Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Configuratie PHP aanpassen dmv ".user.ini" bestand

20 jul 2012 20:36
Hallo lieve mensen,

Ik heb de versie van Joomla 2.5.6 gedownload en probeer deze al geruime tijd goed werkende te krijgen wat dus helaas niet lukt. Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen om het probleem op te lossen.

Ik loop nl. tegen het volgende aan:

Ik kan wel het beheergedeelte opstarten en een template uploaden maar als ik bijvoorbeeld jce component wil uploaden dan geeft hij een error:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, tech-ops@nederhost.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error
More information about this error may be available in the server error log.

Gekeken op de site van de host om een oplossing te vinden. Op de site staat vermeldt dat versie van Joomla waarschijnlijk niet lekker draait doordat de Joomla versie niet compatible is met de PHP versie van Nederhost. De versie is op de site wel aan te passen naar 5.2 ipv 5.3. Ze hebben het ook over het maken van een .user.ini bestand om het configuratieprobleem op te lossen.

Als ik dan kijk bij Extensiebeheer in de beheermodule van Joomla, dan staat er een kopje waarschuwingen. Als ik daar naar toe ga krijg ik het volgende bericht.

De PHP tijdelijke map is de map die PHP gebruikt om een geüpload bestand in op te slaan voordat Joomla! dit bestand kan benaderen. Wanneer de map niet is ingesteld hoeft dit geen probleem te veroorzaken, indien er problemen zijn bij het vinden van manifest bestanden of geüploade bestanden kunnen deze mogelijk opgelost worden door de instelling aan uw php.ini toe te voegen.

Ook weer een foutmelding mbt PHP.

Als ik bij de ftp server ga kijken zie ik geen config.php bestand staan. Wel een index.php.

Is het de bedoeling om hier een .user.ini bestand bij aan te maken om de configuratie aan te passen?
En als ik zo'n bestand aanmaak wat zet ik daar dan in?

Deze informatie?

Als ik kijk bij Systeeminformatie en dan naar PHP informatie dan staat er bij "Configure Command" onderstaande info.

./configure' '--with-openssl' '--with-mysql=/usr/local' '--with-zlib-dir' '--with-gdbm' '--with-png-dir' '--with-zlib' '--with-freetype-dir' '--enable-gd-native-ttf' '--with-gd' '--with-jpeg-dir' '--with-gettext' '--with-xsl' '--enable-mbstring' '--with-curl' '--with-imap' '--with-imap-ssl' '--with-mcrypt' '--with-pdo-mysql' '--prefix=/usr/local/php-5.3'

Kortom ik ben behoorlijk in de war en weet niet wat de beste weg is. :( Kan ik dit wel zelf oplossen? Of moet ik naar mijn host om het te laten oplossen? Is het een bug in Joomla?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  • MB
  • MB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jul 2012 20:55
Kijk bij Nederhost eens hier en hier.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

20 jul 2012 21:07
Dank je wel voor je snelle reactie en bedankt voor je bevestiging dat het een PHP versie probleem lijkt te zijn.

Nederhost geeft dit zelf ook eigenlijk al aan op hun website en stelt voor om dan een .user.ini bestand aan te maken om dit op te lossen of de versie aan te passen naar 5.4, 5.3, of 5.2. Standaard draait de site nu onder versie 5.3 wat dus blijkbaar het probleem veroorzaakt.

Ik dacht misschien is dit makkelijk zelf op te lossen, maar dan ga ik idd nu toch eerst maar bij hun navragen of ze een oplossing hebben.

Terugkoppeling volgt.
  • MB
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jul 2012 21:13
Lezen is een kunsr:

Sommige PHP-scripts werken niet goed onder nieuwe of juist oudere versies van PHP. NederHost geeft u de mogelijkheid om zelf te bepalen welke versie van PHP op uw site draait door dit via Mijn NederHost instelbaar te maken.

De PHP-versie van uw website kunt u instellen via Mijn NederHost, bij de instellingen van uw website. Het duurt maximaal 10 minuten voor uw wijziging is doorgevoerd.

Vermoed dat je er zo wel uitkomt.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

20 jul 2012 21:27
Nu kan ik het niet meer volgen. Je hebt php 5.3 en dat is conform requirements. Daarnaast draaien al mijn 2.5 sites op php 5.3 en wordt deze versie ook vereist door een aantal extensies
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

20 jul 2012 21:45
De info mbt wat er op Nederhost site staat had ik idd ook al doorgenomen en ook geprobeerd om te kijken of er wat zou veranderen als ik de versie van 5.3 naar 5.2 zou zetten. Aangeraden wordt om de versie gewoon op standaard te houden, op 5.3 dus.

In het installatie is mij wel opgevallen dat daar als versie 5.2.4 wordt aangehouden. Als ik dat terug zoek in de het beheergedeelte vind ik daar niks meer van terug.

De template die ik geupload heb laat ook niet alle blokken zien. Is dit wellicht nog een clue?

Ik heb ook geprobeerd te experimenteren met het veranderen van de rechten. Maar dan krijg ik ook een error.

Internal Server Error

File "/home/httpd/web10167/www/administrator/index.php" is writeable by group

suPHP 0.7.1

Ftp-laag heb ik trouwens niet aan staan.
  • MB
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jul 2012 21:50
Welke versie geeft de backend van Joomla weer?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

20 jul 2012 21:53
Ik ken niet alle serverconfiguraties, maar voor zover mij bekend moet bij suphp de ftp laag ook uit staan.

Dat probleem met je template wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat je zelf iets niet goed doet. Als je daar een oplossing voor wilt, kan je het beste daarvoor een nieuw draadje openen, bij voorkeur met een link naar je site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

20 jul 2012 21:56
5.3.14
  • MB
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jul 2012 21:59
Welke extensies gebruik je?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

20 jul 2012 22:00
Zal eerst nog even kijken of ik het probleem met de template zelf op kan lossen en anders zal ik een nieuw item openen. Thanks :)
  • MB
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jul 2012 22:03
Ik heb verder nog geen andere extensies geupload dan jce component en de template, ik kan nog wel kijken of een andere extensie wel gewoon kan uploaden.
  • MB
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.930 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie