Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Fout URL werkt niet, blijft verbinding zoeken
03 aug 2012 20:47
Hallo,
Ik heb net deze week hosting en een URL geregeld. Heb dus de migratie van mijn Localhost naar de server gemaakt. Nu blijft hij alleen wachten op verbinding, maar hij vindt hem niet. Iemand een idee waar het aan ligt? Kan er niets over vinden op Google of het forum.
Hier de link, zodat je zelf kunt zien wat ik bedoel
www.kiwienzo.nl/
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb net deze week hosting en een URL geregeld. Heb dus de migratie van mijn Localhost naar de server gemaakt. Nu blijft hij alleen wachten op verbinding, maar hij vindt hem niet. Iemand een idee waar het aan ligt? Kan er niets over vinden op Google of het forum.
Hier de link, zodat je zelf kunt zien wat ik bedoel
www.kiwienzo.nl/
Alvast bedankt voor jullie hulp!
- Meisie
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
03 aug 2012 21:03
Hallo,
Heb je de instellingen ook aangepast in de configuration.php naar de nieuwe situatie?
Heb je de instellingen ook aangepast in de configuration.php naar de nieuwe situatie?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
03 aug 2012 22:38
Er is ergens een loop. Kijk je DNS instellingen eens na.
- Otto
- Bezoeker
03 aug 2012 23:33
In de broncode van je pagina staat een verwijzing naar zich zelf. Ik denk dat dit de index.html pagina is.
Code:
<html>
<head>
<meta http-equiv="Refresh" content="0;url=http://www.kiwienzo.nl/" />
</head>
</html>
- Peter
- Algemeen Moderator
03 aug 2012 23:58
Er is nog meer niet goed. Heb je joomla wel in de juiste map op de server staan? Wat Peter aangeeft klopt, maar dan zou je hier toch je site moeten zien.
www.kiwienzo.nl/index.php
www.kiwienzo.nl/index.php
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 aug 2012 07:47 - 04 aug 2012 15:03
Wauw, wat fijn al zoveel reacties! Ok, DNS controleren, waar zou ik dat moeten doen?
Mijn index ziet er als volgt uit:
Heb ook al met index.html geprobeerd, index.php, zonder www. het blijft hetzelfde. Wat zou hier moeten staan dan?
En Astrid, wat zou dan de juiste map zijn? Hij staat nu in /public_html/joomla01
Ik heb configuration aangepast, met de instellingen die mijn host vertelde.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Mijn index ziet er als volgt uit:
Code:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Refresh" content="0;url=http://www.kiwienzo.nl/" />
</head>
</html>
Heb ook al met index.html geprobeerd, index.php, zonder www. het blijft hetzelfde. Wat zou hier moeten staan dan?
En Astrid, wat zou dan de juiste map zijn? Hij staat nu in /public_html/joomla01
Ik heb configuration aangepast, met de instellingen die mijn host vertelde.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Meisie
- Nieuw op Joomla!NL
04 aug 2012 08:45
Wat staat er in de .htaccess in de root van je site? Of heb je er een index.html staan?
- Otto
- Bezoeker
04 aug 2012 09:14
OK. Vergeet dat DNS verhaal.
Wat heb je gedaan.
Je hebt, zoals Peter al aangaf een index.html met een redirect in de map public_html staan. Als dat bewust is gedaan dan heb je daar een fout gemaakt en zou de url in die redirect regel moeten zijn
. Alleen zie ik het nut niet in van die regel. Ik neem aan dat je wilt dat als mensen naar kiwienzo.nl gaan, dan ze meteen op je site komen.
Dus: verwijder die index.html, ga naar de map Joomla01, selecteer alle mappen en bestanden en sleep ze 1 map hoger met Filezilla. Pas dan nog even je configuration.php aan en verwijder daar waar je het tegenkomt
Je site staat er namelijk wel gewoon, dus verder klopt alles eigenlijk.
Wat heb je gedaan.
Je hebt, zoals Peter al aangaf een index.html met een redirect in de map public_html staan. Als dat bewust is gedaan dan heb je daar een fout gemaakt en zou de url in die redirect regel moeten zijn
Code:
url=http://www.kiwienzo.nl/Joomla01
Dus: verwijder die index.html, ga naar de map Joomla01, selecteer alle mappen en bestanden en sleep ze 1 map hoger met Filezilla. Pas dan nog even je configuration.php aan en verwijder daar waar je het tegenkomt
/Joomla01
Je site staat er namelijk wel gewoon, dus verder klopt alles eigenlijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
05 aug 2012 09:50
Veranderd en hij werkt!!!! Super bedankt allemaal voor jullie hulp! Hoefde niets in configuration.php aan te passen. Vraag opgelost
- Meisie
- Nieuw op Joomla!NL
05 aug 2012 10:11Als je alles een map hoger gezet hebt moet je dat echt nog doen. Heeft nl geen invloed op de werking van de frontend, maar je komt straks in de problemen als je extensies wilt gaan installeren!Hoefde niets in configuration.php aan te passen
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
05 aug 2012 10:46 - 05 aug 2012 13:12
Volgens mij heb ik hier niets relevants in veranderd met de verhuizing, maar bedoelde je misschien dit?
Dat heb ik nu zo veranderd, want dit verwees nog naar mijn localhost. Zou dit in verband kunnen staan met deze vraag:
500 - er deed zich een fout voor.
Het path dat ik heb ingevuld is wat er in Filezilla stond, klopt dit wel? De 500 error is er namelijk nog steeds.
Edit Jelle. Ik heb je andere post/topic verwijderd omdat je een soortgelijke post hier hebt geplaatst ( dubbel posten is verboden. )
Code:
public $log_path = '/public_html/logs';
public $tmp_path = '/public_html/tmp';
Dat heb ik nu zo veranderd, want dit verwees nog naar mijn localhost. Zou dit in verband kunnen staan met deze vraag:
500 - er deed zich een fout voor.
Het path dat ik heb ingevuld is wat er in Filezilla stond, klopt dit wel? De 500 error is er namelijk nog steeds.
Edit Jelle. Ik heb je andere post/topic verwijderd omdat je een soortgelijke post hier hebt geplaatst ( dubbel posten is verboden. )
- Meisie
- Nieuw op Joomla!NL
05 aug 2012 11:14
Pak het bijgevoegde bestandje uit en zet het in de root van je site. Roep het met je browser aan en je ziet het correcte exacte pad.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.720 seconden