Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
probleem met template
probleem met template
22 okt 2012 18:02
hallo ben bezig met een nieuwe site, 2.5 nu ben ik bij 1.5 blijven hangen
ik heb een template van rocket theme akira
deze zou compatibel moeten zijn
www.rockettheme.com/joomla-templates/compatibility-matrix
Ik heb eerst gewone template gebruikt die via joomla zelf bij instal gezet wordt
links heb ik het main menu staan
rare is switch ik nu naar de akira template dan zie ik het menu niet staan
dien ik wat toe te kennen of zo? Een instelling verkeerd o.i.d?
Bvd
ik heb een template van rocket theme akira
deze zou compatibel moeten zijn
www.rockettheme.com/joomla-templates/compatibility-matrix
Ik heb eerst gewone template gebruikt die via joomla zelf bij instal gezet wordt
links heb ik het main menu staan
rare is switch ik nu naar de akira template dan zie ik het menu niet staan
dien ik wat toe te kennen of zo? Een instelling verkeerd o.i.d?
Bvd
Lang leve de lol.
- stapper
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
probleem met template
22 okt 2012 18:10
Neem aan dat je wel de 2.5 versie van die template hebt gedownload? 2.5 templates kunnen verschillen met benamingen van moduleposities. Dus wat ik beez bijvoorbeeld position-7 heet, kan bij jouw template left of sidebar of zo heten. Vermoed dat je hem daarom niet ziet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
probleem met template
22 okt 2012 20:48
Dank je, je helpt me weer goed op weg
kolommen zie ik ook nog niet, morgen ga ik dat even nalopen
Als het goed is laat deze dan nog maar even open, laat ik later even weten of het opgelost is
Heb nu even ogen op stokjes van al dat gezoek
kolommen zie ik ook nog niet, morgen ga ik dat even nalopen
Als het goed is laat deze dan nog maar even open, laat ik later even weten of het opgelost is
Heb nu even ogen op stokjes van al dat gezoek
Lang leve de lol.
- stapper
-
probleem met template
23 okt 2012 10:09
Top, gevonden, merci werkt....
Toch nog even een vraag over.
Als ik bij die lijst zie met de posities van de modules dan zie ik een hele waslijst, ook van die andere templates die ik dus niet gebruik, ik werk met die van Akira.
Kan ik die andere Templates dan gewoon weggooien of zo, zodat alleen alles overblijft van Akira?
Ik hou alles graag zo overzichtelijk mogelijk zodat ik er niet in ga verzuipen.
Bvd
Toch nog even een vraag over.
Als ik bij die lijst zie met de posities van de modules dan zie ik een hele waslijst, ook van die andere templates die ik dus niet gebruik, ik werk met die van Akira.
Kan ik die andere Templates dan gewoon weggooien of zo, zodat alleen alles overblijft van Akira?
Ik hou alles graag zo overzichtelijk mogelijk zodat ik er niet in ga verzuipen.
Bvd
Lang leve de lol.
- stapper
-
probleem met template
23 okt 2012 11:38
Je kunt bij het kiezen van moduleposities ook rechtsboven de filtervakjes gebruiken.
Maar alle externe templates die je eventueel geinstalleerd hebt kan je via extensiebeheer verwijderen. In principe ook de core templates, maar deze komen vaak weer terug bij een update. Aangezien je ze verwijderd hebt, staan ze dan niet bij je templates overigens, maar wel op je server. In principe is dit geen probleem en zal je dat niet merken, tenzij je het tabblad ontdekken gebruikt, dan zie je ze daar staan.
Maar alle externe templates die je eventueel geinstalleerd hebt kan je via extensiebeheer verwijderen. In principe ook de core templates, maar deze komen vaak weer terug bij een update. Aangezien je ze verwijderd hebt, staan ze dan niet bij je templates overigens, maar wel op je server. In principe is dit geen probleem en zal je dat niet merken, tenzij je het tabblad ontdekken gebruikt, dan zie je ze daar staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.713 seconden