Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

ACL

ACL

13 nov 2012 11:56
Voor ons bedrijf willen we verschillende mensen van een afdeling toegang tot een categorie geven.
Hiervoor zijn gebruikers aangemaakt met toegang op de gebruikers groep. Bij het toegangsniveau is ook een nieuw niveau aangemaakt.
In het menu is de toegang tot de artikelen ook aangepast.

Als de gebruiker nu inlogt op de site dan wordt het menu niet uitgebreid met de extra menu items.

De site is net geupdate van 1.7.1. naar 2.5.8. in 1.7.1. werkte het ook niet wellicht heeft het iets te maken met het updaten van de site in het verleden vanaf 1.0

Kan iemand mij tips geven waar ik nog naar kan kijken om dit toch werkend te krijgen.

Dank je.
  • Ann
  • Ann's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

ACL

13 nov 2012 12:12
Een tip is sowieso ACLmanager (aclmanager.net) die kan ook fouten opsporen en oplossen waardoor het ineens wel kan werken.

Uit je verhaal herken ik niet meteen een oplossing. Heb je wel opgelet dat het menu en de artikelen los van elkaar staan? Als je bepaalde rechten in een artikel instelt betekent het niet dat die ook gelden voor het menu/de menu item.
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950

ACL

13 nov 2012 12:34
Ik heb al verschillende optie geprobeerd. Het menu is aangepast met rechten en de artikelen ook. In principe is het een hele eenvoudige structuur. Er is een categorie waar een beperkt groepje mensen toegang toe heeft. Het lijkt mij niet noodzakelijk om hier acl voor aan te schaffen.
  • Ann
  • Ann's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

ACL

13 nov 2012 13:03
Hallo Ann,
Waarom een extra gebruikersgroep aanmaken? Als het maar om 1 groep gaat, dan kan je die toch gewoon aan de groep Geregistreerd toevoegen. Die staat standaard goed en dan loop je niet het risico dat je ergens iets verkeerd instelt.
Anders kan je misschien hier nog meer info vinden.
En ACL Manager is niet duur en biedt wel heel veel gemak.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.657 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie