Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
foutmelding maprechten veel gestelde vraag!
31 jul 2012 22:49 - 31 jul 2012 22:53
Hallo,
Ik heb gisteren een nieuwe installatie (2.5.6) gedaan op een nieuwe omgeving waarop ik al enkele joomla 2.5.4 omgevingen heb draaien.
Het is een CentOS VPS omgeving waarop ik mijn nieuwe portal aan het installeren ben voordat ik deze per DNS verhuis.
De installatie ging niet geheel vlekkeloos omdat ik eerst een automatische installatie geprobeerd heb vanaf de VPS.
Nu de installatie draait en redelijk aan het vullen ben kom ik er achter dat mijn maprechten een fout aan geven. ( niet schijfbaar)
Alle mappen en sub mappen hebben de rechten 0755 en alle bestanden 0644. Ook nog 2x uitgevoerd via Filezilla.
omdat alles werkt zou je denken ach laat staan.... Maar ik heb mijn Cachemap nodig voor een RSS nieuw feed. (zie fout >> De cachemap is niet schrijfbaar. De nieuwsfeed kan niet weergegeven worden. Neem contact op met de websitebeheerder. << )
Ik heb ook op de omgeving de username gelijk gehouden in de zelfde structuur als mijn andere domeinen zodat daarin niet een fout zou kunnen zitten.
Mijn FTP laag is ingeschakeld en werkt ook.
Heeft iemand nog een oplossing??
Ik heb gisteren een nieuwe installatie (2.5.6) gedaan op een nieuwe omgeving waarop ik al enkele joomla 2.5.4 omgevingen heb draaien.
Het is een CentOS VPS omgeving waarop ik mijn nieuwe portal aan het installeren ben voordat ik deze per DNS verhuis.
De installatie ging niet geheel vlekkeloos omdat ik eerst een automatische installatie geprobeerd heb vanaf de VPS.
Nu de installatie draait en redelijk aan het vullen ben kom ik er achter dat mijn maprechten een fout aan geven. ( niet schijfbaar)
Alle mappen en sub mappen hebben de rechten 0755 en alle bestanden 0644. Ook nog 2x uitgevoerd via Filezilla.
omdat alles werkt zou je denken ach laat staan.... Maar ik heb mijn Cachemap nodig voor een RSS nieuw feed. (zie fout >> De cachemap is niet schrijfbaar. De nieuwsfeed kan niet weergegeven worden. Neem contact op met de websitebeheerder. << )
Ik heb ook op de omgeving de username gelijk gehouden in de zelfde structuur als mijn andere domeinen zodat daarin niet een fout zou kunnen zitten.
Mijn FTP laag is ingeschakeld en werkt ook.
Heeft iemand nog een oplossing??
mvg John
Het belangrijkste is om niet op te houden met het stellen van vragen.
--Albert Einstein (1879-1955)
- coolpics
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 22:53
Vraag je server beheerder FAST-CGI als Apache handler aan te zetten en je hebt geen rechten problemen meer.
- Otto
- Bezoeker
31 jul 2012 23:05
kan ik dat niet zelf in Plesk?
mvg John
- coolpics
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 23:13
super super super
gevonden in plesk en opgelost.
super thankzz
nu kan ik mijn ogen dicht doen vannacht
gevonden in plesk en opgelost.
super thankzz
nu kan ik mijn ogen dicht doen vannacht
mvg John
- coolpics
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 23:13
Volgens mij niet. Ik werk alleen met Direct Admin op mijn servers.
Maar.....bezoek eens wat hosting forums en puzzel het uit.
Maar.....bezoek eens wat hosting forums en puzzel het uit.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.619 seconden