Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Ik kan niet inloggen in joomla

27 jul 2012 13:53
Ik heb gisteren joomla 2.5.6 geïnstalleerd aan de hand van een nederlandse handleiding welke ik met google gevonden had. So far so good. Daar ik noog onbekend ben met joomla en om mijn bestaande website niet in "diskrediet" te brengen, heb ik joomla lokaal geïnstalleerd. Geen probleem. Als ik joomla aanroep via http://localhost/joomla/ dan krijg ik een aanmeldscherm, waarbij ik de inlogcode gebruikte waarvan ik dacht dat deze correct is/was. Niet dus. Ik zag op de pagina staan dat ik me moest registreren, zo gezegd, zo gedaan en ik kreeg de melding dat ik een email-link moest activeren, alleen de email verscheen nooit. Nog een keer een ander account angemaakt, zelfde probleem. Wat zitten experimenteren, daarna: account geblokkeerd.

Schiet me nu maar lek. Ik weet het even niet meer; ik dacht dat ik de administrator was en dus dit ook zelf kon oplossen, maar ik heb geen idee hoe. Please, help!
  • gertkap
  • gertkap's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

27 jul 2012 15:03
Welkom op het JoomlaNL-forum.

Ik vermoed dat je probeert om als gebruiker in te loggen via de voorkant van je website.
Maar jij bent de beheerder.
In dat geval moet je inloggen met de gegevens die je van je installatie nog weet.
En het adres is:
Code:
http://localhost/joomla/administrator
Dat is het adres waarmee je aan de achterkant van je website in het beheer-deel komt.

Overigens kun je ook heel goed je website inrichten bij je provider waar je je huidige website online hebt staan.
Je installeert Joomla dan in een submap.
Bijvoorbeeld: www.jouwdomeinnaam.xx/joomla
Het is dan handig (wanneer je huidige website een database gebruikt, dat je voor de nieuwe website dan ook een aparte database bij je provider aanmaakt.
En als je de nieuwe Joomla-site in die submap klaar hebt, kun je die verplaatsen naar de rootmap.
Mocht je eenmaal zover zijn, dan helpen we je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie