Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
upgrade fasegewijs?
upgrade fasegewijs?
09 sep 2012 22:27
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben voorheen lid geweest van Dutch Joomla. Ik ben niet iemand die precies begrijpt hoe alles werkt maar meestal kom ik er wel als ik de beschrijving volg. Ik heb een paar websites die ik een hele tijd tot nu toe in Joomla 1.5.9 heb opgemaakt. Nu meot ik van mijn provider upgraden naar de nieuwste Joomla en begrijp ik ook dat de support van 1.5 stopt. Volgens de beschrijvingen zou ik nu alle upgrades daarna stuk voor stuk moeten upgraden. Is dat inderdaad de enige mogelijkheid of is er ook een andere manier?
Ik hoor het graag.
vriendelijke groet
Ik hoor het graag.
vriendelijke groet
- frako
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
upgrade fasegewijs?
10 sep 2012 08:45
Hoi Frako,
Je zult eerst alles extensies en componenten naar de laatste versie van Joomla 1.5 moeten brengen, dat is 1.5.26. Met de door jou gebruikte versie werkt de upgrade niet. Vanaf dat punt kun je verder.
Helaas zul je dat voor iedere website afzonderlijk moeten doen.
Je zult eerst alles extensies en componenten naar de laatste versie van Joomla 1.5 moeten brengen, dat is 1.5.26. Met de door jou gebruikte versie werkt de upgrade niet. Vanaf dat punt kun je verder.
Helaas zul je dat voor iedere website afzonderlijk moeten doen.
- Otto
- Bezoeker
upgrade fasegewijs?
16 sep 2012 20:26
Inmiddels heb ik al mijn websites op 1.5.26. Moet ik nu alle upgrades vanaf dan aanpassen? Ik hoor het graag
vriendelijke groet
vriendelijke groet
- frako
- Joomla!NL ontdekker
upgrade fasegewijs?
16 sep 2012 20:37
Als al de door je gebruikte extensies ook op de laatste versie gebracht zijn, dan kun je de upgrade naar Joomla 2.5.x starten.
- Otto
- Bezoeker
upgrade fasegewijs?
16 sep 2012 21:01
Frako,
Volgens mij ben je op de goede weg.
Een goede uitleg over het migreren van Joomla 1.5 naar Joomla 2.5 vind je via deze link .
Volgens mij ben je op de goede weg.
Een goede uitleg over het migreren van Joomla 1.5 naar Joomla 2.5 vind je via deze link .
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
upgrade fasegewijs?
18 sep 2012 11:24
Hallo Woodtf4 en anderen
Ik ben geïnteresseerd in SP- upgrade. Is dit free software omdat ik via de link die jij mij gaf niet tot downloaden van die extensie kwam. Ik hoor het graag
vriendelijke groet
Ik ben geïnteresseerd in SP- upgrade. Is dit free software omdat ik via de link die jij mij gaf niet tot downloaden van die extensie kwam. Ik hoor het graag
vriendelijke groet
- frako
- Joomla!NL ontdekker
upgrade fasegewijs?
18 sep 2012 13:31
Hallo,
Voor deze extensie moet je betalen.
Kijk hier.
Citaat:
Voor deze extensie moet je betalen.
Kijk hier.
Citaat:
Buy Now
Go to Purchase - Upgrade Joomla from 1.5 to 2.5 to buy this component.
If you have doubts about the results we guarantee to give full refund in case you fail with the migration as described in this document. Images and templates are not migrated for remote migrations, but other than that everything else are migrated. Keep in mind that already thousands of sites are migrated successfully with this component.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
upgrade fasegewijs?
18 sep 2012 13:48
OK JUpgrade is gratis en voor SP Upgrade moet je betalen.
Ervaringen met SP Upgrade heb ik zelf niet, maar voor een goede upgrade zonder problemen is het niet erg als er voor betaald moet worden.
Voordeel van betaalde extensies is dat over het algemeen de service beter en sneller is.
Ervaringen met SP Upgrade heb ik zelf niet, maar voor een goede upgrade zonder problemen is het niet erg als er voor betaald moet worden.
Voordeel van betaalde extensies is dat over het algemeen de service beter en sneller is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
upgrade fasegewijs?
18 sep 2012 20:13
Als ik zeker wist dat ik er mee om kan gaan en een geslaagde migratie kan uitvoeren vindt ik het ook geen probleem om daar voor te betalen. Nu ben ik steeds aan experimenteren met het terugzetten van een backup en het maken van een database. Hoe ik bijvoorbeeld extensies moet vernieuwen geen idee. Templates aanpassen idem dito. Ik leer graag en kom een heel end. Maar dit lijkt to much.
vriendelijke groet
vriendelijke groet
- frako
- Joomla!NL ontdekker
upgrade fasegewijs?
18 sep 2012 20:36
Ik verwijs je dan toch nog even terug naar de eerder gestuurde link met uitleg over de migratie van een Joomla 1.5 naar Joomla 2.5 website.
Als je Joomla site op Joomla 1.5.26 is en alle extensie voor Joomla 1.5 de meest actuele versie hebben kun je starten met de migratie.
Je moet na de migratie een template klaar hebben staan dat geschikt is voor Joomla 2.5 en ook alle gebruikte extensies moeten ook voor Joomla 2.5 beschikbaar zijn.
De makers van de verschillende extensies hebben over het algemeen op hun site wel info staan hoe (indien nodig) data in de database moet worden gemigreerd.
Een goede voorbereiding is dus het halve werk.
Daarna is het stap voor stap de handleiding volgen.
Maak wel altijd eerst een goede backup (bijvoorbeeld met Akeeba Backup) voordat je er aan begint.
Zelf heb ik goede ervaringen met JYpgrade.
En als je website niet te groot is, begin dan door een nieuwe website in Joomla 2.5 te bouwen en daarna handmatig je content over te zetten.
Als je Joomla site op Joomla 1.5.26 is en alle extensie voor Joomla 1.5 de meest actuele versie hebben kun je starten met de migratie.
Je moet na de migratie een template klaar hebben staan dat geschikt is voor Joomla 2.5 en ook alle gebruikte extensies moeten ook voor Joomla 2.5 beschikbaar zijn.
De makers van de verschillende extensies hebben over het algemeen op hun site wel info staan hoe (indien nodig) data in de database moet worden gemigreerd.
Een goede voorbereiding is dus het halve werk.
Daarna is het stap voor stap de handleiding volgen.
Maak wel altijd eerst een goede backup (bijvoorbeeld met Akeeba Backup) voordat je er aan begint.
Zelf heb ik goede ervaringen met JYpgrade.
En als je website niet te groot is, begin dan door een nieuwe website in Joomla 2.5 te bouwen en daarna handmatig je content over te zetten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
upgrade fasegewijs?
19 sep 2012 12:20
Het is ongelooflijk maar waar. Ik heb via jupgrade een van mijn sites geupdated. Nu uitzoeken welke extensies /templates geschikt zijn. De update wordt in een subdirectory ondergebracht. Mijn vraag is hoe ik deze als hij klaar is in de hoofddirectory krijg en wat ik dan aan moet passen.
vriendelijke groet
vriendelijke groet
- frako
- Joomla!NL ontdekker
upgrade fasegewijs?
19 sep 2012 12:57
Probeer je uitdagingen stuk voor stuk aan te pakken. Dan heb je alleen nog maar kleinere deel uitdagingen. Heb je specifieke vragen maak een nieuw topic hiervoor aan.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.699 seconden