Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.7 geen nieuwe versie extensions

16 okt 2012 17:45 - 17 okt 2012 09:35
Dag,

gisteren een site geupdated van 1.7.3 naar 2.5.7 via de extension manager methode.De update is gelukt, de site loopt in de front end en in de backend. Als ik alle cache opschoon, alles ontdek etc. krijg ik echter geen nieuwe versies van bestaande extensies te zien. De JCE editor is niet up-to-date, noch Akeeba. Akeeba geeft aan dat er een nieuwe versie is, maar ik krijg vervolgens dit beeld:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Indien ik via extensiebeheer probeer te updaten, schoon ik eerst de cache op, klik op ontdekken en er wordt niets aangegeven. Ga ik naar updates, opschonen en vind updates, krijg ik wederom niets, maar wel deze melding:

Updaten: :Extensie: Kan www.akeebabackup.com/index.php?option=co...at=xml/extension.xml niet openen

Als ik hierop google, kom ik er eerlijk gezegd niet helemaal uit.

Kan ik proberen via extension manager een nieuwere versie JCE en Akeeba er overheen proberen te zetten?

Of moet ik via ftp een schone 2.5.7 installatie zonder de installation-map er overheen proberen te zetten. Dat schrijf ik nu wel mooi, maar daar zal ik dan een nieuw topic voor moeten openen.

PHP-versie is ok, database heb ik niet gewijzigd, template is wellicht niet Joomla 2.5-ready. Ik gebruik Carbonlab black and grey.
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
  • williwaw
  • williwaw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

16 okt 2012 23:23 - 16 okt 2012 23:52

Kan ik proberen via extension manager een nieuwere versie JCE en Akeeba er overheen proberen te zetten?

Ja.
De reden dat de update niet lukt heeft gezien de foutmelding waarschijnlijk te maken met schrijfrechten die juist moeten worden ingesteld na de Joomla update.

Edit Jelle.D: Ik heb de citaat tussen quotetags geplaatst in plaats van codetags.

17 okt 2012 14:06
Schrijfrechten staan allemaal op groen. Ik heb in ieder geval de laatste versie Akeeba vis Extensie beheer geupload en een back up gemaakt. Dit werkt prima. JCE editor ook zo geupdated, nog niets. Bleek dat bij mijn algemene instellingen de standaard editor Tiny MCE geworden was. JCE weer gekozen, opgeslagen en ook dat doet het weer.

Het is maar een kleine site. Ik had hem al lokaal opnieuw gemaakt in 2.5.6, en inmiddels geupdated naar 2.5.7. Die kan ik dus altijd gebruiken als de huidige site toch niet lekker blijkt te lopen.

Bedankt voor het meedenken! Slotje mag.
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
  • williwaw
  • williwaw's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

17 okt 2012 14:09
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.972 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie