Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Probleem bij opslaan artikelen
16 aug 2012 20:58 - 16 aug 2012 21:00
Hallo allemaal:
Pas geleden heb ik onze website www.hiccups.nl overgezet van 1.5 naar 2.5.6 en dit is buitengewoon goed gelukt. Op 1 ding na, ik krijg bij het aanmaken of wijzigen van artikelen de foutmelding:
"Opslaan mislukt door de volgende fout: Ongeldig hoofd-ID."
Hierna moet ik in het venster op Sluiten klikken om uit het artikel te kunnen. Vreemd genoeg worden de aangemaakte of gewijzigde artikelen wel gewoon opgeslagen.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ??
Pas geleden heb ik onze website www.hiccups.nl overgezet van 1.5 naar 2.5.6 en dit is buitengewoon goed gelukt. Op 1 ding na, ik krijg bij het aanmaken of wijzigen van artikelen de foutmelding:
"Opslaan mislukt door de volgende fout: Ongeldig hoofd-ID."
Hierna moet ik in het venster op Sluiten klikken om uit het artikel te kunnen. Vreemd genoeg worden de aangemaakte of gewijzigde artikelen wel gewoon opgeslagen.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ??
- jodelo
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
16 aug 2012 21:58
Hoi jodelo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heeft waarschijnlijk te maken met de migratie. Gebruik je "geneste" categorieën?
Probeer het volgende:
1. Ga naar Menu > Menubeheer, selecteer alle menu's en klik op "Opnieuw opbouwen"
2. Ga onder Inhoud naar de hoofdcategorie en klik op "opnieuw opbouwen" en daarna de sub-categorie en "opnieuw opbouwen"
3. Ga naar het oude artikel en open dit en dan opslaan.
Dat zou de oplossing moeten brengen.
Alternatief: Extensies > Extensiebeheer > Databank en klik op Repareren
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heeft waarschijnlijk te maken met de migratie. Gebruik je "geneste" categorieën?
Probeer het volgende:
1. Ga naar Menu > Menubeheer, selecteer alle menu's en klik op "Opnieuw opbouwen"
2. Ga onder Inhoud naar de hoofdcategorie en klik op "opnieuw opbouwen" en daarna de sub-categorie en "opnieuw opbouwen"
3. Ga naar het oude artikel en open dit en dan opslaan.
Dat zou de oplossing moeten brengen.
Alternatief: Extensies > Extensiebeheer > Databank en klik op Repareren
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
16 aug 2012 22:05
Hallo Anne:
Allereerst heb ik de opties opnieuw opbouwen uitgeprobeerd. Dit had geen effect.
Hierna heb ik de database gerepareerd zoals voorgesteld. Hierbij kreeg ik onderstaand retour:
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.6.
Update versie (in #__extensions): 2.5.6.
Database driver: mysqli.
66 database wijzigingen controleren geslaagd.
24 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Ik weet niet wat dit betekent maar het lijkt mij niet correct.
Allereerst heb ik de opties opnieuw opbouwen uitgeprobeerd. Dit had geen effect.
Hierna heb ik de database gerepareerd zoals voorgesteld. Hierbij kreeg ik onderstaand retour:
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.6.
Update versie (in #__extensions): 2.5.6.
Database driver: mysqli.
66 database wijzigingen controleren geslaagd.
24 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Ik weet niet wat dit betekent maar het lijkt mij niet correct.
- jodelo
- Joomla!NL ontdekker
16 aug 2012 22:20
Staat erboven een grote groene vink en de tekst "Databasetabellen structuur is up-to-date."?
De regels die je opgeeft zien er normaal uit.
Extensiebeheer > Ontdekken eerste de Cache opschonen en daarna op Ontdekken: komt daar dan iets te staan? Dat wil zeggen dat er bestanden niet goed zijn ge-installeerd. Die kan je dan meteen installeren
Ga eens onder Website > Onderhoud > Algemene Check-in kijken of er databasetabellen moeten worden ingecheckt?
De regels die je opgeeft zien er normaal uit.
Extensiebeheer > Ontdekken eerste de Cache opschonen en daarna op Ontdekken: komt daar dan iets te staan? Dat wil zeggen dat er bestanden niet goed zijn ge-installeerd. Die kan je dan meteen installeren
Ga eens onder Website > Onderhoud > Algemene Check-in kijken of er databasetabellen moeten worden ingecheckt?
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
16 aug 2012 22:30
Hallo Anne:
De groene vink staat er met de bijbehorende melding.
Bovenstaand uitgeprobeerd. Bij ontdekken staat niets.
En bij onderhoud Algemene check-in staan 18 databasetabellen waarvan er 0 kunnen worden ingecheckt.
Krijg dan de melding 0 items ingecheckt.
De groene vink staat er met de bijbehorende melding.
Bovenstaand uitgeprobeerd. Bij ontdekken staat niets.
En bij onderhoud Algemene check-in staan 18 databasetabellen waarvan er 0 kunnen worden ingecheckt.
Krijg dan de melding 0 items ingecheckt.
- jodelo
- Joomla!NL ontdekker
16 aug 2012 23:42
Kan je nu wel een nieuw artikel aanmaken en opslaan?
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
16 aug 2012 23:56
Ja, dat kon ik al de hele tijd alleen blijf ik die foutmelding krijgen en ik wordt niet teruggeleid naar artikelbeheer. Dat moet ik handmatig doen door op Sluiten te klikken. (zie ook mijn eerste post)
- jodelo
- Joomla!NL ontdekker
17 aug 2012 01:06
Cache legen in Website > Onderhoud > wis cache in Beheersgedeelte.
Uitloggen
Browser cache legen.
P.S. welke browser gebruik je? Toch niet Internet Explorer....
Dan weer inloggen.
Anders weet ik het ook niet meer...
Uitloggen
Browser cache legen.
P.S. welke browser gebruik je? Toch niet Internet Explorer....
Dan weer inloggen.
Anders weet ik het ook niet meer...
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
17 aug 2012 01:17
Hoi Anne:
Ook bovenstaand heb ik netjes geprobeerd maar er is geen verandering te bespeuren, helaas.
Ik weet het ook niet meer en ik gebruik om mijn websites te testen 4 verschillende browsers.
Firefox, Chrome, IE en Opera.
Deze melding krijg ik in alle 4.
Dan zit er niks anders op als voorlopig op deze manier door te gaan.
Toch bedankt voor je hulp en zet het topic maar op Afgesloten.
Ook bovenstaand heb ik netjes geprobeerd maar er is geen verandering te bespeuren, helaas.
Ik weet het ook niet meer en ik gebruik om mijn websites te testen 4 verschillende browsers.
Firefox, Chrome, IE en Opera.
Deze melding krijg ik in alle 4.
Dan zit er niks anders op als voorlopig op deze manier door te gaan.
Toch bedankt voor je hulp en zet het topic maar op Afgesloten.
- jodelo
- Joomla!NL ontdekker
17 aug 2012 12:31
Per reported post terugkoppeling gehad van TS:
Het enige verschil met de instructies van Anne is dus dat je ook nog alle categorieën moet openen en moet opslaan.
Met onderstaande hulp ben ik er toch uitgekomen. Misschien heeft iemand anders hier nog voordeel bij. De handleiding is wel in het Engels.
This fixed it for me whilst having the following symptoms:
a) Error invalid parent ID in content articles when saving (articles saved, though)
b) Asset_id in content table is 0
Solution:
1. Click 'rebuild' in menu manager
2. Click 'rebuild' in categories
3. Open Categories (top categories first, then sub-categories) and save them
New articles save now correctly, old ones will get their asset_id when opening and saving again.
Het enige verschil met de instructies van Anne is dus dat je ook nog alle categorieën moet openen en moet opslaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.713 seconden