Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
EasybookReloaded
EasybookReloaded
30 okt 2012 09:01
Joomlaversie 2.5.6
huidige versie website: www.gergemwoerden.nl
testversie nieuwe website: develop.gergemwoerden.nl/jupgrade/
Sinds kort ben ik aan het upgraden van Joomla 1.5.22 naar Joomla 2.5.6.
Daarvoor heb ik het component JUpgrade gebruikt. Daar gaat een hoop goed.
Ik heb ook de nieuwe versie (2.5.4) van EasyBookReloaded geïnstalleerd, maar dat gaat niet helemaal goed.
De eerste keer kreeg ik allemaal foutmeldingen toen ik het gastenboek wilde starten.
Bovendien kwam er in het Componenten-menu geen item bij voor EasyBookReloaded. Rara hoe kan dat?
Na ene tweede keer installeren mopperde hij wel wat, maar toen kon ik het gastenboek wel starten. Maar bij toevoegen van een bericht wordt er wat gefoeterd:
----
Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/jupgrade/libraries/joomla/application/router.php on line 270
Fatal error: Unsupported operand types in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/jupgrade/libraries/joomla/application/router.php on line 173
Graag wil ik die gefoeter weg bij gebruik van het gastenboek en ik wil graag een menu-item onder Componenten voor EasyBookReloaded, zodat ik wat kan instellen.
Alvast bedankt,
Cor
huidige versie website: www.gergemwoerden.nl
testversie nieuwe website: develop.gergemwoerden.nl/jupgrade/
Sinds kort ben ik aan het upgraden van Joomla 1.5.22 naar Joomla 2.5.6.
Daarvoor heb ik het component JUpgrade gebruikt. Daar gaat een hoop goed.
Ik heb ook de nieuwe versie (2.5.4) van EasyBookReloaded geïnstalleerd, maar dat gaat niet helemaal goed.
De eerste keer kreeg ik allemaal foutmeldingen toen ik het gastenboek wilde starten.
Bovendien kwam er in het Componenten-menu geen item bij voor EasyBookReloaded. Rara hoe kan dat?
Na ene tweede keer installeren mopperde hij wel wat, maar toen kon ik het gastenboek wel starten. Maar bij toevoegen van een bericht wordt er wat gefoeterd:
----
Warning: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/jupgrade/libraries/joomla/application/router.php on line 270
Fatal error: Unsupported operand types in /home/users/gergeftp/develop.gergemwoerden.nl/jupgrade/libraries/joomla/application/router.php on line 173
Graag wil ik die gefoeter weg bij gebruik van het gastenboek en ik wil graag een menu-item onder Componenten voor EasyBookReloaded, zodat ik wat kan instellen.
Alvast bedankt,
Cor
- corbins
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
EasybookReloaded
30 okt 2012 13:07 - 30 okt 2012 13:08
Hallo,
Hier heb ik dezelfde foutmelding gevonden.
Het is wel in het Duits maar zover ik het lezen kan zijn er in de database nog oude tabellen die in de weg zitten.
Dus even deinstalleren en dan in de database de overgebleven tabellen verwijderen van EasybookReloaded.
En ook even updaten naar joomla 2.5.7 voor de veiligheid.
Hier heb ik dezelfde foutmelding gevonden.
Het is wel in het Duits maar zover ik het lezen kan zijn er in de database nog oude tabellen die in de weg zitten.
Dus even deinstalleren en dan in de database de overgebleven tabellen verwijderen van EasybookReloaded.
En ook even updaten naar joomla 2.5.7 voor de veiligheid.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
EasybookReloaded
30 okt 2012 14:49
Tja, ik heb het component weer verwijderd, alle tabellen weggehaald, ook het menu-item wat er nog naar verwees verwijderd. Maar het mag niet baten, er wordt flink gemopperd bij het installeren:
- Een ander menu-item uit hetzelfde hoofdmenu gebruikt deze alias
- Fout tijdens opbouwen van admin menu's
- Component installeren: DB functie rapporteert geen fouten
- Fout bij het installeren van component
Met als gevolg dat ik nu níets meer heb, ook niet in de 'oude' website.
Wat nu!?
- Een ander menu-item uit hetzelfde hoofdmenu gebruikt deze alias
- Fout tijdens opbouwen van admin menu's
- Component installeren: DB functie rapporteert geen fouten
- Fout bij het installeren van component
Met als gevolg dat ik nu níets meer heb, ook niet in de 'oude' website.
Wat nu!?
- corbins
- Bekend met Joomla!NL
EasybookReloaded
30 okt 2012 14:51
Prullenbak leeg gemaakt?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
EasybookReloaded
30 okt 2012 15:00
Niet dat ik weet. Vast een domme vraag, maar waar doe je dat? Ik zie nergens een knoppie daarvoor
- corbins
- Bekend met Joomla!NL
EasybookReloaded
30 okt 2012 15:01
Oké,
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
EasybookReloaded
30 okt 2012 15:19
Nou, dat haalt dus niets uit. Item ook uit de prullenbak weggegooid, component gedeïnstalleerd, database leeg wat betreft EBR en nog steeds dezelfde melding.
Wat nu???
Wat nu???
- corbins
- Bekend met Joomla!NL
EasybookReloaded
30 okt 2012 15:26
Oké,
Dit is een taaie.
Probeer het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Anders misschien de vraag nog even stellen op het forum van EBR?
Ben nu ook aan het eind met oplossingen of een ander forumlid hier die ook zoiets heeft mee gemaakt het weet.
Dit is een taaie.
Probeer het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Anders misschien de vraag nog even stellen op het forum van EBR?
Ben nu ook aan het eind met oplossingen of een ander forumlid hier die ook zoiets heeft mee gemaakt het weet.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
- corbins
- Bekend met Joomla!NL
EasybookReloaded
30 okt 2012 16:26
Heb je hem ook verwijderd uit [prefix]_menu in je database?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
EasybookReloaded
30 okt 2012 18:52
In de database was hij ook al weg.
Als ik hem nu installeer (blijkbaar is het afhankelijk van de maanstand of zo), krijg ik de 'foutmelding' dat de DB geen fouten heeft. En vervolgens in blauw de melding dat het component niet foutloos is geïnstalleerd.
Wel staat hij nu voor het eerst in het Componenten-menu met 4 submenu-items, maar die leveren allemaal het volgende op:
404 - Er deed zich een fout voor.
Component niet gevonden
Er is dus weer iets gebeurd, maar nog niets bruikbaars helaas.
Als ik hem nu installeer (blijkbaar is het afhankelijk van de maanstand of zo), krijg ik de 'foutmelding' dat de DB geen fouten heeft. En vervolgens in blauw de melding dat het component niet foutloos is geïnstalleerd.
Wel staat hij nu voor het eerst in het Componenten-menu met 4 submenu-items, maar die leveren allemaal het volgende op:
404 - Er deed zich een fout voor.
Component niet gevonden
Er is dus weer iets gebeurd, maar nog niets bruikbaars helaas.
- corbins
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.727 seconden