Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Joomla site: oude naam vervangen door nieuwe naam
Joomla site: oude naam vervangen door nieuwe naam
02 sep 2012 21:55
Beste forumleden,
Ik beeindig binnenkort de registratie van 2 domeinnamen.
Daarvoor in de plaats komen er 2 nieuwe joomla websites.
Nu wil ik graag van de bestaande joomla site www.buurtcirkels.nl de content,layout enz.
koppelen aan een nieuwe naam bv. fotoclubzutphen.nl . Nu moet ik een aantal verwijzingen
naar de url buurtcirkels.nl vervangen/verwijderen. Aslmede ook de e-mail adressen.
Kunnen jullie mij uitleggen waar ik iets -en wat ik- moet veranderen, zodat de nieuwe website
fototclubzutphen.nl na installatie geen problemen zal geven?
dank alvast voor het meedenken.
Rashmideva
Ik beeindig binnenkort de registratie van 2 domeinnamen.
Daarvoor in de plaats komen er 2 nieuwe joomla websites.
Nu wil ik graag van de bestaande joomla site www.buurtcirkels.nl de content,layout enz.
koppelen aan een nieuwe naam bv. fotoclubzutphen.nl . Nu moet ik een aantal verwijzingen
naar de url buurtcirkels.nl vervangen/verwijderen. Aslmede ook de e-mail adressen.
Kunnen jullie mij uitleggen waar ik iets -en wat ik- moet veranderen, zodat de nieuwe website
fototclubzutphen.nl na installatie geen problemen zal geven?
dank alvast voor het meedenken.
Rashmideva
- Rashmideva
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
02 sep 2012 22:13
Hallo Rashmideva,
Dat doe je op hosting niveau met een 301 redirect. Per hoster kan dat anders werken.
Dus bekijk de FAQ van je hoster.
Een andere optie is om de redirects in je .htaccess te zetten. Google op redirect en .htaccess en je vindt voldoende oplossingen hiervoor.
Dat doe je op hosting niveau met een 301 redirect. Per hoster kan dat anders werken.
Dus bekijk de FAQ van je hoster.
Een andere optie is om de redirects in je .htaccess te zetten. Google op redirect en .htaccess en je vindt voldoende oplossingen hiervoor.
- Otto
- Bezoeker
02 sep 2012 22:37
Een andere manier is om met Akeeba backup van je oude site een back-up te maken en die te installeren onder de nieuwe domeinnaam. Dan zijn de paden en verwijzingen ook meteen goed.
- Peter
- Algemeen Moderator
02 sep 2012 22:39Een andere manier is om met Akeeba backup van je oude site een back-up te maken en die te installeren onder de nieuwe domeinnaam. Dan zijn de paden en verwijzingen ook meteen goed.
@Peter -> Volgens mij vergeet je het redirecten van de oude urls en het oude domein naar het nieuwe domein.
- Otto
- Bezoeker
02 sep 2012 22:44@Otto:
Volgens mij vergeet je het redirecten van de oude urls en het oude domein naar het nieuwe domein.
Redirecten van oude urls heeft toch alleen zin als je de domeinregistratie verlengd? Of maak ik nu een denkfout?
- Peter
- Algemeen Moderator
02 sep 2012 23:22
Enne om je ranking te behouden. Daarom een 301, dit is een keiharde vervang oud voor nieuw instructie.
- Otto
- Bezoeker
30 okt 2013 11:46
Dag allemaal,
ik zag dat deze vraag nog open stond. Het probleem heb ik echter omzeild/opgelost door beide websites via Xammp/Local host van begin tot eind op te bouwen in de versie JM 2.5.
Ik vond het te ingewikkeld cq. begreep dat er veel werk verricht moest worden om het 'redirecten' goed te laten verlopen. Toen deze wbesites klaar waren heb ik ze via Akeeba Kickstart op mijn hostserver gezet.
DUS : opgelost en dank voor jullie adviezen!
Rashmideva
ik zag dat deze vraag nog open stond. Het probleem heb ik echter omzeild/opgelost door beide websites via Xammp/Local host van begin tot eind op te bouwen in de versie JM 2.5.
Ik vond het te ingewikkeld cq. begreep dat er veel werk verricht moest worden om het 'redirecten' goed te laten verlopen. Toen deze wbesites klaar waren heb ik ze via Akeeba Kickstart op mijn hostserver gezet.
DUS : opgelost en dank voor jullie adviezen!
Rashmideva
- Rashmideva
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.667 seconden