Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Installatie 2.5 start niet.
12 okt 2012 20:07
Voordat ik een clubsite moet gaan onderhouden wil ik eerst wat ervaring opdoen met Joomla door er een eenvoudige site voor mijzelf te bouwen en dit (voorlopig) geheel lokaal te houden.
Op mijn LG-NAS schijf heb ik de webservice aangezet en is er een map Myweb aangemaakt.
Hierin heb ik het bestand "Joomla_2.5.7-Stable-Full_Package-Dutch.zip" uitgepakt.
Wanneer ik nu in mijn Firefox browser het adres: "http://192.168.1.6:80" ingeef dan komt de browser wel in de map Myweg terecht want de adresregel verandert na "Enter" direct in "http://192.168.1.6/installation/index.php"
Hierdoor zou naar mijn idee de installatie van Joomla moeten starten, maar het scherm blijft helemaal leeg. Er komt dus ook geen foutmelding.
Wat doe ik verkeerd??
Geert
Op mijn LG-NAS schijf heb ik de webservice aangezet en is er een map Myweb aangemaakt.
Hierin heb ik het bestand "Joomla_2.5.7-Stable-Full_Package-Dutch.zip" uitgepakt.
Wanneer ik nu in mijn Firefox browser het adres: "http://192.168.1.6:80" ingeef dan komt de browser wel in de map Myweg terecht want de adresregel verandert na "Enter" direct in "http://192.168.1.6/installation/index.php"
Hierdoor zou naar mijn idee de installatie van Joomla moeten starten, maar het scherm blijft helemaal leeg. Er komt dus ook geen foutmelding.
Wat doe ik verkeerd??
Geert
- Geert5346
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
12 okt 2012 20:44
Hoi Geert,
Voldoet de NAS aan de minimale voorwaarden om Joomla te kunnen installeren?
Deze vind je hier.
Voldoet de NAS aan de minimale voorwaarden om Joomla te kunnen installeren?
Deze vind je hier.
- Otto
- Bezoeker
14 okt 2012 14:48
Bedankt voor je aangeboden hulp.
De versie van PHP op mijn LG-NAS is 5.2.11 en van MySql is 5.0.51a
so fa so good?!
mvg Geert
De versie van PHP op mijn LG-NAS is 5.2.11 en van MySql is 5.0.51a
so fa so good?!
mvg Geert
- Geert5346
- Joomla!NL ontdekker
14 okt 2012 15:12 - 14 okt 2012 15:14
Je kunt i.p.v. op je NAS ook gewoon op je PC een webserver installeren. Gebruik hiervoor WAMP of XAMP. Ik denk dat een eenvoudigere manier is.
- Peter
- Algemeen Moderator
14 okt 2012 15:34
Zal ik dat dan maar proberen. Al blijft het natuurlijk wel raar dat hij niet op mij nas geïnstalleerd wil worden. Als iemand nog een idee heeft waardoor hij wel op mij NAS kan komen dan hoor ik dat graag omdat ik dan vanuit mijn netwerk aan mijn ontwerp in joomla zou kunnen werken.
mvg Geert
mvg Geert
- Geert5346
- Joomla!NL ontdekker
14 okt 2012 17:48
Hallo Geert,
Heb je de ondersteuning van LG al aangesproken? Zij verkopen immers een product met de ingebouwde functionaliteit die je niet aan het werk krijgt.
Heb je de ondersteuning van LG al aangesproken? Zij verkopen immers een product met de ingebouwde functionaliteit die je niet aan het werk krijgt.
- Otto
- Bezoeker
15 okt 2012 10:40
Zo te zien verdwijnt dus het poortnummer. Heb je
hier
al gekeken?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 okt 2012 12:35
Dag Astrid,
De pagina waar jij naar verwijst is de handleiding die ik steeds gebruik maar mij nog niet geholpen heeft.
Ondertussen heb ik eea al wel aan het werk maar dan lokaal met xampp op mij pc. Hierdoor kan ik echter niet vanuit het netwerk mijn website bewerken of benaderen.
Ik denk dat ik alles weer een keer ga deinstalleren en van voor af aan ga beginnen.
mvg Geert
De pagina waar jij naar verwijst is de handleiding die ik steeds gebruik maar mij nog niet geholpen heeft.
Ondertussen heb ik eea al wel aan het werk maar dan lokaal met xampp op mij pc. Hierdoor kan ik echter niet vanuit het netwerk mijn website bewerken of benaderen.
Ik denk dat ik alles weer een keer ga deinstalleren en van voor af aan ga beginnen.
mvg Geert
- Geert5346
- Joomla!NL ontdekker
15 okt 2012 12:43
Hallo Geert,
Als je de firewall op de PC waar XAMP op staat uit zet, dan moet je er vanuit je hele netwerk bij kunnen.
Als je in je router een portforwarder naar je PC met XAMP erop zet, dan kun je er zelfs wereldwijd bij.
Als je de firewall op de PC waar XAMP op staat uit zet, dan moet je er vanuit je hele netwerk bij kunnen.
Als je in je router een portforwarder naar je PC met XAMP erop zet, dan kun je er zelfs wereldwijd bij.
- Otto
- Bezoeker
27 okt 2012 14:16
Opnieuw geprobeerd, maar nu op mijn IMac
Allereerst heb ik daarop XAMPP geïnstalleerd en vervolgens "Joomla_2.5.7-Stable-Full_Package-Dutch.zip" opnieuw binnengehaald en uitgepakt.
Wanneer ik XAMPP start krijg ik de melding dat ik mijn websites moet plaatsen in de map: "programma's/xampp/htdocs/" en dat ik die sites kan benaderen via "http://localhost"
Mijn uitgepakte "Joomla_2.5.7-Stable-Full_Package-Dutch.zip" kopieer ik dus naar die map en zodra ik in de browser naar localhost ga start de installatie van Joomla.
Ik doorloop de installatie van Joomla (waarbij ik de instructies volg uit de PCM Videoserie over Joomla)
Aan het eind gekomen verwijder ik de map "Installation" en ga dan via de knop op het eindvenster van de Joomla-installatie naar de website ga krijg ik daar een leeg blad met alleen de tekst: "No configuration file found and no installation code available. Exiting....."
Wanneer ik de Installation map weer terug plaats dan begint de hele installatie procedure van Joomla weer opnieuw met hetzelfde resultaat.
wat gaat hier fout???
groet
geert
Allereerst heb ik daarop XAMPP geïnstalleerd en vervolgens "Joomla_2.5.7-Stable-Full_Package-Dutch.zip" opnieuw binnengehaald en uitgepakt.
Wanneer ik XAMPP start krijg ik de melding dat ik mijn websites moet plaatsen in de map: "programma's/xampp/htdocs/" en dat ik die sites kan benaderen via "http://localhost"
Mijn uitgepakte "Joomla_2.5.7-Stable-Full_Package-Dutch.zip" kopieer ik dus naar die map en zodra ik in de browser naar localhost ga start de installatie van Joomla.
Ik doorloop de installatie van Joomla (waarbij ik de instructies volg uit de PCM Videoserie over Joomla)
Aan het eind gekomen verwijder ik de map "Installation" en ga dan via de knop op het eindvenster van de Joomla-installatie naar de website ga krijg ik daar een leeg blad met alleen de tekst: "No configuration file found and no installation code available. Exiting....."
Wanneer ik de Installation map weer terug plaats dan begint de hele installatie procedure van Joomla weer opnieuw met hetzelfde resultaat.
wat gaat hier fout???
groet
geert
- Geert5346
- Joomla!NL ontdekker
27 okt 2012 14:24
IMac gaat wat anders om met map en bestandsrechten. Overigens zou ik je adviseren om je joomla installatie in een submap van htdocs te zetten. Maakt het eenvoudiger om nog eventuele andere testinstallaties te doen.
Dan ga je er heen met http://localhost/submap.
Voor wat betreft je probleem met de configuration.php: denk dat je de oplossing in dit draadje vindt.
Dan ga je er heen met http://localhost/submap.
Voor wat betreft je probleem met de configuration.php: denk dat je de oplossing in dit draadje vindt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.748 seconden