Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Hoe upgraden

Hoe upgraden

20 okt 2012 10:34
Ik heb een site die op 2.5.4 draait (nederlandstalige versie).

Hoe upgrade/update ik die?

De informatie op de officiele Joomla site is echt een gigantische puinhoop, als ik het even eerlijk mag zeggen. Pagina na pagina vol met links naar verschillende downloads. Nauwelijks uit te komen. Zie bijvoorbeeld
joomlacode.org/gf/project/joomla/frs/?action=index
De documentatie is ook een ramp.

Uiteindelijk heb ik hier op joomlanl een upgrade pakket voor 3.01-nl gedownload en die geinstalleerd. Na een fatal error melding kon ik wel in de administrator kant en leek alles goed te werken. Alleen de breadcrumb werkt niet meer. Dus op zoek naar een oplossing lees ik nu dat de 3.0 versie nog niet officieel is en ik eigenlijk bij de 2.5 reeks had moeten blijven. Dus moet ik de oude versie weer terugzetten en opnieuw upgraden.

Kan iemand me DE startpagina geven met de juiste informatie over het hoe en wat van upgraden van Joomla?

(Ter info: ik ben een ervaren webdesigner/developer)
  • Mattiman
  • Mattiman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Hoe upgraden

20 okt 2012 10:41
Hallo Mattiman,

Voor Joomla 3.0.x gelden andere minimale eisen aan je host, dus daarom waarschijnlijk de meldingen.

Als je de backup van je oude Joomla site in 2.5.4 terug zet, dan kun je als je inlogt via de update knop in de backend updaten naar de nieuwste versie.

Doet hij dit niet, dan zijn je instelling (FTP laag) niet goed of heb je een Joomla onvriendelijke hoster.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Hoe upgraden

20 okt 2012 10:44 - 20 okt 2012 10:53
Als je van 2.5.4 wilt upgraden naar 2.5.7 kun je bij onze downloadpagina het 2.5.x -> 2.5.7 updatepakket downloaden en via extensie beheer installeren. link .Ook hier voor geld, maak eerst een backup voordat je wijzigingen aan de website aanbrengt.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Hoe upgraden

20 okt 2012 10:50
OK bedankt, dan ga ik eerst de oude versie terugzetten. Had vantevoren een backup gemaakt en die lokaal geinstalleerd om te checken, dus die moet ik ook op de live server terug kunnen plaatsen. Daarna opnieuw proberen met de link van webbiertje.
  • Mattiman
  • Mattiman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.619 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie