Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
verschillende groepen/categorien van bezoekers met paswoord
26 jul 2012 08:29
Goede morgen
Op mijn website heb ik nu:
* de gewone bezoekers (public)
* de mensen met alle rechten (super users)
de bezoekers zien dus niet de user menu die de SU's hebben om bvb artikels toe te voegen en dergelijke
Nu zou ik nog graag een extra groep willen, die door middel van een login en paswoord enkel maar op een bepaald gedeelte van de website kunnen, om bvb bepaalde artikels te raadplegen of bestanden te downloaden.
maar.... deze laatste groep mag dan bvb wel de menu niet zien die de SU's krijgen om artikels toe te voegen enz.
gaat dit standaard met J2.5! of heb ik een plugin nodig?
Het gaat hem dus puur over een afdeling op de website die voor een bepaalde grep beveiligd is met een paswoord om artikels te downloaden of te lezen. NIET om te editen of toe te voegen
Op mijn website heb ik nu:
* de gewone bezoekers (public)
* de mensen met alle rechten (super users)
de bezoekers zien dus niet de user menu die de SU's hebben om bvb artikels toe te voegen en dergelijke
Nu zou ik nog graag een extra groep willen, die door middel van een login en paswoord enkel maar op een bepaald gedeelte van de website kunnen, om bvb bepaalde artikels te raadplegen of bestanden te downloaden.
maar.... deze laatste groep mag dan bvb wel de menu niet zien die de SU's krijgen om artikels toe te voegen enz.
gaat dit standaard met J2.5! of heb ik een plugin nodig?
Het gaat hem dus puur over een afdeling op de website die voor een bepaalde grep beveiligd is met een paswoord om artikels te downloaden of te lezen. NIET om te editen of toe te voegen
- Seppe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
26 jul 2012 09:44
Daarvoor moet je de gebruikers Geregistreerd maken en dan de menu-items/artikelen/modules (of wat je uitsluitend na inloggen wilt tonen) ook op Geregistreerd zetten.
En als je het goed hebt gedaan, staan de rechten voor de menu's voor de super users op Speciaal.
En als je het goed hebt gedaan, staan de rechten voor de menu's voor de super users op Speciaal.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
26 jul 2012 12:03
goede middag
ik denkt dat ik mijn probleem niet duidelijk genoeg heb voorgesteld.
Persoon A = super user. hij kan inloggen via de front-end, en heeft dus de mogelijkheid via een "user menu" (naam zelf gegeven in J!) die tevoorschijn komt na inloggen om artikels toe te voegen, editen, enz enz, m.a.w. alle rechten dus.
Persoon B = is een bezoeker van de website, die een login en een paswoord heeft voor toegang te hebben tot bepaalde menu onderdelen om artikels te lezen en te downloaden, maar niets kan toevoegen of editen. Maar hij mag dus de "user menu" van persoon A niet zien.
Persoon C = een bezoeker van de website, die ook alle menu onderdelen kan zien, maar enkel het inlogscherm krijgt te zien, en dus een paswoord en login dient aan te vragen
ik denkt dat ik mijn probleem niet duidelijk genoeg heb voorgesteld.
Persoon A = super user. hij kan inloggen via de front-end, en heeft dus de mogelijkheid via een "user menu" (naam zelf gegeven in J!) die tevoorschijn komt na inloggen om artikels toe te voegen, editen, enz enz, m.a.w. alle rechten dus.
Persoon B = is een bezoeker van de website, die een login en een paswoord heeft voor toegang te hebben tot bepaalde menu onderdelen om artikels te lezen en te downloaden, maar niets kan toevoegen of editen. Maar hij mag dus de "user menu" van persoon A niet zien.
Persoon C = een bezoeker van de website, die ook alle menu onderdelen kan zien, maar enkel het inlogscherm krijgt te zien, en dus een paswoord en login dient aan te vragen
- Seppe
-
26 jul 2012 12:12
Dan snap ik nog steeds niet wat het verschil tussen B en C is. Die mogen allebei hetzelfde zien en zouden dus allebei Geregistreerd moeten zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
26 jul 2012 18:09
B: is een persoon die een deel informatie kan zien, na inloggen, maar niets kan aanpassen, toevoegen of verwijderen
C: heeft geen inlog, dus kan een deel minder info zien
volgens mij maak ik het mezelf wat te moeilijk
C: heeft geen inlog, dus kan een deel minder info zien
volgens mij maak ik het mezelf wat te moeilijk
- Seppe
-
26 jul 2012 18:26
Maar als C een inlog aanvraagt dan ziet hij hetzelfde als B toch?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.702 seconden