Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Installatie Virtuemart/Component probleem

03 sep 2012 18:42
Ik heb het volgende probleem,

Component installeren: Een ander component maakt al gebruik van de map: /home/sites/*********/public_html/**********/components/com_virtuemart

Na zelf wat te hebben geprobeerd en te hebben gezocht op het internet kwam ik uit op het feit dat je Joomla opnieuw moest installeren, maar hier heb ik niet zo'n baat bij. Het moet toch makkelijker kunnen?
  • ldschuitema
  • ldschuitema's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

03 sep 2012 18:57
Zo drastisch zou niet hoeven.

Kijk eerst bij extensiebeheer -> Beheren. Type in het zoekvak 1x virt in en 1x VM. Als je bij een of bij beide zoekresultaten nog iets van Virtuemart tegenkomt, dan moet je dat de-installeren.
Mocht je daar niets vinden dan kan je het volgende proberen:
Kijk met ftp op je server in de mappen administrator/components en components of daar nog com_virtuemart in staat en verwijder de complete mappen com_virtuemart.

Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door een fout tijdens een eerdere installatiepoging.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

03 sep 2012 19:30

Astrid schreef : Zo drastisch zou niet hoeven.

Kijk eerst bij extensiebeheer -> Beheren. Type in het zoekvak 1x virt in en 1x VM. Als je bij een of bij beide zoekresultaten nog iets van Virtuemart tegenkomt, dan moet je dat de-installeren.
Mocht je daar niets vinden dan kan je het volgende proberen:
Kijk met ftp op je server in de mappen administrator/components en components of daar nog com_virtuemart in staat en verwijder de complete mappen com_virtuemart.

Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door een fout tijdens een eerdere installatiepoging.

Goede suggestie, had er alleen bij moeten zetten dat ik deze beide opties als eerste uitgevoerd heb voor ik hier een topic aanmaakte. Toen liep ik eigenlijk vast.
Want de mappen waarvan hij aangeeft dat ze in gebruik zijn door een ander component, zijn er niet meer.
  • ldschuitema
  • ldschuitema's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

03 sep 2012 19:50 - 03 sep 2012 19:50
Was idd wel handig geweest :P
Enne, als je antwoordt op een vorige post dan is het onnodig om te quoten. Dit gebruik je alleen voor deel van een antwoord of voor een antwoord dat al een tijd eerder gegeven is.
Aangezien VM ook nogal wat databasetabellen aanmaakt, zou je nog je database na kunnen kijken en daar alles van VM kunnen verwijderen. Komt niet helemaal overeen met de foutmelding, maar is dan zo het enige dat ik nog kan bedenken.
Maak wel eerst een backup!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.633 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie