- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Configuratie PHP aanpassen dmv ".user.ini" bestand
20 jul 2012 22:39Component Google Maps hetzelfde probleem als met JCE Component.
- MB
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
20 jul 2012 22:55- Otto
- Bezoeker
20 jul 2012 23:03Ik heb nu bij het uploaden m'n ftp gegevens ingevoerd. Krijg een blanco blad. Geen error..niks..
Ik heb mn wachtwoord van mn ftp gegevens gewijzigd en bij het opnieuw openen van de ftp server staat er ineens weer een configuration.php bestand naast het index.php bestand.
Rechten heb ik volgens advies van Nederhost op 700 gezet van het cofiguration.php bestand. Ik weet alleen niet of dit ook het beste is want normaal is dat volgens mij 664 en bij uploaden 666 toch?
Als jullie nog ideëen hebben wat ik nog kan proberen hoor ik het graag.
- MB
- Joomla!NL ontdekker
-
20 jul 2012 23:09- Otto
- Bezoeker
20 jul 2012 23:19- MB
- Joomla!NL ontdekker
-
21 jul 2012 09:16configuration.php is het hart van je Joomla installatie en dat moet er dan ook staan.Ik heb mn wachtwoord van mn ftp gegevens gewijzigd en bij het opnieuw openen van de ftp server staat er ineens weer een configuration.php bestand naast het index.php bestand.
Niet te verwarren met de kreet van Nederhost over PHP configuratie aanpassen. Dat slaat op bijvoorbeeld het laten draaien van je site onder een andere PHP versie en heeft dus te maken met serverconfiguratie en niet met Joomla.
Mappen op 755 en bestanden op 644 zetten.Rechten heb ik volgens advies van Nederhost op 700 gezet van het cofiguration.php bestand. Ik weet alleen niet of dit ook het beste is want normaal is dat volgens mij 664 en bij uploaden 666 toch?
Dan kan je nog het volgende controleren:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
- Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
- Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 jul 2012 10:01Ik heb ondertussen contact met de host om te kijken of er een oplossing is.
Volgens de host zou het kunnen liggen aan upload-limieten en kan ik die dmv het .ini bestand uitbreiden. Heb inmiddels info gekregen om een .ini bestand aan te kunnen maken en geupload via ftp. Hierin staat tevens opnieuw de tijdelijke map ingesteld. Lijkt geen oplossing te zijn want ik kan nog steeds bepaalde componenten niet uploaden (internal error) terwijl ik andere componenten die juist groter zijn wel kan uploaden.
Gegevens .ini bestand:
max_input_time = 120
max_execution_time = 120
post_max_size = 32M
upload_max_filesize = 32M
upload_tmp_dir = /home/httpd/..../data
Ga nog wel proberen om deze waardes op te hogen.
Als ik een component upload dan wordt deze wel gewoon geupload naar mijn tmp map maar dan staat er wachten op de site en volgt de error.
Als ik ftp-gegevens in wil voeren om op die manier te kunnen uploaden krijg ik ook nog steeds een blanco blad terwijl de gegevens correct zijn.
Ik heb de bovenstaande 5 punten van Astrid geprobeerd.
Alles is gewoon schrijfbaar. Path naar tmp en log staan goed. Het enige waar ik over twijfel is of ik eigenaar ben van m'n bestanden en mappen omdat als ik de rechten aanpas ik een foutmelding krijg dat administrator index.php writable by group is.
Ik heb geprobeerd om Joomla opnieuw te installeren. Hierbij zag ik dat er in het scherm van de pre-installatiecontrole bij Aanbevolen en Huidige waarde een paar afwijkingen zijn, nl:
Fouten weergeven Aanbevolen "uit" maar de Huidige waarde staat "aan"
Magic Quotes Runtime Aanbevolen "uit" maar de Huidige waarde staat "aan"
Oorspronkelijke Zip ondersteuning Aanbevolen "aan" maar de Huidige waarde staat "uit".
Wel kan ik inmiddels zover als ik het nu kan overzien, de template gewoon vullen met tekst, menu's ed.
Alvast bedankt weer voor jullie reacties op deze post.
Groetjes,
Marleen
- MB
- Joomla!NL ontdekker
-
23 jul 2012 10:27Voor wat betreft die ftp-laag, dat zou je eens aan je hoster moeten vragen. Ik vermoed dat hij bij jou uit moet staan.
De eerste twee zijn redelijk standaard, ik heb mijn twijfels over de derde. Zou daarover ook nog even contact met je hoster opnemen. Grote kans dat je dan ook met een regeltje in dat .ini bestand op kunt lossen.Fouten weergeven Aanbevolen "uit" maar de Huidige waarde staat "aan"
Magic Quotes Runtime Aanbevolen "uit" maar de Huidige waarde staat "aan"
Oorspronkelijke Zip ondersteuning Aanbevolen "aan" maar de Huidige waarde staat "uit".
Writable by group heeft niets met de eigenaar te maken, maar wel met te hoge rechten. Dit gebeurt alleen als een map op 777 staat volgens mij.Alles is gewoon schrijfbaar. Path naar tmp en log staan goed. Het enige waar ik over twijfel is of ik eigenaar ben van m'n bestanden en mappen omdat als ik de rechten aanpas ik een foutmelding krijg dat administrator index.php writable by group is.
Als je een controlepaneel bij je hoster hebt met een filemanager dan kan je kijken of er nergens onder owner "Apache" staat. Als dat zo is, dan betekent dat dat je geen eigenaar bent, maar ik vermoed dat dat bij jou allemaal goed staat.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
24 jul 2012 10:18Native-Zip stond bij pre-installatie uit waardoor het uploaden te lang duurde.
Het zat hem dus in de upload-tijden..
Door de host aangezet en nu loopt het weer als een zonnetje.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
- MB
- Joomla!NL ontdekker
-
24 jul 2012 10:20Dank je wel voor de terugkoppeling.
sluiten
- Astrid