Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Upgrade 2.5.6 naar 2.5.7 foutmelding joomla.xml

10 okt 2012 10:15
Dag,

de upgrade van 2.5.6 naar 2.5.7 van een site van mij stagneert tijdens het proces. Als foutmelding krijg ik:

Error: Could not open /sites/mijnsite.nl/www/joomla.xml for writing

Alle schrijfrechten staan op groen. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
  • williwaw
  • williwaw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

10 okt 2012 15:23
Dat is een hele vreemde melding, want voor zover ik weet bestaat joomla.xml niet meer in 2.5.
Vermoed dat je je site al bent begonnen in 1.6/1.7 en dat er daar al bij het upgraden naar 2.5 iets fout is gegaan.
Je zou kunnen proberen om een joomla.xml uit een 1.6/1.7 installatiepakket in je root te zetten. Niet de ideale oplossing, maar misschien werkt het.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

11 okt 2012 17:56
Het is een schone 2.5.5-installatie geweest. Oude site, maar opnieuw gemaakt, inclusief content. Als template gebruik ik Allrounder 1.6 van learnvid.com, geschikt voor Joomla 2.5. De upgrade naar 2.5.6 gaf geen problemen. Ook bij een andere nieuwe site tref ik dezelfde bestanden aan. Daar verliep de upgrade ook nu probleemloss, maar is wel gestald bij een andere host, die de originele bestandsrechten van Joomla hanteert. De host van de site waarbij ik de Error krijg, werkt enkel als ik de rechten voor mappen op 770 en bestanden op 660 zet. Kan het ook daarmee te maken hebben?

Ik kom de volgende joomla.xml bestanden tegen:
Code:
/administrator/manifests/files een joomla.xml /administrator/manifests/libraries een joomla.xml /administrator/manifests/packages een plg_joomla.xml /plugins/authentication/joomla een joomla.xml /plugins/content/joomla een joomla.xml /plugins/extension/joomla een joomla.xml /plugins/user/joomla een joomla.xml /components/com_jce/editor/extensions/filesystem een joomla.xml
  • williwaw
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

11 okt 2012 18:00
Dat zou wel kunnen dat die bestandjes bestaan, maar je foutmelding gaat over een joomla.xml in de root.
Enne............ tja, hosters. Blijft een probleem. Vind het hele vreemde rechten, maar heb daar te weinig verstand van. En echt vreemd dat 2.5.5 naar 2.5.6 wel goed ging.
Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.
Anders gewoon updatepakket installeren via extensiebeheer. Lastig, maar dan heb je iig weer een veilige site en kan je dan verder puzzelen of kijken of het dan misschien zelfs opgelost is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

11 okt 2012 21:58
Ach natuurlijk is het in de root, ik heb niet juist geschakeld.. :silly:

Inmiddels ben ik er ook achter dat het wel een onderwerp is in de Google discussiegroep Joomla! Bug Squad , en het is als Tracker geregistreerd. Tijdens de installatie/update van Joomla! 2.5.6 zou de joomla.xml in de root gedeleted moeten worden, en dat gebeurt blijkbaar niet in alle gevallen. De rest snap ik niet zo goed.

Ik zal het updatepakket installeren via Extensiebeheer, zoals Astrid voorstelt, wanneer ik meer tijd heb om, als het mis mocht gaan, alles direct te corrigeren. Dit weekend ergens. Ik zal het resultaat hier terugkoppelen.
  • williwaw
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

13 okt 2012 10:25

Astrid schreef : Anders gewoon updatepakket installeren via extensiebeheer. Lastig, maar dan heb je iig weer een veilige site en kan je dan verder puzzelen of kijken of het dan misschien zelfs opgelost is.

Dank je Astrid, dit werkte prima! Voorlopig zit ik veilig op 2.5.7, en ik ga idd verder puzzelen of de melding enig effect op de site, of toekomstige updates heeft. Slotje mag. :)
  • williwaw
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.651 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie