Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla site local bijwerken en vervolgens uploaden
14 sep 2012 16:56
Hallo Joomla gebruikers,
Ik durf de vraag bijna niet te stellen.
Na heeeeeeeeeeeeele lange tijd ben ik zover dat ik een website gemaakt heb. Zowaar, xammp werkend gekregen met een localhost en geupload met AKEEBA naar de server. Ben daar heel blij mee als digibeet, een ware overwinning. Nu echter heb ik local de website bijgewerkt maar hoe krijg ik die paar veranderingen nu geupload. Moet ik nu weer een hele back-up maken?
Johan
Ik durf de vraag bijna niet te stellen.
Na heeeeeeeeeeeeele lange tijd ben ik zover dat ik een website gemaakt heb. Zowaar, xammp werkend gekregen met een localhost en geupload met AKEEBA naar de server. Ben daar heel blij mee als digibeet, een ware overwinning. Nu echter heb ik local de website bijgewerkt maar hoe krijg ik die paar veranderingen nu geupload. Moet ik nu weer een hele back-up maken?
Johan
- JohanB
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
14 sep 2012 17:14
Hallo,
De files die je hebt veranderd via FTP uploaden naar de server in de juiste mappen.
En dan weer een backup maken.
De files die je hebt veranderd via FTP uploaden naar de server in de juiste mappen.
En dan weer een backup maken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
14 sep 2012 17:42
Waar vind ik dan de bijgewerkte bestanden? c:..... htdocs/joomla en dan kan ik zoeken totdat ik een ons weeg
Johan
Johan
- JohanB
- Joomla!NL ontdekker
14 sep 2012 19:33Als je dus niet meer weet wat je hebt veranderd wordt het moeilijk natuurlijk.JohanB schreef : Waar vind ik dan de bijgewerkte bestanden? c:..... htdocs/joomla en dan kan ik zoeken totdat ik een ons weeg
Johan
Dus wat je veranderd en het lijkt goed te zijn lokaal, dan even onthouden en direct uploaden naar de server of daar de zelfde aanpassingen maken.
Nu dan maar weer een hele backup maken denk ik.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
14 sep 2012 19:56
Ik gebruik Filezilla, moet ik dan soms de FTP uit Joomla gebruiken? Klinkt misschien wel stom maar hier heb ik dus geen verstand van. De huidige website heb ik destijds gemaakt met dreamweaver en dat ging een stuk makkelijker. Joomla is hierin dus niet vriendelijker? Of zie ik het verkeerd.
- JohanB
- Joomla!NL ontdekker
15 sep 2012 11:01 - 15 sep 2012 11:02
Is maar net wat je verstaat onder vriendelijker. Joomla werkt met een database en een platte html (dreamweaver) site niet.
Het voordeel hiervan is dat je dus gewoon op je server kunt werken en daar alles kunt aanpassen, zonder dat je iets van je computer hoeft te uploaden.
In principe veranderen de bestanden die op je server staan niet (of je moet lokaal een extensie geinstalleerd hebben). Dus als je alleen tekst hebt aangepast dan moet je de database van je lokale site exporteren en weer importeren op je server.
Een lokale site gebruik je meestal om een opzet van je site te maken en als die dan is zoals je wilt, dan werk je verder op je live site. Daarnaast kan het handig zijn om daarna je lokale site als een testsite te gebruiken voor als je wilt experimenteren met extensies.
Het voordeel hiervan is dat je dus gewoon op je server kunt werken en daar alles kunt aanpassen, zonder dat je iets van je computer hoeft te uploaden.
In principe veranderen de bestanden die op je server staan niet (of je moet lokaal een extensie geinstalleerd hebben). Dus als je alleen tekst hebt aangepast dan moet je de database van je lokale site exporteren en weer importeren op je server.
Een lokale site gebruik je meestal om een opzet van je site te maken en als die dan is zoals je wilt, dan werk je verder op je live site. Daarnaast kan het handig zijn om daarna je lokale site als een testsite te gebruiken voor als je wilt experimenteren met extensies.
- Wil je dit dan doorvoeren op je live site dan kan je de ondernomen stappen daar herhalen.
- Er zijn meerdere opties om dit te realiseren, bijvoorbeeld met behulp van akeeba je testsite weer naar je live omgeving zetten of je bestanden op de server overschrijven met ftp en je database van je lokale site handmatig exporteren en weer importeren in je live site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.667 seconden