Op een nieuwe website heb ik een heel vreemd probleem. Ik start vrijwel altijd vanaf dezelfde blanco Akkeba backup die ik restore met Akeeba kickstart. Dit proces verliep probleemloos. Ik kon een ander template installeren en ook wat kleine updates doorvoeren verliep probleemloos.
Toen ik echter de algemene instellingen opende stonden alle schermen op 1 pagina, gedeeltelijk door elkaar heen en opslaan lukte niet. Ook het opslaan van artikelen en modules lukt niet.
Omdat ik vermoedde dat er bij het terugzetten van de backup toch misschien iets verkeerd was gegaan ben ik opnieuw begonnen in een nieuwe database. Tot mijn verbazing trad exact hetzelfde probleem op.
De site draait binnen mijn reseller omgeving waar ik vele Joomla 2.5 websites heb draaien. Nog nooit kwam ik dit probleem tegen.
Vandaag heb ik dezelfde backup ook voor een andere nieuwe site gebruikt en daar verliep alles ook normaal, zonder de hierboven beschreven problemen.
Ik heb gezocht op fora en kwam wel soortgelijke problemen tegen maar de oplossing zat er helaas niet bij. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?
Overigens is het enige verschil met andere websites dat het domein niet bij mij is ondergebracht maar via een DNS lookup wordt gekoppeld. Dat heb ik echter met meerdere sites gedaan en daar zorgt dit niet voor problemen.