Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Fout na uploaden Joomla naar server
25 okt 2012 15:04
Ik krijg na uploaden van Joomla naar Strato (hosting) deze error message als ik de frontend site wil openen.
Warning: require_once(/mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/libraries/import.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/includes/framework.php on line 32
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/libraries/import.php' (include_path='.:/opt/RZphp52/includes') in /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/includes/framework.php on line 32
Ik heb al een clean installation gedaan, geen resultaat.
Paden in Conifiguration.php aangepast, geen result.
Wat nu?
Warning: require_once(/mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/libraries/import.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/includes/framework.php on line 32
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/libraries/import.php' (include_path='.:/opt/RZphp52/includes') in /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/includes/framework.php on line 32
Ik heb al een clean installation gedaan, geen resultaat.
Paden in Conifiguration.php aangepast, geen result.
Wat nu?
Groetjes en prettige dag,
Ed
Ed
- kroonsbe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
25 okt 2012 17:25
Heb je het pakket zelf ge-upload of met Strato's eigen AppWizard geïnstalleerd?
www.strato-faq.nl/artikel.html?sessionID...5bd87d9c8289&id=2325
In regel 32 van /includes/framework.php:
Wordt net gezocht naar configuration.php
Kijk toch nog maar even de paden na
www.strato-faq.nl/artikel.html?sessionID...5bd87d9c8289&id=2325
In regel 32 van /includes/framework.php:
Wordt net gezocht naar configuration.php
Kijk toch nog maar even de paden na
Na de installatie is het nodig dat u de in Joomla vastgelegde systeempaden aanpast, omdat Joomla standaard de server-systeempaden gebruikt die beginnen met /mnt/. Door load-balancing kan het voorkomen dat uw hostingpakket verplaatst wordt naar een andere server, waardoor het pad onjuist kan worden. Gebruik hierom alleen de absolute paden die beginnen met /home/.
/home/strato/www/eerste_twee_letters_van_uw_domein/www.uwstratodomein.eu/htdocs/
Een uitvoerige uitleg over de absolute paden van uw hostingpakket kunt u in het volgende FAQ-artikel nalezen:
Hoe luiden de bestandspaden in uw systeem?
U kunt de vastgelegde paden vinden in het administratiepaneel onder het punt "configuration".
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
25 okt 2012 18:41
Anne,
Bedankt voor je feedabck.
Het pad naar de logmap staat nu op: /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/logs
en pad naar tmp op : /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/tmp
Ik heb niet de Strato AppWizard gebruikt en inmiddels alles verwijderd (incl. DB) en een clean installetion in de map anbowoudenberg.net/testsite gemaaakt. Die werkt nu, zowel frontend als backend.
Moet ik nu die logmap en tmp padn wijzigen in /home/strato/www/an/www.anbowoudenberg.net/logs en hetzelfde met de map "logs" ?
Wat met het pad naar htdocs?
Dit is kennelijk alleen nodig in geval Strato mijn site naar een andere server verhuist.
Ik ga het pas testen als ik antwoord heb gekregen, want ik had hier voorheen al mee gespeeld.
Het werkt nu dus kan ik alles voorzichtig, stap voor stap goed inregelen. Ik hoor wel.
Bedankt voor je feedabck.
Het pad naar de logmap staat nu op: /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/logs
en pad naar tmp op : /mnt/webb/c3/41/52029041/htdocs/testsite/tmp
Ik heb niet de Strato AppWizard gebruikt en inmiddels alles verwijderd (incl. DB) en een clean installetion in de map anbowoudenberg.net/testsite gemaaakt. Die werkt nu, zowel frontend als backend.
Moet ik nu die logmap en tmp padn wijzigen in /home/strato/www/an/www.anbowoudenberg.net/logs en hetzelfde met de map "logs" ?
Wat met het pad naar htdocs?
Dit is kennelijk alleen nodig in geval Strato mijn site naar een andere server verhuist.
Ik ga het pas testen als ik antwoord heb gekregen, want ik had hier voorheen al mee gespeeld.
Het werkt nu dus kan ik alles voorzichtig, stap voor stap goed inregelen. Ik hoor wel.
Ed
Ed
- kroonsbe
25 okt 2012 19:10
By the way, nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren.
Ed
Ed
Ed
Ed
- kroonsbe
05 nov 2012 10:09
Opgelost, heb alles eraf gepoetest en opnieuw gedaan met Strato AppWizard. Alles prima.
Ed
Ed
- kroonsbe
05 nov 2012 10:52
kroonsbe, bedankt voor het terugkoppelen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.945 seconden