Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Installatie 2.5.6 loopt vast bij voltooien
27 jul 2012 00:22
Hallo,
Ik heb het volgende probleem, ik kan de installatie van versie 2.5.6 niet afmaken.
Ik kan alle stappen tot aan voltooien en hier blijft hij hangen.
Ik heb het volgende geprobeerd:
** Installatie via verschillende browsers ( IE7, IE9, Firefox en Chrome) geen resultaat.
** Volledige installatie via eigen ftp verwijderd, opnieuw gedownload van de site en wederom uitgepakt op de server gezet, hierna ook weer verschillende browsers en pc's.
Server draait met SQL 5.0.91 en PHP 5.3 ( ook 5.2 geprobeerd ).
Na al avonden bezig zijn geweest en het forum doorgeploegd te hebben weet ik het nu niet meer...
Graag advies zodat ik eindelijk kan gaan beginnen in de Joomla wereld.....
Bij voorbaat dank,
Alex
Ik heb het volgende probleem, ik kan de installatie van versie 2.5.6 niet afmaken.
Ik kan alle stappen tot aan voltooien en hier blijft hij hangen.
Ik heb het volgende geprobeerd:
** Installatie via verschillende browsers ( IE7, IE9, Firefox en Chrome) geen resultaat.
** Volledige installatie via eigen ftp verwijderd, opnieuw gedownload van de site en wederom uitgepakt op de server gezet, hierna ook weer verschillende browsers en pc's.
Server draait met SQL 5.0.91 en PHP 5.3 ( ook 5.2 geprobeerd ).
Na al avonden bezig zijn geweest en het forum doorgeploegd te hebben weet ik het nu niet meer...
Graag advies zodat ik eindelijk kan gaan beginnen in de Joomla wereld.....
Bij voorbaat dank,
Alex
- AlexBeltman
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
27 jul 2012 00:24
Hoi Alex,
Wat gebeurd er exact als hij blijft hangen? Een wit scherm of een melding? Of wat dan ook....
Wat gebeurd er exact als hij blijft hangen? Een wit scherm of een melding? Of wat dan ook....
- Otto
- Bezoeker
27 jul 2012 00:37
Hoi,
Op het moment dat ik op volgende klik, naar voltooien, wordt het scherm lichter en komt er een soort van zandloper, dit kan je een uur laten staan er gebeurt verder niets.
Installatie wordt dus niet afgerond.
Op het moment dat ik op volgende klik, naar voltooien, wordt het scherm lichter en komt er een soort van zandloper, dit kan je een uur laten staan er gebeurt verder niets.
Installatie wordt dus niet afgerond.
- AlexBeltman
- Nieuw op Joomla!NL
27 jul 2012 00:49
Kun je in de root van je website controleren of er een configuration.php staat?
- Otto
- Bezoeker
27 jul 2012 18:38 - 27 jul 2012 18:44
Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie, in mijn root staat in de installation map alleen het volgende bestand...
configuration.php-dist
Verder zie ik niets staan.
P.S. zie hem nu wel staan in de map installation/models
Bedankt voor de snelle reactie, in mijn root staat in de installation map alleen het volgende bestand...
configuration.php-dist
Verder zie ik niets staan.
P.S. zie hem nu wel staan in de map installation/models
- AlexBeltman
- Nieuw op Joomla!NL
28 jul 2012 08:00 - 28 jul 2012 08:01
Dat is niet de juiste plek. Het lijkt erop dat je een fout in de gegevens hebt of een rechtenprobleem waardoor het bestand niet weggeschreven wordt.
Is het handmatig invullen van de configuration.php een optie voor je?
Is het handmatig invullen van de configuration.php een optie voor je?
- Otto
- Bezoeker
28 jul 2012 10:05 - 28 jul 2012 10:06Dat is het php bestand dat het aanmaken van de configuration.php in de root "stuurt", dus daar heb je niks aan.P.S. zie hem nu wel staan in de map installation/models
Je zou de tip van Otto op kunnen volgen, maar ik vermoed dat je dan later misschien weer problemen krijgt.
De logica van dat bestand dat jij aangeeft is namelijk als volgt:
- Als alles schrijfbaar is: maak configuration.php aan met de ingegeven waarden tijdens de installatie en plaats dat in de root.
- Als er problemen zijn met schrijfrechten: toon inhoud configuratiebestand bij de laatste stap als tekstbestand met daarbij een opmerking dat de gebruiker dit moet kopiëren naar een tekstbestand op zijn computer, op moet slaan als configuration.php en dan met ftp over moet zetten naar zijn server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 jul 2012 16:59
Hoi,
Bedankt voor de snelle reaktie's, heb net een mail naar de hoster gestuurd en wacht even op antwoord.
Volgens de gegevens die ik heb van mijn hoster zou Joomla probleemloos moeten draaien op hun servers.
Wacht even op hun reaktie en zal dat later hier terugkoppelen.
Groeten Alex
Bedankt voor de snelle reaktie's, heb net een mail naar de hoster gestuurd en wacht even op antwoord.
Volgens de gegevens die ik heb van mijn hoster zou Joomla probleemloos moeten draaien op hun servers.
Wacht even op hun reaktie en zal dat later hier terugkoppelen.
Groeten Alex
- AlexBeltman
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 00:25
Hoihoi....
Het is gelukt, jullie hadden gelijk het was een rechten/beveiligings probleem op de server van de host, beetje vreemd want bij ons andere pakket lukte het wel in 1 x om Joomla geinstalleerd te krijgen.
Maar goed nadat de veiligheden waren vrijgegeven door hoster eindelijk geinstalleerd...
Bedankt voor de hulp en draadje mag wat mij betreft afgeknipt worden...
Thnx...!!!!
Groeten Alex
Het is gelukt, jullie hadden gelijk het was een rechten/beveiligings probleem op de server van de host, beetje vreemd want bij ons andere pakket lukte het wel in 1 x om Joomla geinstalleerd te krijgen.
Maar goed nadat de veiligheden waren vrijgegeven door hoster eindelijk geinstalleerd...
Bedankt voor de hulp en draadje mag wat mij betreft afgeknipt worden...
Thnx...!!!!
Groeten Alex
- AlexBeltman
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 11:09
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.733 seconden