NL
offline installeren
20 jul 2012 22:08
Je hoeft geen database aan te maken als je joomla lokaal met xampp installeert. Gebruik een standaard xampp installatie. Installeer joomla. Vul de db gegevens in.
Geen wachtwoord invullen en zelf een database naam verzinnen.
Geen wachtwoord invullen en zelf een database naam verzinnen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
offline installeren
21 jul 2012 21:48
thx voor je antwoord maar helaas zonder het vooraf aanmaken van een database geeft helemaal problemen.
Ik weet het ff niet meer.
- -Aart-
- Nieuw op Joomla!NL
offline installeren
21 jul 2012 21:56Ik ben bang dat wij het dan ook niet weten wat er mis gaat, normaal gesproken als je de uitleg volgt moet het werken.-Aart- schreef : thx voor je antwoord maar helaas zonder het vooraf aanmaken van een database geeft helemaal problemen.
En helaas hebben wij geen glazen bol met wat er bij jou thuis op de computer mis gaat met xampp.
Misschien kan je het proberen met een ander programma zoals WampServer of USBwebserver.
Google maar eens op deze localhost programma's.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.692 seconden